Træning kontra WW, piller osv.
Fra : Daniel Nielsen

Dato : 15-04-04 22:15

Hejsa alle.
Tænkte lidt på hvorfor stort set alle er med i WW og andre slanke
programmer, når den "gammel-dags" metode stadig virker.. for dovne eller..??
ikke for at træde nogle over tæerne, men nogle gange får jeg bare nok af de
som køber og køber af piller, opskrifter osv. istedet for at lette røven og
gøre noget ordentligt ved det.
Jeg træner et par gange i ugen og kan spise alt hvad jeg vil, sundt /
Ususndt... uden at tage de store kilo på, men det er vel sjovere at skal gå
og regne sin mad ud så man kan slippe for at bevæge sig for meget.

DN

Fra : mus

Dato : 16-04-04 11:09

"Daniel Nielsen" <Daniel_Nielsen@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ususndt... uden at tage de store kilo på, men det er vel sjovere at skal

> og regne sin mad ud så man kan slippe for at bevæge sig for meget.

Hmmm.... ja vi er jo alle forskellige - heldigvis.

Jeg har feks prøvet det samme som dig. 9 timer i motionscenter hver uge -
med et program lagt med vægttab som mål, dvs både løb, cykling, vægte etc.
Spiste sundt.Det var dengang man mente fedtfattigt og masser a kulhydrater
var vejen frem. Via den metode tabte jeg mig to kilo på 1 år og så skal man
altså bare have tålmodighed. Vejede stadig 20-30 kilo for meget. Og så tør
jeg slet ikke tænke på hvor uoverskueligt 50 kilo og opefter må være. Så jeg
er åbenbart en af dem der selv med intensiv træning ikke kunne spise hvad
som helst.

Startede hos DDV samtidig med jeg fortsatte med at træne - dog lidt mere
moderat idet jeg jo fik færre kcalorier tilført - og bingo raslede kiloerene
af mig. Jeg stoppede dog det hele fra den ene dag til den anden - af private
årsager - og så røg en del af kiloerne på igen. I dag er jeg i gang med DDV
igen - men er ikke medlem. Har ændret lidt på DDV's regler for mig selv, så
de passer bedre til mig. Har på den måde smidt 15 kilo på ca ½ år.

Der er jo ingen der siger at fordi man melder sig hos WW og DDV, udelukker
det at man f.eks. træner eller tilpasser programmet individuelt. Og
dovenskab næppe - man skal jo stadig selv gøre arbejdet. Det er jo ikke
sådan at man får de tabte kilo foræret.

Du skal tænke på at mange der melder sig der har gået med en overvægt i
mange mange år, og så er det altså svært at få vendt den onde cirkel. Og det
er nok også lidt begrænset med motion, hvis man vejer feks 70 kg for meget,
så må man nøjes med en lille gåtur til at starte med og så feks bygge mere
og mere på. Og måske starte de første 10- 20 kilos vægttab med at
koncentrere sig om at ændre kostvanerene alene, så man ikke kører surt i det
hele. Motionslysten dukker jo op hos de fleste når nogle af kiloerne
forsvinder. Der er jo ikke noget i vejen med at søge hjælp for at klare et
vægttab. Nogen klarer det alene andre gør ikke. Og i mine øjne er begge dele
da flot.

Så uanset hvorledes man taber sig er det vigtigste jo at man holder
vægttabet bagefter - dvs har ændret sine kostvaner. Så er metoden vel ikke
det vigtigste og motion er jo altid godt for helbredet.

Det DDV har hjulpet mig til er netop at ændre kostvanerne.
Man kan jo godt tabe sig og samtidig leve usundt - hvis det er det man vil.

Personligt holder jeg mig også langt væk fra piller, og har aldrig prøvet
det.
Om det er lykkedes nogen at ændre kostvaner og holde den tabte vægt med
støtte fra piller ved jeg ikke - men hvis er det da flot klaret.

Laila

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-04 11:42

On Thu, 15 Apr 2004 23:15:09 +0200, "Daniel Nielsen"
<Daniel_Nielsen@jubiimail.dk> wrote:

>Tænkte lidt på hvorfor stort set alle er med i WW og andre slanke
>programmer, når den "gammel-dags" metode stadig virker.. for dovne eller..??

Det kræver en DEL tid, også er det sku' også hårdt i starten! Derfor
tro jeg der er mange der siger fra. Kan udemærket forstå at dem med
børn ikke liige kan rive 2 timer ud af kalendern i alle hverdage, som
jeg gør.

>Jeg træner et par gange i ugen og kan spise alt hvad jeg vil, sundt /
>Ususndt... uden at tage de store kilo på, men det er vel sjovere at skal gå
>og regne sin mad ud så man kan slippe for at bevæge sig for meget.

