Dansk version af Whiskey In the Jar
Fra : Torben Burkal

Dato : 17-04-04 22:35

For mange år siden hørte jeg en dansk version af Whisky In the Jar som
starter: "Jeg gik en sommeraften på Damhussøens enge..."

Det har ikke været mig muligt at finde ud af hvad den rigtig hedder og hvem
som spillede den.

Er der nogen som kender den og ved om den findes på et opsamlingsalbum?

Mvh
Torben

Fra : Dopedog

Dato : 18-04-04 13:49

> [...]
hvem
> som spillede den.
>
> Er der nogen som kender den og ved om den findes på et opsamlingsalbum?

Jeg har en live version med Tørfisk ... kan dog ikke huske om den er engelsk
eller dansk ....

-Ronnie

--
ANYTHING BUT UNITED !

Fjern DELETETHIS ved privat svar

Remove DELETETHIS when answering private

Fra : Kong Kent

Dato : 18-04-04 21:25

> [...]
hvem
> som spillede den.
>
> Er der nogen som kender den og ved om den findes på et opsamlingsalbum?

Nøh, men jeg kender da en version hvor der dog er en dansker med på trommer.
Ved ikke om den kan bruges i stedet?

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Martin Helbo

Dato : 18-04-04 21:41

"Torben Burkal" <tburkal@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvem
> som spillede den.
>
> Er der nogen som kender den og ved om den findes på et opsamlingsalbum?

Jeg hørte engang en udgave med Dræsinebanden, der hed Whiskey på min dunk.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Torben Burkal

Dato : 19-04-04 21:53

Jeg takker for svarene.

Det er rigtigt at den hedder Whiskey på min dunk.

Den version jeg tænkte på var med Paddy Doyles, men nu skulle der være
mulighed for at opspore den.

Hilsen,
Torben