Sætte lav prioritet for et javaprogram und~
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-04-04 09:31

Jeg har et javaprogram som fylder, kører længe og guffer al den
CPU-tid det kan komme i nærheden af, hvilket der ikke rigtigt er noget
at gøre ved. Jeg vil derfor gerne sætte dets prioritet ned så det kun
får CPU tid når maskinen ikke laver andet - hvilket jeg ville gøre med
"nice" under *nix, men jeg kan ikke hitte ud af at spørge Google
rigtigt.

Jeg afvikler inde fra Eclipse under XP med JDK 1.4.1.

Gode forslag?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Michael Legart

Dato : 14-04-04 09:36

On 2004-04-14, Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> får CPU tid når maskinen ikke laver andet - hvilket jeg ville gøre med
> "nice" under *nix, men jeg kan ikke hitte ud af at spørge Google
> rigtigt.

Paa windows kan du i taskmanageren saette prioriteten ved at
hoejreklikke paa processen i task manageren og v[aelge f.eks.
"Low"

/Michael

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-04-04 10:30

Michael Legart <michaelnospam@hest.nu> writes:

> Paa windows kan du i taskmanageren saette prioriteten ved at
> hoejreklikke paa processen i task manageren og v[aelge f.eks.
> "Low"

Det er netop dette jeg gerne vil, men jeg vil gerne have det indbygget
i start-koden så det altid sker. Kan dette lade sig gøre?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Michael Legart

Dato : 14-04-04 11:20

On 2004-04-14, Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Det er netop dette jeg gerne vil, men jeg vil gerne have det indbygget
> i start-koden så det altid sker. Kan dette lade sig gøre?

Saa meget kender jeg ikke til Windows... Maaske nogen i mswindows
gruppen kan svare paa det.

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Filip Larsen

Dato : 14-04-04 23:24

Thorbjoern Ravn Andersen skrev

> Det er netop dette jeg gerne vil, men jeg vil gerne have det indbygget
> i start-koden så det altid sker. Kan dette lade sig gøre?

Prøv at skrive "help start" i en command prompt og se om ikke du kan
bruge det.

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Søren Berg Glasius

Dato : 14-04-04 10:54

Hej Thorbjørn

Er det ikke noget i denne stil:

Thread.currentThread().setPriority(Thread.MIN_PRIORITY);

MVH
Søren Berg Glasius

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-04-04 21:27

Søren Berg Glasius <Soeren@Glasius.dk> writes:

> Er det ikke noget i denne stil:
>
> Thread.currentThread().setPriority(Thread.MIN_PRIORITY);

Desværre ikke. Det giver ikke "Low" i TaskManageren, så det er nok
kun den pågældende JVM's trådfordeling der påvirkes, og ikke selve
JVM'ens prioritet i WIndows. Det var ellers et godt bud :)

Bumbum. Jeg har vist Cygwin installeret - jeg må undersøge om de ikke
har en nice jeg kan kalde.

Tak for svar til begge.

--
Thorbjørn Ravn Andersen