Andet multimedie
bentjuul 3670
Konvertering til vektorgrafik
Fra : Michael

Dato : 16-04-04 18:03

Hvilket program er bedst til at konvertere til vektor grafik...

Jeg har et monogram som er tegnet på papir, og scannet, og lavet om til 2
farver så blyant stregen er helt sort...
Er det overhovedet muligt at konvertere det til vektor grafik, og hvilket
program skal der bruges..

Håber I kan hjælpe..

mvh
Michael

Fra : Kurt Lund

Dato : 16-04-04 18:45

Michael skrev:

> [...]
> til 2 farver så blyant stregen er helt sort...
> Er det overhovedet muligt at konvertere det til vektor grafik, og

Der findes to gængse vektoriseringsprogrammer: Adobe Streamline og
CorelTrace. Jeg bruger selv Streamline, som jeg synes er udmærket, men
der vil altid være lidt pillearbejde bagefter, som du skal have rettet i
et tegneprogram. Det kunne så være CorelDraw (som tit kan findes i en
ældre udgave til små penge) eller Adobe Illustrator, som er halvpebret
til sådan en lille opgave.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Bjarne Aabrandt

Dato : 19-04-04 10:39

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> wrote in

> [...]
> i et tegneprogram. Det kunne så være CorelDraw (som tit kan findes i
> en ældre udgave til små penge) eller Adobe Illustrator, som er

Eller hvis du kan klare dig med et program der ikke koster noget, og som
efter min vurdering fint vil kunne bruges til ovennævnte. Så se her:
http://delineate.sourceforge.net/

M.v.h.
Bjarne Aabrandt