April måneds: "Hvad hører du for tiden?"
Fra : -V-

Dato : 15-04-04 11:21

Sidste gang vi gjorde dette here, blev jeg så dejligt inspireret, så det gør
vi igen.

I det stykke tid har jeg lyttet rigtigt meget til:

Alison Kraus: 'Find A Way Back To My Heart'.
Du godeste, hvor synger hun dog bare i orden. Hvis man kan se bort fra de
lidt halvkedelige standards, som også findes på hendes albums, så er der
guldklumper at finde hos hende. Jeg kan levende forestille mig, at folk som
fx godt kan lide Georg Michael og The Corrs (ingen nævnt, ingen glemt) for
deres smukke stemme, ville bliver henført ved lyden af AK.

N.E.R.D.: 'Drill Sergeant'.
Svært at vælge et enkelt nummer fra denne temmeligt fantastiske plade ('Fly
Or Die').
Drill Sergeant er i virkeligheden to numre i et, så der får man mere bang
for the buck.

Tomas Thordarson: 'Sig Det Er Løgn'.
Jaja, rynk bare på næsen og fnys af den ynkelige tekst. Den gør det ikke til
et ringere dansenummer.
Top$-underholdning.

Sig frem, hvad spinner hos jer?

-V-

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-04-04 12:33

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> Sidste gang vi gjorde dette here, blev jeg så dejligt inspireret, så det
gør
> vi igen.
>
> I det stykke tid har jeg lyttet rigtigt meget til:

Jeg er så gået lidt tilbage i tiden, og sidder og vipper i takt med Shocking
Blue, som afveksles lidt med Sugar. Gustav Winckler og Peter Belli ligger
heller ikke helt stille lige for tiden.

M.V.H.....Benny..

Fra : Koeffe

Dato : 15-04-04 14:14

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sig frem, hvad spinner hos jer?

Prince - "Musicology"
Ben Harper - "Diamonds On The Inside"
Jamie Collum - "Twenty Something"
Reel Big Fish - "Turn The Radio Off"
Maroon 5 - "Songs About Jane"

--
Koeffe

Fra : Karina Hjorth

Dato : 15-04-04 15:28

> Sig frem, hvad spinner hos jer?

Zididada: Prinsesse (men ikke den engelske)
Shubidua: Globetrotter, En Glad Idiot, Halløjsa, Danmark og et par stykker
mere
Jørgen Thorup: The Reason, Free Man, Won't go the anymore
MLTR: Home to you
Eddie Skoller: 6-strengs 1-mands-band
Bryan Adams: Summer of 69

Tjah, faktisk mest dansk - men de fleste med en snert af sommer over sig...
Skoller-tingen er en "kult-sang" lige i øjeblikket, som jeg i øvrigt godt
gad have video-optagelsen af fra Bellevue i starten af 80'erne*g*
SBD-sangene? Tjaaah... min forkærlighed for gruppen fornægter sig jo ikke

Mvh
Karina

--
http://www.shubidua.nu - dedicated to the best band ever
http://www.shubidua.nu/salimata - dedicated to my fosterchild from Mali

Fra : Lars Frandsen

Dato : 15-04-04 15:49

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> Sidste gang vi gjorde dette here, blev jeg så dejligt inspireret, så det
gør
> vi igen.
<snip>
> Sig frem, hvad spinner hos jer?

George Michael : Patience

div. Fourplay-plader
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : A. Hagstrøm

Dato : 15-04-04 17:18

"-V-" skrev

> Sig frem, hvad spinner hos jer?

Marvin Gaye - Sexual healing
Blank & Jones - Cream
Solar stone - Solarcoaster
Eamon - Fuck it
Bill Withers - Lovely day (det er sikkert vejret) ;)

/Anders

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 15-04-04 18:55

Således skrev "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> i dk.kultur.musik Thu,
15 Apr 2004 12:21:19 +0200:

>Sig frem, hvad spinner hos jer?

