CapiNordic aktier
Fra : Brian L.

Dato : 14-04-04 12:36

HJÆLP !

Ingen kan give mig et fornuftigt svar, håber at der er et klogt hovede
her...

Jeg har købt en masse Capinordic aktier til kurs 4,00 kr.

På deres generalforsamling den 26/4 skal der behandles et forslag om
nedsættelse af selskabets aktiekapital til dækning af underskudet...
" Nedsættelsen sker ved ændring af aktiernes stykstørrelse fra DKK 5,00 til
DKK 0,50 " Se evt børsmeddelsen på fondsbørsen
http://www.stockwise.dk/cgi-bin/GW5/GWWEB.EXE/,,swdom.swpost.swpost_library,65556

Betyder det så at mine aktier højst sansynligt går fra kurs 4 til kurs 0,40,
altså mine penge bliver 10 gange mindre ?

Jeg har mailet til firmaet om jeg fik 10 gange så mange aktier, det gør jeg
ikke.
Svar fra firmaet : "Nej, antalet aktier ändras inte utan det är en
nedsättning av det nominella värdet av respektive aktie."

Håber en kan forklare en amatør som mig det.... !

--
MVH

Brian Laybourn

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 14-04-04 16:14

Brian L. skrev:

> Betyder det så at mine aktier højst sansynligt går fra kurs 4 til
> kurs 0,40, altså mine penge bliver 10 gange mindre ?

Nej; der behøver ikke at være nogen umiddelbar sammenhæng dér med minus 90
pct.; det er nok allerede afspejlet i børskursen. I øjeblikket er
stykstørrelsen på 5 kr. misvisende i forhold til en børskurs på under 4. Se
eks. AP Møller med en stykstørrelse på 1000 og kurs omkring 45.000 eller
Danske Bank 10/140.
Men man kan sige, at firmaet er i en meget dårlig situation, når det sådan
begynder at æde af aktiekapitalen. De tilpasser stykstørrelsen firmaets
aktuelle position. Husk på, at du og andre som aktionærer bestemmer, og at
der skal stemmes om beslutningen, men hvis alternativet er at dreje nøglen
om, så...

Vh

Morten

Fra : Karsten

Dato : 15-04-04 19:34

Brian L. wrote:

> Betyder det så at mine aktier højst sansynligt går fra kurs 4 til kurs 0,40,
> altså mine penge bliver 10 gange mindre ?

I det omfang aktiekursen afspejler selskabets indre værdi, har det ingen
betydning for værdien at aktiekapitalen nedsættes. Det må nærmest
betragtes som en teknisk tilpasning til at noget af egenkapitalen er
tabt. Det tab må formodes allerede at være indregnet i den aktuelle kurs.

Karsten