Adgang til MS-Access database via JDBC fra~
Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 15-04-04 01:37

Hej;

Jeg har tidligere problemfrit anvendt Suns JDBC-ODBC bridge til at
tilgå en MS Access database fra et Java program, der kørte på samme
maskine som DBMSet. Nu har jeg en situation, hvor det er ønskværdigt
fra en Java applikation, der eksekveres på en linux server, at tilgå en
MS Access database, der kører på en Windows server.

Der synes ikke umiddelbart at være mulighed for dette via standard
JDBC; er der nogen, der har kender mere til mulighederne, evt. har
links til yderligere information, eller har arbejdet med en lignende
problemstilling?

På forhånd tak;
/\/\\ads Orbesen Troest

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 15-04-04 11:16

Mads Orbesen Troest wrote:

Har valgt at løse det ved at linux-delen snakker RMI med en komponent
på windows-siden, der så anvender JDBC-ODBC bridge'en til at snakke med
Access.

/\/\\

Fra : Jonathan Stein

Dato : 16-04-04 15:36

Mads Orbesen Troest wrote:

> Har valgt at løse det ved at linux-delen snakker RMI med en komponent
> på windows-siden, der så anvender JDBC-ODBC bridge'en til at snakke med
> Access.

Fem stjerner for at komme med en kort forklaring, når man selv finder en
løsning!

- Men jeg spekulerer stadig på hvordan man kan holde så meget af en
Access-database, så man begynder på den slags...

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 16-04-04 19:53

Jonathan Stein wrote:

> - Men jeg spekulerer stadig på hvordan man kan holde så meget af en
> Access-database, så man begynder på den slags...

Ja, jeg tænkte jo nok nogen ville komme med en lignende udtalelse. ;)
At skifte DBMS er udelukket. Når man arbejder professionelt må man
nogen gange bare tilpasse sig den infrastruktur der på forhånd er givet
i en konkret sag.

/\/\\ads Orbesen Troest

Fra : Flare

Dato : 18-04-04 13:47

> [...]
> At skifte DBMS er udelukket. Når man arbejder professionelt må man
> nogen gange bare tilpasse sig den infrastruktur der på forhånd er givet

Må også sige at jeg undrede mig. Jeg vil påstå at man kan konvertere en
Access database til hvad end databaser server man vil på under 15 min. Men
igen. Der er jo altid gode grunde som vi andre ikke kender.

Anders