7for4's to albums "Time" og "Contact".

Lidt svært at beskrive.

<http://www.7for4.de/download> for lidt eksempler.

Knud
--
Braccae illae virides cum subucula rosea et tunica
Caledonia-quam elenganter concinnatur!

Fra : Peter G

Dato : 15-04-04 19:35

Knud Winckelmann skrev:

> 7for4's to albums "Time" og "Contact".
>
> Lidt svært at beskrive.
>
> <http://www.7for4.de/download> for lidt eksempler.

Wow. De lyder ikke uinteressante. Dem må jeg undersøge nærmere

Jegh er blevet fascineret af John Cales seneste EP "5 Tracks" samt album
"Hobo Sapiens".
Aerosmiths wannabe-bluesboys-meets-boogie-rock-with-the-tounge-in-cheek
"Honkin'On Bobo" ("Back Back Train" kører på repeat)

samt den _sande_ J. C. som nu er kaldt tilbage til Gud/James Mason oppe i
himmelen:

Johnny Cash.

--
Regards, Peter.
Topposters/bottomquoters will be killfiled in silence.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 15-04-04 20:22

Således skrev Peter G <PeterG@despammed.com> i dk.kultur.musik 15 Apr
2004 18:34:49 GMT:

>Wow. De lyder ikke uinteressante. Dem må jeg undersøge nærmere

Hvis du ligefrem vil til at købe, så køb dem ikke fra bandet selv, man
kommer bare til at betale EU 20,- i bankgebyrer

Jeg kan så anbefale <http://www.justforkicks.de>, hvor jeg fik dem
begge to inden for 4 dage fra bestilling for ca. EU 35,-, med betaling
via Paypal.

Knud
--
Now some men go for women, And some men go for boys,
But my love's warm and fluffy, And makes a Baah-ing noise!

Fra : Søren Olsen

Dato : 15-04-04 21:26

> Jeg kan så anbefale <http://www.justforkicks.de>, hvor jeg fik dem
> begge to inden for 4 dage fra bestilling for ca. EU 35,-, med betaling
> via Paypal.

Kender du et sted i EU, hvor man kan købe dem uden at have paypal f.eks. med
visa?

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 15-04-04 22:13

Således skrev "Søren Olsen" <none@invalid> i dk.kultur.musik Thu, 15
Apr 2004 22:26:26 +0200:

>Kender du et sted i EU, hvor man kan købe dem uden at have paypal f.eks. med
>visa?

Jeg har kun fundet justforkicks.de, så jeg er bange for at en
bankoverførsel direkte til bandet er den eneste tilbageværende
løsning.

Hmm, gad vide om man skulle blive hobby-pladimportør...?

Knud
--
Np: Oz Noy - I Don't Know Why

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 15-04-04 22:16

Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i dk.kultur.musik Thu,
15 Apr 2004 23:13:13 +0200:

>Jeg har kun fundet justforkicks.de, så jeg er bange for at en
>bankoverførsel direkte til bandet er den eneste tilbageværende
>løsning.

På den anden side, fra justforkicks.de:

..II AUSLAND/FOREIGN COUNTRIES
Payment in advance by international money order (I.M.O., payable to:
Just for Kicks music,) PayPal (securely with any major credit card),
moneytransfer to our bank account, well hidden cash (Euro or US
Dollar) in registered letters. Make sure that you accept only
undamaged parcels from the post office, or in doubt open it in the
presence of a post office official. Please note that the postage &
packing costs for 1-2 CD´s are without insurance!

En postoverførsel eller, for de modige, kontanter i en kuvert ser også
ud til at kunne bruges.

Knud
--
Xerox never comes up with anything original...

Fra : Peter G

Dato : 16-04-04 05:36

Søren Olsen skrev:

> Kender du et sted i EU, hvor man kan købe dem uden at have paypal
> f.eks. med visa?

