G3 kommer til kbh
Fra : hippie

Dato : 15-04-04 12:49

ihh...STEVE VAI kommer til kbh 14 Maj ...verdens bedste guitarist...ihh
billetterne koster kun 300kr..synes da alle dem der kan komme...skal
komme...

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas

Dato : 15-04-04 13:17

"hippie" <hippie.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> verdens bedste guitarist...

Har han Slash med???

..Thomas

Fra : Mads Breddam

Dato : 15-04-04 16:35

> Har han Slash med???

Du mener vel David Gilmour??

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : Thomas

Dato : 16-04-04 00:39

"Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener vel David Gilmour??

He he... Denne tråd kunne blive ved i lang tid hvis vi skulle have dem
alle med *gg*
Måske man skulle lave en slags top-10 ting... *gg*
Eller en form for afstemning over hvem dk.kultur.musik's brugere syntes er
den bedste.
Måske man skulle starte med at nominere nogen, og bagefter lave en
afstemning
Hvem skulle være nomineret?? Her er lige dem jeg kan komme på, som mulige
emner.

B.B. King
Buckethead
David Gilmour
Eddie Van Halen
Eric Clapton
Jimmy Page
Jimi Hendrix
Mark Knofler
Pete Townshend
Saul 'Slash' Hudson
Steve Vai
Stevie Ray Vaughan

Outsidere:
Kirk Hammett
George Harrisson

Og hvordan ville listen se ud hvis det var Danmarks bedste guitarist vi
jagtede? Hvem ville
være nomineret??

Kasper Eistrup
Tim Christensen
Stig Møller

Hmmm... Så kan jeg ikke lige komme på flere

..Thomas

Fra : Søren Olsen

Dato : 16-04-04 00:54

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> wrote in message
> B.B. King
> Buckethead
> David Gilmour
> Eddie Van Halen
> Eric Clapton
> Jimmy Page
> Jimi Hendrix
> Mark Knofler
> Pete Townshend
> Saul 'Slash' Hudson
> Steve Vai
> Stevie Ray Vaughan

Du glemmer Steve Lukather. Mmmmmmm....

Fra : Thomas

Dato : 16-04-04 00:52

"Søren Olsen" <none@invalid> skrev i en meddelelse

> Du glemmer Steve Lukather. Mmmmmmm....

Jeg glemmer ham ikke... For jeg må indrømme at jeg ikke kender ham

Mvh. Thomas

Fra : Søren Olsen

Dato : 16-04-04 17:32

> Jeg glemmer ham ikke... For jeg må indrømme at jeg ikke kender ham

Guitaristen fra Toto. Mmmm han er god!

Fra : Thomas

Dato : 16-04-04 00:46

Tilføjelser til min egen liste:

John Frusciante
John Petrucci
Frank Zappa

Man kunne remse mange op

Fra : martin

Dato : 16-04-04 08:15

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> wrote in message
> Og hvordan ville listen se ud hvis det var Danmarks bedste guitarist vi
> [...]

Knud Møller der spiller med Johnny Madsen er en fabelagtig dansk guitarist.
Måske overgået af Uffe Steen Jensen.

Martin

---

Fra : -V-

Dato : 16-04-04 08:52

Thomas wrote:
> B.B. King
> Buckethead
> David Gilmour
> Eddie Van Halen
> Eric Clapton
> Jimmy Page
> Jimi Hendrix
> Mark Knofler
> Pete Townshend
> Saul 'Slash' Hudson
> Steve Vai
> Stevie Ray Vaughan
>
> Outsidere:
> Kirk Hammett
> George Harrisson

Lige efter det første indlæg gik jeg også igang med sådan en liste, men jeg
droppede det sgu hurtigt igen.
De første 100 guitarister bliver betragtet som 'Verdens Bedste' af deres
respoktive fans, så det bliver hurtigt en religionskrig.

> Og hvordan ville listen se ud hvis det var Danmarks bedste guitarist
> vi jagtede? Hvem ville
> være nomineret??
>
> Kasper Eistrup
> Tim Christensen
> Stig Møller

Nu joker du vist. For mindste to af de nævntes vedkommende.

-V-

Fra : Thomas

Dato : 16-04-04 10:07

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu joker du vist. For mindste to af de nævntes vedkommende.

Næh... Faktisk ikke... Hvem skulle være bedre??

