Skærme
Fijala 3554
Erfaringer med NEC 2180UX?
Fra : Lestat

Dato : 17-04-04 14:12

Jeg overvejer lidt at købe en 2180UX for at se om det er en god skærm.
Umiddelbart er specs 21.3" S-IPS panel, 1600x1200 pixels, 20ms respons
og 500:1 kontrast hvilket lyder godt. Forskellige steder, blandt andet
et fransk fora har folk haft gode erfaringer med skærmen, men jeg
ville høre om nogen her har prøvet den.

Jeg er primært interesseret i billedkvalitet og pixelresponsen på
skærmen.

Hvis jeg ikke får noget feedback så ender jeg nok med at bestille den,
så må jeg sende den tilbage hvis den ikke er god nok. :)

Lestat

Fra : Jacob Riis

Dato : 17-04-04 17:55

"Lestat" <kristian@wireframed.com> skrev i en meddelelse
>[snip] køb af NEC 2180UX

Hvis du ikke allerede har kigget på www.prad.de ville jeg tage et kig på
denne side. Du kan fx kigge i deres board (forum) hvor du kan kigge i
sektionen for NEC skærme i klassen 19" og større (
http://tinyurl.com/yrxaj ) Jeg så også lige en der sammenlignede den med
2080UX som jeg ved du har haft erfaring med.

Tidligere har jeg set helt uhørte priser for NEC skærme i Danmark
sammenlignet med priserne i Tyskland. Men jeg kiggede lige på 2180UX og her
var der næsten ingen forskel i prisen (til trods for en højere moms i
Danmark). I Danmark kunne jeg dog kun finde den hvide model. I Tyskland kan
man også købe en sort model. Jeg prøvede at få fat på en NEC side hvor de
gemmer nogle fine billeder af deres skæme men den kunne jeg desværre ikke få
fat på.

--
http://www.livejournal.com/users/jacob666
Hver dag med nye tips til Mozilla Firefox

Fra : Lestat

Dato : 17-04-04 23:54

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote in message news:<40816150$0$11552$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

> [...]
> http://tinyurl.com/yrxaj ) Jeg så også lige en der sammenlignede den med
> 2080UX som jeg ved du har haft erfaring med.

Der var nogle stykker på Prad.de som ikke brød sig om refreshraten på
2180UX sammenlignet med 2080UX+, de sagde den virkede mere end 4ms
langsommere. Imidlertid er der nogle stykker på et fransk forum som
siger den føles ret hurtig, noget hurtigere end 25ms. Så spørgsmålet
er hvem der har samme øjne som mig. Noget der gør den attraktiv er at
den generelt er vurderet til at have den bedste farvegengivelse og 2D
kvalitet blandt TFT'er. På det franske forum kunne posteren bedre lide
farverne på hans 2180UX end på hans Sony skærm. (Om de så er mere
korrekte eller bare kraftigere er svært at sige).

> [...]
> gemmer nogle fine billeder af deres skæme men den kunne jeg desværre ikke få

Proshop-direkte.dk har den sorte til ca. 13.000,- hvilket er samme
pris eller billigere end tyskland. De har også den sædvanlige
(købelovs fastlagte) 14 dages returret politik, hvilket betyder jeg
har mulighed for at returnere den hvis jeg føler den ikke kan leve op
til mine krav.

L.