Ellers kan jeg nok hjælpe dig. Jeg har Paypal og et kontonummer. Jeg vil
gerne bestillle dem for dig og så kan du indsætte pengene når du har
modtaget pladerne.

Fra : Søren Olsen

Dato : 16-04-04 18:01

"Peter G" <PeterG@despammed.com> wrote in message

> Ellers kan jeg nok hjælpe dig. Jeg har Paypal og et kontonummer. Jeg vil
> gerne bestillle dem for dig og så kan du indsætte pengene når du har
> modtaget pladerne.

Uhh det vil jeg meget gerne.
Kan du ikke skrive til mig på andreasFJERNDETTE@has.dk
angående kontonummer og betaling.

Med venlig hilsen,
Andreas.

Fra : Peter G

Dato : 16-04-04 20:06

Søren Olsen skrev:

> Uhh det vil jeg meget gerne.
> Kan du ikke skrive til mig på andreasFJERNDETTE@has.dk
> angående kontonummer og betaling.

Jo. Jeg skal lige undersge noget inden, men du får en mail i morgen tidlig.

--
Regards, Peter.
Topposters/bottomquoters and other annoying elements will be

Fra : Peter G

Dato : 16-04-04 05:43

Knud Winckelmann skrev:

> [...]
>
> Jeg kan så anbefale <http://www.justforkicks.de>, hvor jeg fik dem
> begge to inden for 4 dage fra bestilling for ca. EU 35,-, med betaling

Tak for oplysningen. Nu skal jeg dog lige læse om dem og få lyttet i et
rum stykke tid inden jeg bestemmer mig. Jeg prøver at begrænse mine
impulskøb ;)

Fra : Carsten Jorgensen

Dato : 17-04-04 18:59

> [...]
>
> --
> Regards, Peter.
> Topposters/bottomquoters will be killfiled in silence.

Bruce Springsteen - live copenhagen 2003

Mike Andersen Band - Debut CD - feedt Dansk Blueband med Mike Andersen i
spidsen - check det ud på www.mikeandersen.com hvis du er til Rhytm and
Blues.

Dido - life for rent (ok der er konens )

Russ Ballard - en gammel sag, der stadig holder

Prince - 1999 fra dengang hvor han var for funky

/Carsten

Fra : Heinrich

Dato : 17-04-04 20:11

"Carsten Jorgensen" <cj@sport.dk> skrev i en meddelelse

> Dido - life for rent (ok der er konens )

Jeg kunne da godt finde på at købe den!
Sidst jeg tjekkede efter med forstørrelsesglasset var jeg en mand!

---------------------------

Bliv sponsor for et barn!

Fra : Peter Kaas

Dato : 15-04-04 20:28

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message news:<407e622b$0$311$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Sidste gang vi gjorde dette here, blev jeg så dejligt inspireret, så det gør
> vi igen.
>
> I det stykke tid har jeg lyttet rigtigt meget til:

Musikpatruljen: Musikpatruljen (1972) - Niels Skousen og Peter
Ingemann med venner, bla. Tømrer Claus i bedste form. Fik den i
fødselsdagsgave her sidste uge og den hjælper lidt på hvemvé'en her i
det amerikanske.

Billy Bob Thornton: "The Edge Of The World" -- meget kan man sige om
ham enten om hans evner som skuespiller eller skumle kærlighedsliv,
men han er sgu en god musiker.

Peter

Fra : Mads Breddam

Dato : 15-04-04 20:32

> Sig frem, hvad spinner hos jer?

Tori Amos - Tales of a Librarian (En greatest ja, men sangene er
remastered/remixed, og flere sange er noget anderledes end originalerne
imo.)

Slash's Snakepit - Ain't Life Grand

Tom Waits - Big Time. -> "Never trust a man in a blue trenchcoat, never
drive a car when you're dead"

Man har jo altid noget Pink Floyd i sving, - pt. er det Meddle.

