Titel på ældre dansk film
Fra : Mikkel Breiler

Dato : 17-04-04 15:50

Hej

Jeg søger en titel på en film om hvilken jeg har meget sparsomme oplysninger:
En dansk film, optaget i Danmark og hvor en del af kulissen er en togtur med
Hornbækbanen. Den skal være optaget inden 1970, lydsporet skal have været
engelsksproget ifølge min kilde. Derudover skal Anders Bodelsen have være involveret,
(nok med et oplæg til filmen eller eventuelt en roman som så er blevet filmatiseret).

Jeg er ikke specielt hjemme i danske filmproduktioner og slet ikke ældre produktioner
fra før jeg selv blev født. Så jeg håber nogen her kan hjælpe mig nærmere.

Lidt søgning på nettet gjorde ikke meget nytte, jeg ved simpelthen for lidt om Anders
Bodelsen til at ramme rigtigt.

Grunden til det lidt underlige spørgsmål er at min far har været statist, som
billetør i en togscene i denne film. Det fik han som statist 250 kroner for, og endte
med at anskaffe en figur for pengene, en stentøjsfigur af en abe. og det var da jeg
spurgte mine forældre hvorfor de kaldte aben for Oscar II at min mor sagde at det var
ikke en Oscar (for bedste mandlige birolle) men en de købte for penge min far fik som
statist. Så jeg synes at det er lidt synd at jeg ikke ved hvilken film som indbragte
min far en Oscar II :) Og det ligger så langt tilbage nu at minderne er noget
flossede, og jeg vil derfor gerne vide hvilken film der er tale om.
Eventuelt er det blot en del af filmen som er engelsksproget. Mine forældre så aldrig
selve filmen og ved derfor ikke om tosscenen overlevede den efterfølgende redigering
af filmen, men jeg synes da det er så pudsigt at jeg vil gøre et forsøg - jeg har
blot ikke flere informationer at bidrage med.

-breiler

Fra : Brian P

Dato : 19-04-04 20:16

"Mikkel Breiler" <mibm@image.dk> skrev

> [...]
jeg har
> blot ikke flere informationer at bidrage med.

Det må næsten dreje sig om Erik Ballings Hændeligt uheld (1971)
http://www.imdb.com/title/tt0067228/ som blev indspillet på engelsk. Jeg har
desværre ikke selv set den, så jeg ved ikke om togsekvensen - og din far -
er med i den færdige film.