Andet multimedie
bentjuul 3670
adope photoshop layer
Fra : os2

Dato : 16-04-04 11:51

Hej jeg vil gerne vide hvordan man sætter to billeder sammen i hvert sit lag
i adope photoshop.

på forhånd tak

Fra : Miss007

Dato : 16-04-04 13:23

> Hej jeg vil gerne vide hvordan man sætter to billeder sammen i hvert sit
lag
> i adope photoshop.

Sætte to billeder sammen? Måske du skal omformulere dit spørgsmål lidt. Jeg
kan i hvertfald forstå det på flere forskellige måder. Mener du 2 halvdele
af samme billeder, som har hvert sit lag, og skal sættes sammen til 1 lag?
Eller er det to billeder i hver sit lag, som skal fade over hinanden? Eller
er det bare et spørgsmål om, hvordan man har to billeder i samme arbejds
dokument i hver sit lag?

> på forhånd tak

Åååh, så lidt!

--

Trine (8500 Grenå)

Mobil: Nokia 6230
Teleselskab: TDC

Fra : os2

Dato : 19-04-04 00:30

"Miss007" <misskat@EnToTreSletmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Eller
> er det bare et spørgsmål om, hvordan man har to billeder i samme arbejds

jeg har et billede af et hus og et billede et billede af en kat,

katten skal i lag 1 og huset i lag 2

Fra : Miss007

Dato : 19-04-04 09:53

> jeg har et billede af et hus og et billede et billede af en kat,
>
> katten skal i lag 1 og huset i lag 2

Aha...så gør du sådan:

Åbn begge billeder i Photoshop, og opret et 3. dokument. Det nye dokument
som du opretter skal jo så naturligvis have et format, så begge billeder kan
være der (hvis de nu ikke skulle have samme format). Så markerer du huset
(CTRL+A), så kan du se, at der kommer en stiblet markeringsramme langs
kanterne. Så trykker du CTRL+C for at kopiere billedet. Så går du hen i dit
nye tomme dokument og siger CTRL-V for at placere/indsætte, så kan du se
billedet er på et lag (layer 1). Det samme gør du ved billedet af katten.
CTRL+A for at markere det hele, CTRL+C for at kopiere og CTRL+V i dit nye
dokument for at placere/indsætte billedet. Og WUPTI, det har fået sit eget
lag som nu hedder layer 2.

Hvad du så skal bruge det til, det er vel din sag. Men med billeder i hvert
sit lag, så kan man f.eks nedtone det der ligger øverst, så man kan se det
nederste billede igennem, + mange andre ting.

--

Trine (8500 Grenå)

Mobil: Nokia 6230
Teleselskab: TDC