Enig. Spiser også hvad jeg vil. UDEN at skulle måle og slå op i
tabeller m.m.m. Dog spiser jeg en masse grønsager til frokost (igang
med min anden gulerod nu) Og lidt frugt i løbet af dagen. Men det er
fordi jeg holder af aftensmaden, hvor jeg spiser det som jeg vil. Om
det så er fedt kød eller en masse brød/pasta.

Og man må da sige det går der ned af:
http://www.peet.dk/slank/vaegt.htm

Fra : PM

Dato : 16-04-04 15:03

"Daniel Nielsen" <Daniel_Nielsen@jubiimail.dk> wrote in message
> [...]
de
> som køber og køber af piller, opskrifter osv. istedet for at lette røven

Jeg er 179 cm høj og vejede for 6 måneder siden 100 kg. Så begyndte jeg at
dyrke boksning 2 gange om ugen, da jeg begyndte at komme lidt i form
begyndte jeg at løbe ved siden af boksning. I starten 3-4 km 2 gange om
ugen, nu løber jeg 5-6 km 4 gange om ugen.

Jeg har på de 6 måneder tabt 15 kg. Jeg har ikke målt fedtprocent og den
slags, jeg har heller ikke en idealvægt, jeg ville bare have en
"pænere/slankere" krop. Jeg vil skyde på at jeg er tilfreds når jeg er lige
under de 80 kg, men det er jo svært at sige (jeg har tage en del muskelmasse
på, og det er jo ikke værst

Jeg har _ikke_ ændret mine kostvaner. Jeg spiser
slik/chokolade/chips/sovs/bøffer/pasta/brød/smør/nutella og alt det andet
som altid

Denne metode virker og er god for mig (men er farlig, hvis jeg stopper med
at træne, så skal jeg til at ændre mine kostvaner), for andre kan det være
WW og andre slags programmer. Så længe man når sit mål, så er metoden vel
ligegyldig...

Fra : mus

Dato : 16-04-04 20:11

> [...]
> WW og andre slags programmer. Så længe man når sit mål, så er metoden vel

Tillykke med det flotte resultat.

LN

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 16-04-04 20:25

Hej DN

> [...]
> Tænkte lidt på hvorfor stort set alle er med i WW og andre slanke
> programmer, når den "gammel-dags" metode stadig virker.. for dovne

Næææ, det vil jeg bestemt ikke sige for man ( i hvet fald jeg ) dyrker altså
også motion ved siden af ( lidt svønming, men gå nogen ekstra lange ture med
hunden ) . 1 fordi man har det ekstra godt med sig selv bagefter, og 2, man
kan faktisk opspare ekstra point ( går hos WW ) ved at motionere og stadig
tabe sig.

> istedet for at lette røven og
> gøre noget ordentligt ved det.

Synes faktisk du er lidt grov nu, du ved da overhoved ikke hvad vi som er på
DDV, WW osv. laver ved siden af, så klap lige hesten inden du farer sådan ud
med de udtagelser ( og ja, her bliver jeg nu lidt stødt )

> Jeg træner et par gange i ugen og kan spise alt hvad jeg vil, sundt /
> Ususndt... uden at tage de store kilo på

Dejligt for dig, at du ikke tager på, men nogen har letter ved at tage på
end andre. Andre har bare brug for et spark i r.... for at komme igang med
at tabe sig ( og her er jeg en af dem. )

> men det er vel sjovere at skal gå
> og regne sin mad ud så man kan slippe for at bevæge sig for meget.

Faktisk er det ikke spor kedeligt at tælle point, tvært om, og så er det
ikke alt hvad man behøver tælle, man ved efterhånden godt hvad de
forskellige ting gir' af point efter lidt tid.

Uanset hvilken måde man vælger at tabe sig på, er det da kun positivt at
tabe sig, for der er jo nok lidt for mange overvægtige i DK.

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Furli

Dato : 19-04-04 12:52

Jeg er på WW men er bestemt ikke doven. Jeg træner 5 gange om ugen i
motionscenter, står på rulleskøjter, passer hus, arbejder, og passer min søn
på to, der kun går halvdags i vuggestue.Det vil jeg ikke kalde doven... Det
er et hårdt program jeg køre med mig selv, så det at være med i WW handler
IKKE om at slippe nemt om ved at tabe sig, for det er det ikke.For mig
handler det om, at finde en god måde der passer til en selv, for de fleste
af os har nok prøvet mange ting, som bare ikke kørte for dem. For mig er
løsningen WW og motion. Jeg startede den 15-9-03 på WW, og begyndte med
motion den 15-1-04, og har nu tabt mig 17kg, og det er jeg MEGET tilfreds
med. Jeg mangler stadigvæk 10-15kg, men jeg ved, at det kun er et såørgsmål
om tid før jeg når mit mål, så det gør ingen ting.
"

Fra : Cat

Dato : 19-04-04 15:16

> eller..??
> de
> og
> gå

Hvad er der galt med ikke at have lyst til at bevæge sig? Jeg kan ikke lide
motion - det er kedeligt, men jeg er da ikke doven. Jeg har stillesiddende
arbejde, men min hjerne får masser af motion.

