ARGH!
Fra : David Rasmussen

Dato : 15-04-04 10:41

Jeg missede The Australian Pink Floyd Show i KB Hallen i forgårs! ARHG!

Var der nogen der så/hørte det??

/David

Fra : kim hermansen

Dato : 16-04-04 09:07

Hej David

du kan gå ind på det danske PInk Floyd Forum
http://www.usandthem.dk og læse om koncerten.

Mvh Kim.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 17-04-04 18:51

On Thu, 15 Apr 2004 11:40:48 +0200, David Rasmussen wrote:

> Jeg missede The Australian Pink Floyd Show i KB Hallen i forgårs! ARHG!
>
> Var der nogen der så/hørte det??
>
> /David

Jeg var der og synes det var et absolut OK kopiband. Showet var meget
lig de originale PF koncerter(fx Pulse), i en lidt mindre udgave. Men
alt var det, inklusive rundt lærred med filmklip (men deres egne) og
disco dasco kuglen på Comfortably Numb.

Herligt at høre også nogle af de mindre spillede numre (Careful with
that axe Eugene bl.a.).

De havde i øvrigt et meget sjovt (og ganske oplagt) gimmick: Alt, der
næsten kunne erstattes med kænguruer, blev det! I stedet for f.eks.
normale hammerhoveder i Another Brick videoen var det kænguruer. Og
sådan hele vejen igennem. Det eneste der manglede var dog en flyvende
kænguru med kæmpenosser og røde lysende øjne under One of these days.
Men det var der nok ikke plads til i KB-hallen.

Iøvrigt en ganske acceptabel lyd på gulvet. Og Comfortable Numb soloen
kunne han i hvert fald.

Mvh.Henrik Hansen

Fra : David Rasmussen

Dato : 17-04-04 19:26

Henrik Hansen wrote:

> Iøvrigt en ganske acceptabel lyd på gulvet. Og Comfortable Numb soloen
> kunne han i hvert fald.

Den skal man jo kunne :)

Det er en gudesolo. En af rockhistoriens allerbedste. Og det er ikke kun
det Gilmour spiller. Det er også hans _vrede_ lyd. Fuck, det er fedt...
Det er en af de soloer jeg ville ønske bare blev ved og ved, ligesom jeg
godt kunne tænke mig at Mozart ikke var død som 36-årig, så vi kunne
have hørt mere fra hans hånd.

/David

Fra : Heinrich

Dato : 17-04-04 20:14

> [...]
> Det er en af de soloer jeg ville ønske bare blev ved og ved, ligesom jeg
> godt kunne tænke mig at Mozart ikke var død som 36-årig, så vi kunne

100% enig!
Jeg får helt lyst til at høre nummeret nu!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-04-04 00:53

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> ligesom jeg godt kunne tænke mig at Mozart ikke var død som 36-årig,
> så vi kunne have hørt mere fra hans hånd.

Nyah. Ikke værd at tude over. Han havde nok skrevet sit bedste
materiale på det tidspunkt.

<running and ducking >

--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Fra : David Rasmussen

Dato : 19-04-04 10:15

Peter B. Juul wrote:

> Nyah. Ikke værd at tude over. Han havde nok skrevet sit bedste
> materiale på det tidspunkt.

Hvad baserer du den holdning på?

Jeg synes tværtimod at han i de sidste par år af sit liv begyndte på
noget helt anderledes end han havde lavet tidligere, f.eks. de tre
sidste symfonier og Requiem. Man kan høre at han langsomt er på vej over
i det som andre senere udvikler til romantikken. Meget meget spændende,
og man har lyst til at høre mere.

/David

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-04-04 10:51

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> Hvad baserer du den holdning på?

Ikke noget. DEt var en billig one-liner, fordi din udtalelse mindede
mig om Cobain-snakken forrige uge.

Selv hvis Mozart ikke havde skrevet noget bedre de næste 30-40 år, så
ville det være værd at lytte til. Og jeg tror, at du har ret i, at
musikken kunne blive bedre af, at han blev mere moden.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaquiden Romeo."

Fra : Ole Thomsen

Dato : 20-04-04 07:43

David Rasmussen wrote:

> Det er en gudesolo. En af rockhistoriens allerbedste.

Musik drejer sig ofte om smag og behag, men dette er et musikhistorisk
faktum!

Ole Thomsen