..Thomas

Fra : Mads Breddam

Dato : 16-04-04 15:52

> Kasper Eistrup
> Tim Christensen
> Stig Møller

Det er jo svært at diskutere... Men Stig Møller og Kasper Eistrup ville jeg
gerne undvære på den list. :-/ . Tim Christensen har vi jo hørt tidligere
i Silverflame, Glory oa. at han er udmærket guitarist. Men jeg vil nok mene
at min favorit skal findes blandt:

Knud Møller
Karsten Skougaard
Aske Jacoby

Fra : Peter Græbe

Dato : 15-04-04 13:58

hippie skrev:

> ihh...STEVE VAI kommer til kbh 14 Maj ...verdens bedste guitarist...ihh
> billetterne koster kun 300kr..synes da alle dem der kan komme...skal
> komme...

Hov, hov. Robert Fripp og Joe Satriani bør også nævnes.
Min datter har foræret mig billetten i fødselsdagsgave, he he!

Peter Græbe

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 15-04-04 20:28

Således skrev Peter Græbe <graebe_fjern@webspeed.dk> i
dk.kultur.musik Thu, 15 Apr 2004 14:58:10 +0200:

>Hov, hov. Robert Fripp og Joe Satriani bør også nævnes.

Er der nogen, der kan anbefale noget Fripp, der skal høres?

Umiddelbart ville jeg jo mene at hans stil ikke er lige i samme
boldgade som Vais og Satrianis?

Noget andet, jeg har G3 med Eric Johnson på cd, bør man kigge på G3
med Malmsteen, nu man er i gang?

Knud
--
Np: Oz Noy - Steroids

Fra : Peter Græbe

Dato : 16-04-04 00:26

Knud Winckelmann skrev:

> Er der nogen, der kan anbefale noget Fripp, der skal høres?

Det er ikke sådan at besvare i korthed.
Fripp har jo været aktiv i over 35 år og været med i mange forskellige
sammenhænge.

Af King Crimson-tingene kan i flæng nævnes:
'In the Court of the Crimson King' (1969)
'Larks' Tongues in Aspic'
'Discipline'
'Thrak' (1995)

På de to sidstnævnte medvirker guitaristen Adrian Belew også. Det kan
måske være lidt svært at hitte ud af, hvem der spiller hvad hvornår. På
dobbelttrioalbummet 'Thrak' medvirker endvidere Tony Levin og Trey Gunn,
hvilket komplicerer tingene yderligere, da d'herrer også betjener
Warr-guitar og Stick.

Fripp har sammen med Eno begået et par spøjse albummer, fx
'No pussyfooting'
Smukt eksempel på hans syngende guitarspil, men man skal nok være stærk
i troen for 'virkelig at holde af'.

Som sideman har han været med på en uoverskuelig masse ting, fx Peter
Gabriels første soloalbummer og på nogle David Bowie-ting fra
Berlinperioden, hvor jeg specielt holder meget af
'Heroes'

Sammen med hustruen Toyah lavede han
'Kneeling at the Shrine'
med en gruppe kaldet 'Sunday All Over the World'. Det må sgu ha' været
en bryllupsgave; der er ikke mange andre formildende omstændigheder,
bortset fra hans guitarspil som hér til gengæld er meget smukt og
lyrisk.

Hvis man skal have et indtryk af, hvor Fripp befinder sig i dag, skal
man nok have fat i de sidste King Crimson-albummer, 'The ConstruKction
of Light' og 'The Power to Believe'. Her er vi på vej over i en slags HM
for art freaks.

> Umiddelbart ville jeg jo mene at hans stil ikke er lige i samme
> boldgade som Vais og Satrianis?

Enig.
Han er den mest iderige af de tre og uden tvivl den med den største
kompositoriske tæft. Men til alt held er der jo ingen af dem, der plejer
at forfalde til det rene lir.
Bortset fra det rent musikalske er Fripp en spøjs fætter. Han /sidder/
sædvanligvis i halv- eller helmørke på scenen. Det er ikke tilladt at
(blitz)fotografere - det fremgår i øvrigt af G3-billetten til KB Hallen.
Han er i det hele taget frygtelig seriøs - der er mere spræl for
husarerne i Vai og Satriani.
I sin tid blev Greta Garbo relanceret af sit amerikanske filmselskab med
ordene: 'Garbo Smiles'. Jeg har en dvd med Fripp, hvor han smiler. Det
er vist ret enestående.

Peter Græbe

Fra : Peter G

Dato : 16-04-04 05:35

Knud Winckelmann skrev:

> Er der nogen, der kan anbefale noget Fripp, der skal høres?

Han var en stor faktor på pladen "The First Day" med David Sylvian. Den er
meget guitardrevet og ulig daværende Sylvian repetoire.

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=UIDSUB040402270658281621&sql=A
u7fjzfo7eh7k

--
Regards, Peter.
Topposters/bottomquoters will be killfiled in silence.