Skærme
Fijala 3554
Philips TFT 20,1" 200P4SS
Fra : Virgil

Dato : 13-04-04 21:35

Har lige anskaffet Philips TFT 20,1" 200P4SS og må sige, at det
er det bedste, jeg har set af fladskærme.

Pris: 8629,-
Model: SS = sølvfarvet, SG = grå
S-IPS panel, <16 Msek.
Indbyggede højttalere: Med rimelig dybde og volumen
Indgang: Digital samt analog.
Strømforsyning: Indbygget

Har desværre selv kun analog skærmudgang på PC'en, og her er
den optimale opløsning 1600x1200, som giver en lidt mindre
ikonstørrelse m.m., end man er vant til med
1024x768 på en 17" skærm. Kan man leve med det,
er det sør'me et flot billede.

3D-spil: Jeg mener, det kører helt optimalt uden klagepunkter.
(Har også Medions 19" TFT, og det er noget skidt i hurtige spil).

---
Virgil.
Email: **remove_this** i mailadresse

Fra : Brian Luckow

Dato : 14-04-04 08:26

> Pris: 8629,-
> Model: SS = sølvfarvet, SG = grå
> S-IPS panel, <16 Msek.
> Indbyggede højttalere: Med rimelig dybde og volumen
> Indgang: Digital samt analog.
> Strømforsyning: Indbygget

Det var billigt, hvor har du købt den? Jeg har endnu ikke købt ny skærm, men
det varer ikke længe, enten en 19" eller 20". Er mest hooked på en Dell
FP2001, men synes den er et par tusinde kr. for dyr. Så et billigere
alternativ ville være sagen. Jeg har tidligere kigget på Philips'en, men
efter at have læst Toms Hardware test af den, droppede jeg den igen.

> [...]
> ikonstørrelse m.m., end man er vant til med
> 1024x768 på en 17" skærm. Kan man leve med det,

Når du har en skærm der kører 1600x1200, så burde du gøre dig selv den
tjeneste og anskaffe dig et kort med digital udgang. Du vil helt sikkert få
et endnu flottere billede ud af det. Mindre skærme kan godt "nøjes" med
analog, men ikke en 20".

> 3D-spil: Jeg mener, det kører helt optimalt uden klagepunkter.
> (Har også Medions 19" TFT, og det er noget skidt i hurtige spil).

Det var mht. spil at Toms Hardware dømt Philips'en til at være en mindre
katastroffe. Du har altså helt modsatte erfaringer??
Du stoler jeg ikke helt på Toms Hardware, så jeg er meget åben overfor
andres meninger om denne skærm.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Dr.Ralph

Dato : 14-04-04 19:28

> [...]
> katastroffe. Du har altså helt modsatte erfaringer??
> Du stoler jeg ikke helt på Toms Hardware, så jeg er meget åben overfor

Denne Philips rummer nøjagtigt samme TFT S-IPS panel som både NEC 2080UX+,
HP 2035 og Dell 2001FP - og disse skærme er stort set af alle blevet
erklæret som de mest egnede af de store TFT til spil og action.

Toms hardware er den mest manipulerende og mest farvede uanuancerede
anmelder site på nettet, men desværre lykkedes det for ham at tiltrække i
millioner af mennesker, der søger råd - og Tom forpester gang på gang disse
menskker med hans elendige og ukorrekte konklusioner :(

Selv den ældre Dell 2000FP, der rummede et S-IPS panele med 25 ms respons
var fin til spil - dog ikke extrem hardcore gamere, men fint til alm. spil
1 time om dagen.

Så at Tom konkluderer at det nye 16 ms respons S-IPS panel er forfærdeligt
til spil, det siger vist mere om ham og hans stab :(

Det eneste der vil kunne gøre denne Philips ringere til spil kan være den
indbyggede chip, der måske er langsommere og ringere end den i Dell 2001FP,
men jeg har svært ved at tro det.

Jeg har læst den ene artikel efter den anden på Toms med fejlagtige og dybt
underlige konklusioner - jeg ved næsten med sikkerhed, at Tom anmelder
produkter, der sponsorerer ham godt, mens ikke sponsorer får det glatte
lag.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Virgil

Dato : 14-04-04 21:33

Hvad er det egentlig, jeg får med et kort med digital udgang?
(Mit nuværende kort er Medion Radion 9800XL)
Nu med analog udgang er optimal opløsningen 1600x1200, og alle andre
opløsninger er smådårlige.

