Forkølelse og flyvning
Fra : Søren Beltofte Søren~

Dato : 15-04-04 00:38

Hej allesammen

En lille erfaring, jeg gerne vil dele med andre flyrejsende: lad være med at
flyve med en svær forkølelsestilstand omfattende bihulebetændelse!

Efter at have erfaret dette på den hårde måde, har jeg nu læst om emnet og
forstået, at dette generelt også frarådes. Jeg havde ikke skænket det en
tanke inden. Forestil jer, at jeres pandehuler imploderer.... aldrig har jeg
oplevet noget så smertefuldt!

Nuvel, det kunne vist være gået meget værre:

"Ved akut bihulebetændelse kan der ved nedstigning med stigende tryk ske
aflukning til mellemøret, hvorved i værste fald trommehinden kan sprænges,
og slimhinder i bihuler ødelægges ("forkølelsesnæsedråber" og
synkebevægelser kan modvirke dette). Generelt bør man ikke flyve, hvis man
er medtaget af akut bihulebetændelse."
(http://www.danmarksrederiforening.dk/nyheder/nyhed_84.html)

Andre der har oplevet dette? Hvad kan man gøre i situationen for at udligne
trykket i bihulerne?

Venlig hilsen
Søren

Fra : Kristian

Dato : 15-04-04 00:51

"Søren Beltofte Sørensen" <soeren[mit_rotwein]@beltofte.dk> wrote:
>Andre der har oplevet dette? Hvad kan man gøre i situationen for at udligne
>trykket i bihulerne?
>Venlig hilsen
>Søren
---------------
Ja, det er fanme ubehageligt ! Jeg prøvede det engang , hvor jeg var
ved at redde mig en influenza.
Da jeg oplevede det , troede jeg at der et eller andet galt med
flyets tryksystem - normalt generer det mig ikke- men da jeg senere
kom i et andet fly og problemet var det samme blev jeg klar over at
det var mig selv der havde et problem.
Der er vist ikke andet at gøre end at holde sig for næsen og prøve at
puste luft igennem systemet.

Kristian

Fra : Hanne

Dato : 15-04-04 07:51

Ja, det er ikke nogen rar oplevelse. Næsespay -eller dråber kan hjælpe
gevaldigt, hvis man tager dem ca. en halv time før start og landing. Faktisk
har vi de senere år altid haft næsespray med i håndbagagen til
nødstilfælde - det kan jo være, at man er blevet forkølet. når man skal
rejse hjem igen.

Med venlig hilsen
Hanne