Daseferie og dog...
Fra : Søren B

Dato : 15-04-04 07:36

HEj Gruppe

Jeg skal på en afslapningstur til Side i Tyrkiet, det ligger mellem Atlanya
og Alanya. Jeg ved dog med mig selv at jeg ikke kan være helt stationær, så
er der nogle der har været i nærheden og har et par gode udflugtsmål, ville
jeg blive rigtig glad for et svar.

God rejse til alle!

Søren B

Fra : Peter Kjær

Dato : 16-04-04 18:24

> [...]
> og Alanya. Jeg ved dog med mig selv at jeg ikke kan være helt stationær,

> er der nogle der har været i nærheden og har et par gode udflugtsmål,

Hej Søren,

Glæd dig, det er det bedst sted du har valgt i Tyrkiet efter min mening og
jeg været der en hel del gange men de sidste 7 gange er valget altid faldet
på den antikke del af Side.

Men selvfølig skal man også ud og se noget, så jeg vil klart anbefale du
lejer en bil, kør så op til hovedvejen og drej til højre mod Anlanya..så har
du ellers en fed oplevelse de næste 400 km...ja ved godt du kommer til at
passere Anlanya på vejen, men bare kør ind ved de gule skilte som makere
alle mulige historiske ting som flagermusgrotter, antikke byer osv...

Ellers kan du også køre op til Saklikent ved Antalya, som er et
skisportssted, meget sjovt at se om sommeren og med en utrolig natur på
vejen.

Skulle du få lyst til at komme ud på havet for at nyde havluften, snorkle
eller dykker, så kontakt Philip fra Simply Diving, som efter min mening en
den bedste i Side (han er en Englænder, der er blevet træt af vejret i
London, og rejset derned for ca. 5 år siden og startede en dykkerskole, men
ikke dykkere er også velkommen).

--
Ses,
Peter

Fra : Coppi

Dato : 18-04-04 09:52

Hej Søren.

Og jeg kan kun give Peter ret, Side er et lækkert sted.

Den bedste badestrand er ubetinget øst for bycentrum.

Hvis I vil ud og se noget, så kan I jo starte med ruinerne og det gamle
amfiteater, der ligger rundt om Side.

Og ellers så er der masser af lokale turoperatører, der til meget lave
priser laver ture til mange steder.
Vi var 2 dage på bomuldsbjerget, den tur kan varmt anbefales.

Ellers, nyd tyrkernes fantastiske mad og køb dig fattig i kopitøj, guld,
skindtøj o.s.v. og husk, at smage den lokale Raki ( brændevin ).

coppi

Fra : Morten

Dato : 21-04-04 15:45

Jeg vil gerne på ferie i Tyrkiet fra den 9 maj, er der en der kan svare på
om der er varmt nok til at bade i havet? Vi påtænker at rejse til Side,
Marmaris eller Alanya.

Med venlig hilsen

Morten

Fra : Peter Kjær

Dato : 21-04-04 16:27

> Jeg vil gerne på ferie i Tyrkiet fra den 9 maj, er der en der kan svare på
> om der er varmt nok til at bade i havet? Vi påtænker at rejse til Side,
> Marmaris eller Alanya.

Hej Morten,

Intet problem :)

Har før været dernede i påsken, men husk en trøje til om aftenen, da der kan
være lidt køligt, specielt hvis det blæser...men om dagen i solen er der
ingen problemer med at ligge på stranden og tage en dukkert i ny og næ.