Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop tool problem
Fra : Franz Berliner

Dato : 15-04-04 10:06

Hejsa

Jeg har et problem stort problem, som jeg håber nogle her i gruppen kan
hjælpe med. Der er ikke andre der har kunnet hjælpe.

Problemer:

Når jeg vælger et nyt tool kommer submenuen (valg af underværktøj) frem
med det samme. Det er ret irriterende at få den frem hver gang når man
nu bare skal bruge det tool man allerede har valgt.

Jeg har prøvet:

1) At resette alle tools
2) at geninstallere Photoshop 6
3) at opgradere til Photoshop CS

Windows XP
Photoshop CS

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-04-04 14:20

Franz Berliner skrev:

> Når jeg vælger et nyt tool kommer submenuen (valg af
> underværktøj) frem med det samme. Det er ret irriterende at få
> den frem hver gang når man nu bare skal bruge det tool man
> allerede har valgt.

Sker det også når du bruger tastaturgenvejen til de forskellige
værktøjer? (altså f.eks. G-tasten for at vælge forløbsværktøjet).

> Jeg har prøvet:
>
> 1) At resette alle tools
> 2) at geninstallere Photoshop 6
> 3) at opgradere til Photoshop CS

Det eneste du tilsyneladende ikke har prøvet, er at nulstille
Photoshop. Den bliver ikke nulstillet ved at geninstallere den.
http://www.google.com/groups?&as_umsgid=Xns948CB7546B0A0.thomas@madsen.tdcadsl.dk

--
Hilsen
Madsen

Fra : Franz Berliner

Dato : 16-04-04 11:19

Thomas G. Madsen wrote:

> Sker det også når du bruger tastaturgenvejen til de forskellige
> værktøjer? (altså f.eks. G-tasten for at vælge forløbsværktøjet).

Nej, det sker ikke når jeg bruger tastaturgenveje.

Det er dog kun i Photoshop det sker og ikke i andre Adobe programmer, så
jeg gik ud fra at det ikke var noget med musen?

> Det eneste du tilsyneladende ikke har prøvet, er at nulstille
> Photoshop. Den bliver ikke nulstillet ved at geninstallere den.
> http://www.google.com/groups?&as_umsgid=Xns948CB7546B0A0.thomas@madsen.tdcadsl.dk

Det havde jeg ikke prøvet. Det har jeg nu, men problemet findes desværre
stadig.

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-04-04 17:26

Franz Berliner skrev:

> Det er dog kun i Photoshop det sker og ikke i andre Adobe
> programmer, så jeg gik ud fra at det ikke var noget med musen?

Det lyder det ikke til nej.

[Nulstil Photoshop]
> Det havde jeg ikke prøvet. Det har jeg nu, men problemet
> findes desværre stadig.

Mystisk. Der er faktisk en i Adobes interne Photoshop-gruppe, som
har spurgt om det samme for ganske få dage siden. I hans tilfælde
hjalp det tilsyneladende ikke at nulstille, men det hjalp af af-
og geninstallerer Photoshop. Det er sært, for det plejer at være
en nulstilling, som løser de fleste problemer, men prøv evt. at
læse denne tråd:
<http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?13@190.PKsfck9akvo.0@.3bb39dd6>.
(Klik på 'Log in as Guest', hvis du ikke har login til forumet).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Franz Berliner

Dato : 19-04-04 08:55

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> <http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?13@190.PKsfck9akvo.0@.3bb39dd6>.
> (Klik på 'Log in as Guest', hvis du ikke har login til forumet).

Ok - det lader ihvertfald ikke til at jeg er alene om problemet
Indtil videre er jeg skiftet til min Mac hvor det kører fint. Re-install
fungerede ikke for mig. Én af firmanørderne har endda været igang med at
slette alle mulige hidden files mv. hvorefter han geninstallerede..
desværre uden resultat.

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk