SCSI kort eller USb -> SCSI converter?
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-04-01 10:37

Hej NG,

Jeg har en akai S3000XL sampler som der er SCSI stik bagi.
Man kan få Mac og sampleren til at snakke sammen via scsi.

Spørgsmålet er så om man kan bruge en USB til SCSi converter,
eller om man skal have et "rigtigt" SCSi kort.

Har nogen er erfaring med en USB til SCSI converter? Evt en pris og en
forhandler?

Syntes ikke rigtig jeg kan finde andet end et SCSI kort til mac der koster i
nærheden 2800,- + moms, og det er ALT for dyrt syntes jeg.

Kan det ikke gøres billigere?

På forhånd tak, og tak for alle de gode og hjælpefulde svar jeg har fået
indtil videre.

Fortast god weekend.

MVh
Thomas Schreiber

Fra : Dennis Højsholt

Dato : 28-04-01 12:37

Hej Thomas,

Jeg er ret sikker på, at du kan nøjes med et Adaptec 2906 PCI SCSI-Card. Det
koster omkring 600 kr. ex. moms hos Computerstore A/S.
http://www.adaptec.com/worldwide/product/proddetail.html?prodkey=AVA-2906&ca
t=%2fTechnology%2fMacintosh%2fSCSI+for+Macintosh
Hvis det ikke er hurtigt nok, så kan du købe et Adaptec 2930 til ca. 900 kr.
ex. moms.
http://www.adaptec.com/worldwide/product/proddetail.html?prodkey=APD-2930U&c
at=%2fTechnology%2fMacintosh%2fSCSI+for+Macintosh

Med venlig hilsen

Dennis Højsholt

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 28-04-01 14:03

Gider ikke handle hos en mac forhandler mere. Føler mig total
kneppet i røven, når jeg ser pc forhandlernes priser.

Bare se prisen på ram!!! Spectec ram virker aldeles
framreagende i min G4, og de koster under 800,- for 256mb PC 133 ved en pc
forhandler!!! Tror sku ikke macforhandlerne har set
priser uden for deres egen butik.

Adaptec 2930 koster ved computerstore 949,- + moms

Her koster den lidt over en tusse ink moms for det samme product. HVORFOR???

http://www.pc-netto.dk/default-edb.asp?ProductGuid=AHA-2930U/EFIGS%20KIT

Men tak anyway.

mvh
Thomas Schreiber

Fra : tom dissing

Dato : 28-04-01 14:14

Detaljen er jo bare at det ikke er alle ex adaptec produkter der virker på
begge platforme... Selvom at jeg må erkende at det altså er FORBANDET ofte
at de virker på begge platforme... ( Og så er det jo at jeg også undrer mig
over de store prosiforskelle )
PS i forhold til scsikort er det tit smart at købe en eller anden 4GB disk
eller lignende i den blå avis... Så får du lige et 1906 eller andet adaptec
kort med i prisen .. Og JEP det virker altså også på en mac.
Tom

Fra : Peter B. Perlsø

Dato : 28-04-01 14:30

in article B7108C06.175%g4@mail.dk, Thomas Schreiber at g4@mail.dk wrote on
28/04/01 15:02:

> [...]
> framreagende i min G4, og de koster under 800,- for 256mb PC 133 ved en pc
> forhandler!!! Tror sku ikke macforhandlerne har set

Forståeligt, men køb da din RAm hos PC-handlerne! Såre simpelt!

, Peter - http://titancity.com

Q: How do you keep a lawyer from drowning?
A: Shoot him before he hits the water.

Fra : Mikael Kern

Dato : 29-04-01 12:11

Thomas Schreiber wrote:

> Adaptec 2930 koster ved computerstore 949,- + moms
> Her koster den lidt over en tusse ink moms for det samme product. HVORFOR???
> http://www.pc-netto.dk/default-edb.asp?ProductGuid=AHA-2930U/EFIGS%20KIT

Og her koster det 898,- excl. moms.: http://macxpres.dk
- og hos Zitech 858,- excl. moms.: http://130.228.36.14/cgi-bin/ZITECHComputer.filereader?1867635859+NO/catalogs/1011
Så man skal da se sig lidt omkring.
mvh Mikael Kern

--
----------
Mikael Kern - EFP/ENG/OB - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-04-01 15:58

Hej Thomas

Prøv at kigge på Adaptec 2906 serien i SCSI kort. De er ikke så dyre ca.
1500kr. inkl. moms for den mindste version. Det eneste, du skal være opmærksom
på med Adaptecs kort er, at du bruger de nyeste drivere, og ikke dem, der
følger med i pakken. Men der findes også billigere SCSI kort. Jeg har set dem
helt ned til 800kr. inkl. moms for et PCI kort. Prøv fx. at kigge på
www.smalldog.com eller www.owc.com under peripherals.

Og mht. fordele/ulemper, ja så vil en ren SCSI løsning altid være det bedste.
En USB->SCSI vil som regel give problemer med grej som samplere. Jeg kender en
del til Akais produkter, og véd, de kan være lidt kritiske hvis de ikke sættes
rigtig op. Og hvis du så i den anden ende ønsker at sætte en tapestation ala
DAT til Akai'en, så bliver der pludselig en del at holde styr på, og det kan gå
ud over sikkerheden i forbindelsen mellem sampler og computer.

Og så er der jo lige det, at en UltraWide SCSI kort er væsentlig hurtigere og
mere præcis end en USB.

mvh. Erik Richard

Thomas Schreiber wrote:

> [...]
>
> Syntes ikke rigtig jeg kan finde andet end et SCSI kort til mac der koster i
> nærheden 2800,- + moms, og det er ALT for dyrt syntes jeg.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-04-01 16:44

Hej Thomas

Sorry! - Der skulle i stedet for 'mindste' have stået 'bedste version'
mvh. Erik richard