Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Radeon 9800pro + ATIcatalyst 4.4 problem
Fra : OleBole

Dato : 14-04-04 22:19

Hi!

Jeg har op til flere gange prøvet at upgrade fra cat 4.3 til 4.4, men
ikke med et heldigt resultat.

4.3 virker enormt godt, det hele ruller som det skal, men efter
upgrade til 4.4 er hele systemet ENORMT langsomt, ALT er sløvet ned

og jo jeg har gjort det hele rigtigt upgrade til 4.3 gik som en
drøm.

er der andre som har det samme problem, er 4.4 noget skrammel eller
hvad hulen sker der?

På forhånd 1000 tak

OleB

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 15-04-04 10:43

OleBole skrev:
> er der andre som har det samme problem, er 4.4 noget skrammel eller
> hvad hulen sker der?

Catalyst 4.4 kører fint på mit Radeon 9000 Pro AIW (nyinstalleret Win XP).
Har du prøvet at køre værktøjet, der fjerner alt ATI relateret fra din
computer, før installation?

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : OleBole

Dato : 15-04-04 12:52

On Thu, 15 Apr 2004 11:43:18 +0200, "Jeppe Seidelin Dam"
<jeppedam@mailme.dk> wrote:

>Catalyst 4.4 kører fint på mit Radeon 9000 Pro AIW (nyinstalleret Win XP).
>Har du prøvet at køre værktøjet, der fjerner alt ATI relateret fra din
>computer, før installation?

Jeps, det er underligt, 4.2 virkede som den skulle og update til 4.3
gik også fint, alt virker som det skal, men 4.4, vil bare ikke virke,
det må være noget de har ændret i softwaren som mit 9800pro ikke kan
lide, lad os se om 4.5 virke som den skal, jeg håber

Fra : DrNo

Dato : 15-04-04 12:48

"OleBole" <nospam@myplace.dk> skrev i en meddelelse

Hvis det hele 'ruller' som det skal med Cat4.3 er der jo ingen grund til at
skifte til Cat4.4 ?

DrNo

Fra : OleBole

Dato : 15-04-04 12:57

On Thu, 15 Apr 2004 13:47:47 +0200, "DrNo" <dNSPAM@FJERNmail.tele.dk>
wrote:

>"OleBole" <nospam@myplace.dk> skrev i en meddelelse
>
>Hvis det hele 'ruller' som det skal med Cat4.3 er der jo ingen grund til at
>skifte til Cat4.4 ?

Jeg er vant til fra Geforce at følge med op i software, og det har
altid virket, så jeg tog som en selvfølge at det ville det også på
ATi, men jeg blev klogere, der er jo nok lidt om snakken at ATi rent
hardware er bedre end Geforce men har noget ringere driversoft.

Nå men jeg kom væk fra svaret, drivere til hardware burde være noget
man ALTID updatere da der jo som bekendt bliver rettet en del fra gang
til gang, bare lidt mere end godt er sommetider

Bortset fra det er jeg dog stadig tilfreds med skiftet fra GF til ATi
9800pro

Fra : Martin Johansson

Dato : 15-04-04 13:51

> [...]
> ATi, men jeg blev klogere, der er jo nok lidt om snakken at ATi rent
> hardware er bedre end Geforce men har noget ringere driversoft.

God idé. Ati's drivere er dog blevet meget bedre indenfor de senere år.
Det er da heller ikke altid at nVidia er lige heldige med deres drivere.
Både Ati og nVidia er jo også blevet taget i at "snyde" i 3DMark, nVidia har
dog været den værste.

> Nå men jeg kom væk fra svaret, drivere til hardware burde være noget
> man ALTID updatere da der jo som bekendt bliver rettet en del fra gang
> til gang, bare lidt mere end godt er sommetider

Det er ganske korrekt.

> Bortset fra det er jeg dog stadig tilfreds med skiftet fra GF til ATi
> 9800pro

Det lyder godt. Det bliver spændende at se om det vender, når både Ati og
nVidia har lanceret deres nye kort.

Fra : Martin Johansson

Dato : 15-04-04 13:49

"DrNo" <dNSPAM@FJERNmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "OleBole" <nospam@myplace.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis det hele 'ruller' som det skal med Cat4.3 er der jo ingen grund til
at
> skifte til Cat4.4 ?

Det er korrekt, men der er ofte diverse fejlrettelser osv.
Derudover kan det være at den nye driver har nye funktioner og er hurtigere.
For det meste er det en god idé at holde sig opdateret.

Fra : Martin Johansson

Dato : 15-04-04 13:18

> [...]
> drøm.
>
> er der andre som har det samme problem, er 4.4 noget skrammel eller

Prøv lige Ati's Cat uninstaller, den fjerner alt der har med Catalyst
driverne at gøre.
Derefter kan du genstarte og prøve 4.4 igen, jeg har personligt ikke nogen
problemer med 4.4.

Her er linket.
http://www.atitech.ca/support/drivers/misc/catalystutils.html