Men det værste er nok, at jeg må indrømme at jeg fik et lettere flip, da jeg
iagttog min pladesamling. Der lå der jo lige en plade fra ungdommen:
Roxette - Joyride! Det er (var) sgu' festligt nok lige at høre de gamle
pop/rock klichéer igen. Men den kommer nok snart på hylden igen.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : Fax_Modem

Dato : 15-04-04 21:48

> Sig frem, hvad spinner hos jer?

Gabriel & Dresden - As the rush comes (Sweeping Strings Mix)

Blue Foundation - End of the day

David Gray - Be mine (man bliver i så godt humør af den sang)

Tiger Lou - Sam, As in Samantha (den perfekte optakt til en hyggelig weekend
med kæresten)

og så månedens lille perle: V.A.S.T - Visual Audio Sensory Theater
Det er en efterhånden gammel sag helt fra 1998 men for dælen hvor er den cd
dog herlig. Forestil jer Rammstein parret med U2 så har i en nogenlunde ide.
Der er musik til dage hvor alting er gået skævt og musik til dage hvor
kæresten bare er såååå dejlig.

happy listening!
- Fax_Modem

Fra : Propellen

Dato : 15-04-04 23:02

On Thu, 15 Apr 2004 12:21:19 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Alison Kraus: 'Find A Way Back To My Heart'.
>Du godeste, hvor synger hun dog bare i orden.

Lyder spændende.. Nogle specielle tracks du kan anbefale?

Tori Amos - Live fra Chicago vildt fed koncert.
Tori Amos - Alle de andre skiver
Fundet mine gamle Björk skiver frem, og støvet Sugarcubes af igen..
White Zombie
Slayer
Og så fik MC Einar altså osse en tur på min stereo.

Hov. No Doubt - Live in Tragic Kingdom koncert har da fået hele turen
osse.
--
/Prop

Propellen(snabela)SoftHome(punktum)Net

Fra : -V-

Dato : 16-04-04 00:17

Propellen wrote:

> Lyder spændende.. Nogle specielle tracks du kan anbefale?

Tja, jeg lytter en del til 'Maybe', 'Find A Way Back To My Heart' og ' There
Is A Reason'.

Meget smukt, og meget, meget følsomt.

-V-

Fra : Morten Guldager

Dato : 16-04-04 05:54

Thu, 15 Apr 2004 at 23:17 GMT -V- wrote

> Meget smukt, og meget, meget følsomt.

Hmm, ikke lige min stil... De sidste 5 skiver jeg har hørt er:

AC/DC - Ballbreaker
- Gedign rock. Hæslig stemme, ok melodiforløb, masser af guitar, tempo!

Tom Waits - Small Change
- Endnu en styg stemme. Bedre tekster, mindre guitar. Absolut ikke rock.

Tom Petty - Echo
- TP synger fint. Teksterne er også ok. en del guitar, men ikke så tungt.

Stevie Ray Vaughan - Couldn't Stand the Weather
- Super skive, han kunne altså noget med elhegnet.

The Sandmen - Beauties and Beasts
- hvor er jeg dog bare træt af Slave Song. Ellers er skiverne fine.

/Morten

Fra : Ole Thomsen

Dato : 16-04-04 05:47

-V- wrote:

> Sig frem, hvad spinner hos jer?

Har lige sat rækken af Faith No More skiver i bilens CD-changer,
specielt bonus-ekstra-limited-edition-mix CD'en fra Årets Album passer
fint til en køretur i pragtfuldt forårsvejr.

Ellers har jeg "genopdaget" Love Shop via Sendt fra Himlen, havde kun DK
i forvejen men det er en klar fejl.

Den seneste Peter Belli er også råspillet men er ved at klinge ud....de
rigtig go'e skiver spiller jeg desværre ofte til jeg når brækpunktet.