Hvis jeg skifter til et kort med digital udgang:
- Får jeg så et bedre billede i 1600x1200? Hvordan bedre?
- Vil en anden opløsning som f.eks. 1280x1024 være lige så god som
1600x1200?
--
Virgil

Fra : Zulu

Dato : 14-04-04 21:44

"Virgil" <bjarne@**remove_this**flyvholm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opløsninger er smådårlige.
>
> Hvis jeg skifter til et kort med digital udgang:
> - Får jeg så et bedre billede i 1600x1200? Hvordan bedre?

Ja, for når du kører analogt til skærmen, skal det digitale signal fra
grafikkortet først konverteres til analogt (RAMDAC), sendes over en analog
forbindelse (skærmkabel) for til sidst at blive konverteret tilbage til
digitalt signal for at kunne vises på skærmen.
Ingen af konverteringerne sker helt uden "fejl", så der mistes lidt hvert
sted.

Hvis du kører digitalt til skærmen (DVI), sparer du to konvertering og en
analog forbindelse.

> - Vil en anden opløsning som f.eks. 1280x1024 være lige så god som
> 1600x1200?

Måske lidt, men det kommer helt an på hvordan din skærm interpolerer.

Zulu

Fra : Brian Luckow

Dato : 15-04-04 05:54

> Hvad er det egentlig, jeg får med et kort med digital udgang?

Et skarpere billede skal du ihvertfald regne med.

> [...]
> - Får jeg så et bedre billede i 1600x1200? Hvordan bedre?
> - Vil en anden opløsning som f.eks. 1280x1024 være lige så god som

En skal altid kører i den opløsninger den er lavet til, og for en 20" skærm
er det netop 1600x1200, 17", 18" og 19" er 1280x1024. Man bør kun skifte
opløsning i f.eks. spil, da andrer opløsninger end den native vil være
betydeligt slørret. Her er det ligegyldigt om man kører analog eller
digital.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Springtime

Dato : 15-04-04 07:08
Fra : ha

Dato : 16-04-04 14:46

Brian Luckow wrote:

> hooked på en Dell FP2001, men synes den er et par tusinde kr. for
> dyr. Så et billigere alternativ ville være sagen. Jeg har tidligere

psst. hvis du lover ikke at fortælle det videre , så er Dell
altså til at handle med hvis du ringer til dem og bestiller.
Jeg har lige købt en FP2001 til 9.000 kr. inkl. moms og
forsendelse. Min besparelse var kr. 1.975,00.

mvh
ha

Fra : Brian Luckow

Dato : 17-04-04 21:41

> [...]
> Jeg har lige købt en FP2001 til 9.000 kr. inkl. moms og
> forsendelse. Min besparelse var kr. 1.975,00.

Så kan det være det bliver en Dell alligevel, tak for tippet!

Mvh., Brian Luckow

Fra : ha

Dato : 19-04-04 13:41

Brian Luckow wrote:
> Så kan det være det bliver en Dell alligevel, tak for tippet!

Velbekom, jeg fik min idag, og sikke en skærm )))

mvh
ha

Fra : Brian Luckow

Dato : 19-04-04 22:12

Tillykke med den! Fik du en der er fejlfri eller...?

Der går dog nogle uger endnu før jeg bestiller ny skærm. Jeg skal
sammentidigt også bestille en 15" LG touch skærm, og lige præcis den sælger
Dell også, så et godt samlet tilbud må jeg få triumfet igennem. Hvad sagde
du egentligt til dem for at få den til den fine pris? Du kan evt. svare via
e-mail...

Mvh., Brian Luckow

Fra : ha

Dato : 20-04-04 09:13

Brian Luckow wrote:
> Tillykke med den! Fik du en der er fejlfri eller...?

Takker. Ja, den er såvidt jeg indtil nu har erfaret helt fejlfri.

> igennem. Hvad sagde du egentligt til dem for at få den til den fine
> pris? Du kan evt. svare via e-mail...

Ikke noget specielt, jeg er jo "jyde" så jeg gjorde bare det jeg
altid gør, - siger til sælgeren at varen er alt for dyr.

mvh
ha

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-04-04 13:58

ha skrev:

> Velbekom, jeg fik min idag, og sikke en skærm )))

Tillykke med købet :)

--
Hilsen
Madsen