Hvis man sparer på pengene, er man økonomisk. Hvis man sparer på
bevægelserne, er man doven. Det hænger da ikke sammen.

Tine

Fra : Mai Espersen

Dato : 19-04-04 18:00

"Furli" <furli@james-marsters.dk> wrote in message
> [...]
såørgsmål
> om tid før jeg når mit mål, så det gør ingen ting.

Jeg hat lige et lille side spørgsmål i denne diskution -afledt overstående
indlæg...
Jeg er også på WW og det er gået ganske godt indtil jeg begyndte at dyrke
motion og styrketræning. Nu står vægten totalt stille og det er virkelig
irreterende... Er det noget du har haft problemer med overhovedet?
Hilsen Mai

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 19-04-04 18:59

Hej Mai

"Mai Espersen" <mai@maise.dk> skrev i en meddelelse news:GATgc.1882

> Jeg er også på WW og det er gået ganske godt indtil jeg begyndte at dyrke
> motion og styrketræning. Nu står vægten totalt stille og det er virkelig
> irreterende... Er det noget du har haft problemer med overhovedet?

Jeg har ikke lige haft problemer med det, men jeg kan nok give dig en god
forklaring alligevel.

Muskler vejer mere end fedt, dvs din vægt ligger nu i muskler istedet
hvilket ikke er nogen dårlig ting. men hvis du har målt dig lige da du
startede og du måler dig nu, vil du uden tvivl se at dine mål er blevet
mindre.

mange hilsner fra

Bolette

PS kunne i øvrigt godt tænke mig at vide hvad DN har at sige til alle sine
beskyldninger om at vi er dovne fordi vi er på WW osv. Har du fortrudt dine
beskyldninger DN?

Fra : Furli

Dato : 19-04-04 20:39

Hej Mai
Det har jeg faktisk, men heldigvis var det kun i ca. tre uger. Den første
uge efter jeg begyndte at træne, havde jeg for første gang til vejning taget
på!!!!! De to næste uger stod vægten stille. Derefter kom der igen gang i
vægttabet. Jeg fik til vejning at vide, at jeg blot skulle være lidt
tålmodig, for det skete for mange og det skulle nok begynde at gå den
rigtige vej igen. Man føler bare det er så fejt, når man nu virkelig gør en
indsats )-:
Hilsen Betina..

Fra : Mai Espersen

Dato : 19-04-04 23:42

> [...]
> tålmodig, for det skete for mange og det skulle nok begynde at gå den
> rigtige vej igen. Man føler bare det er så fejt, når man nu virkelig gør

Hej igen...
Det er nemlig lige det... man bliver SÅ frustreret og utålmodig... men jeg
har nu væbnet mig med tålmodighed -det har dog varet noget længere end tre
uger ved mig nu (men jeg har heller ikke talt mine point 100 pct. de sidste
par uger, hvilket altid gør en forskel.)
/Mai

Fra : mus

Dato : 20-04-04 10:03

> [...]
> motion og styrketræning. Nu står vægten totalt stille og det er virkelig
> irreterende... Er det noget du har haft problemer med overhovedet?

Det er helt normalt.

Massefylden af muskler er mindre end for fedt. Dvs feks et kilo muskler
fylder mindre end et kilo fedt. Så hvis du måler dig med et målebånd vil du
svinde i omfang. En anden god ting er at din forbrænding vil øges. Dvs du
vil have lettere ved at holde din vægt ved stabiliseringen. Vil blot sige at
du skal passe på med for overdrevet motion igen. Du får jo ikke så meget
energi indenbords og kroppen skal også have energi til blot at fungere og
til hjernen. En anden ting er at man ofte kører træt i overdrevet motion,
hvis det er nyt for en samtidig med at man lægger kosten om.

Men iøvrigt super godt du er kommet i gang med motionen. Du skal nok blive
glad for det.

LN

Fra : Lone Nielsen/KAD

Dato : 20-04-04 10:58

Er der nogen der ved hvad stabiliseringsprogrammet går ud på, altså
hvordan holder man vægten når man er guld-medlem......
Hvordan fordeler I points i løbet af en dag.....??
har nogen prøvet den nye is fra Frisko en solbær-solero til kun 1½ points
og den er viiild go....

hej fra
Lone

Fra : mus

Dato : 20-04-04 11:30

"Lone Nielsen/KAD" <lone_nielsen/kad@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvordan fordeler I points i løbet af en dag.....??
> har nogen prøvet den nye is fra Frisko en solbær-solero til kun 1½ points

Jeg har prøvet både ww og DDV
For mig fungere DDV bedst.
Blev ikke stabiliseret ced WW, men jeg mener det er noget med at man såmænd
bare øger antallet af points

LN