Ole Thomsen

Fra : Martin Helbo

Dato : 16-04-04 07:16

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> Sidste gang vi gjorde dette here, blev jeg så dejligt inspireret, så det
gør
> vi igen.

Mevadio - Hands Down
Ung gruppe fra Herning/Århus. Feee rock!

Pink Floyd - Pulse

The Sounds - Living in America
Der er et eller andet over den plade, der bare er rigtig lækkert.

Aerosmith - Get a Grip + andre
Så behind the music på VH-1, så de gamle rockere måtte lige på anlægget
igen.

Det er vist dem der har ligget mest på rotation i den nærmeste fortid.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : LarsJ

Dato : 16-04-04 18:15

> Sig frem, hvad spinner hos jer?

Johnny Cash - Unearthed
Norah Jones

Fra : Kong Kent

Dato : 17-04-04 19:28

> Sig frem, hvad spinner hos jer?

Ja, mine bud er der nok ikke mange der kender, men I får dem alligevel:

Deicide: Scars Of The Crucifix
Seneste udspil fra dødsmetal-kongerne fra Florida, og da jeg skal til to
koncerter med dem her til sommer, er det med at kunne deres sange, og
tekster

Suffocation: Souls To Deny
Har lige fået deres promo-cd ind af døren. Skiven kommer i handlen i midten
af maj, og jeg er allerede så småt gået hen og blevet lun på dem igen.
Suffocation er topdollar dødsmetal, og "Souls..." får lige et par ekstra
gennemlytninger inden min endelige dom bliver givet, idet jeg var stor fan
af dem tilbage i midten af halvfemserne!

Sepultura: Roorback
Aner ikke hvorfor jeg lige pludselig blev vild med deres seneste skive, men
nu ligger den altså fast i bilen, og bliver pumpet ud af mine JBL'er hver
gang bilen slås til tænding!

Derudover hører jeg lidt Darkthrone, Metallica og Mayhem..., men de tre
ovennævnte er de klare vindere p.t.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Lars Berg

Dato : 18-04-04 01:05

Jack Johnson - On and On
Franz Ferdinand
David Byrne - Grown Backwards

Fra : MP Jakobsen

Dato : 18-04-04 09:46

Tobias Trier - Bag de blå persienner
Den CD hører jeg af en eller anden grund altid når det begynder at blive
varmt uden for. Eksperimenterende, glad musik og tekster der er på grænsen
mellem det geniale og det komplet banale. Dejligt.

Norah Jones
Stevie Wonder
Turin Brakes

Lige nu ligger Miles Davis ovre i min CD-afspiller.

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 24-04-04 16:55

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> Sidste gang vi gjorde dette here, blev jeg så dejligt inspireret, så det
gør
> vi igen.

ok, en anelse forsinket, men alligevel:

Claus Hempler-Hempler
~Fantastisk dansk musik (på engelsk vel og mærket)

Nikolaj Nørlund-Tændstik
~Solidt rock, til tider melankolsk. Alle hans plader minder mig så
forfærdligt meget om København.

Eva Cassidey-Live at blues alley
~Fantastisk stemme, gode covers og rigtig god indspildning.

Wynona-Santiago
~Lækkert "sent på aftenen" musik. Dejligt afstressende. Northern Winds
kandiderer til en af de største gåsehuds-oplevelser.

Rufus Wainwright-Want One
~En plade som irriterer mig en smule pga den anderledes sangteknik, men jeg
vender konstant tilbage til den. Gik ved første gennemlytning direkte mod
fejlkøbsafdelingen, men efter et par chancer, er den ved at vinde ind.

Mvh

Morten Holberg Nielsen.

Fra : Heinrich

Dato : 25-04-04 01:22

Jeg har fundet mit eksemplar af det fremragende album Jagged Little Pill med
Alanis Morrisette frem.
Især sangene Forgiven og Mary Jane nyder jeg meget.