Afbalancering af baghjul
Fra : Thiemer

Dato : 28-04-01 11:51

Hvem kan afbalancere et 13" baghjul til en Honda X8R-S ?.

Jeg har været forbi to motorcykelforretningeri Odense. Det ene sted kunne
hjulet ikke spændes op på maskinen og det andet gad de ikke engang prøve

Jeg er sq snart træt af at den hopper som et andet tigerdyr ligeså snart jeg
når over 55 og jeg har bestemt ikke lyst til at bløde 15-1600 for en ny
bagfælg. Den lokale knallertpusher har kikket på den og konstateret at
fælgen hopper en lille smule og en afbalancering skulle kunne hjælpe noget,
men han har desværre ikke værktøjet

Mvh

Kenny
"Honda X8R-S 27177 km på org. cyl/stempel"

Fra : Morten Larsen

Dato : 28-04-01 18:47

Thiemer skrev i meddelelsen ...
>Hvem kan afbalancere et 13" baghjul til en Honda X8R-S ?.

Man kan ikke afbalancere sig ud af et problem med
en skæv fælg. En afbalancering af et hjul, kan kun
udligne en vægtforskel i dæk og fælg, sådan at hjulet
ikke har et bestemt punkt, der vejer mere end resten.

Skævt er skævt, og vil være det til det bliver rettet.

Afbalancering forhindrer at hjulet får en tendens til at
accelerere i fart når det tunge punkt er på vej ned.
Dette giver rysten, som kun normalt mærkes på forhjul,
og på en bil feks. vil dette ikke mærkes før omkring 90 km/t
og opefter. Jeg tvivler på at man kan mærke en dårlig
afbalancering på et baghjul på en knallert ved 55 km/t

Morten

Fra : LaLLe

Dato : 28-04-01 22:27

"Morten Larsen" <hos@larsen.dk> wrote in message

> [...]
> og opefter. Jeg tvivler på at man kan mærke en dårlig
> afbalancering på et baghjul på en knallert ved 55 km/t
jeg har fået sat et dæk på min stalker. og hjulet er ikke blevet
afbalanceret. det kan ikke mærkes ved lave hastigheder men mellem 50 og 70
er det slemt meget slemt. men efter 70 er det næsten umærkeligt igen.
men jo man kan sagtens mærke det. men så er det også meget skævt. mit kan da
heldigvis rettes. men hvis fælgen er skæv tror jeg at det kommer til at
knibe.

LaLLe