The House of Sand and Fog
Fra : Per

Dato : 13-04-04 08:51

Mindes ikke den har været oppe før?
Så filmen i går og var glædeligt overrasket. En perle af en film med en god
og fængslende historie og fanstastiske præstationer fra Ben Kingsley og
Jennifer Connelly.
http://imdb.com/title/tt0315983/

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 13-04-04 12:34

"Per" <no@sorry.com> skrev i en meddelelse
> [...]
god
> og fængslende historie og fanstastiske præstationer fra Ben Kingsley og

Fortæl lidt om den, uden at røbe for meget!

Mvh. Brian

Fra : Sonny

Dato : 13-04-04 16:49

"Brian, Rikke & Kristian" skrev i en meddelelse skrev i en meddelelse:
"Fortæl lidt om den, uden at røbe for meget!"

En meget gribende og vellavet film, som ærligt fortæller en historie om en
konflikt og bevare sympatien for begge parter. Gode præstationer over hele
linien!! Den sovjetiskfødte instruktør har en indsigt, som man ikke finder
hos mange amerikanske instruktører. På den måde kan den sammenlignes med
"Monster's Ball" og "American Beauty"...

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 13-04-04 20:31

"Sonny" <Ingen@spam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> hos mange amerikanske instruktører. På den måde kan den sammenlignes med

Se den synes jeg så ikke var god.

>og "American Beauty"...

Men det var denne her tilgengæld, så mon ikke jeg skulle få set The House of
Sand and Fog

Fra : Per

Dato : 14-04-04 13:24

> Se den synes jeg så ikke var god.

Enig.

> Men det var denne her tilgengæld, så mon ikke jeg skulle få set The House
of
> Sand and Fog

Enig :)

Fra : vemrd?

Dato : 14-04-04 13:52

>of
Den kan allerede fås på dvd

Fra : Per

Dato : 15-04-04 11:30

> Den kan allerede fås på dvd

Ja sådan så jeg den.

Fra : vemrd?

Dato : 13-04-04 17:09

Jeg så den i London for nylig og den gjorde et stærkt indtryk.

Filmen er baseret på Andre Dubus III's bog og handler om et
kultursammenstød mellem vestlige og østlige værdier, men hvor også den
amerikanske hovedperson (spillet blændende af Jennifer Connolly)
kommer til kort overfor det amerikanske samfunds regelrethed. Den
handler også om to mennesker, der forsøger at opretholde en flot
facade udadtil, men som presses længere og længere ud. Ja dette tema
berører også en biperson, en sherif som efterhånden tilsidesætter
loven for sin kærestes skyld.

Ja så vil jeg ikke sammenfatte mere, dels for ikke at afsløre, dels
fordi det er svært at sammenfatte en flot films flersidede lag.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 13-04-04 20:30

"vemrd?" <kpsnej@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja så vil jeg ikke sammenfatte mere, dels for ikke at afsløre, dels
> fordi det er svært at sammenfatte en flot films flersidede lag.

Ja den skal jeg da så vist se.

Fra : Morten Bowman

Dato : 13-04-04 23:07

On Tue, 13 Apr 2004 18:09:24 +0200, vemrd? <kpsnej@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Ja så vil jeg ikke sammenfatte mere, dels for ikke at afsløre, dels
>fordi det er svært at sammenfatte en flot films flersidede lag.

Den er også svær at sammenfatte. Elementer som motiv og kommunikation er
også fremtrædende. Man fornemmer hele tiden at der ligger mere begravet.
Ualmindelig god film!

--
Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : ib

Dato : 13-04-04 23:26

> Den er også svær at sammenfatte. Elementer som motiv og kommunikation er
> også fremtrædende. Man fornemmer hele tiden at der ligger mere begravet.
> Ualmindelig god film!

Sjovt, jeg har set traileren, kvinde har et hus, kvinde mister hus, mand
køber hus, kvinde bliver sur - og efter den trailer tænkte jeg "aldrig i
livet", men måske er det bare en dårlig trailer, det lyder til, at der er
mere i den end jeg troede.

Fra : Morten Bowman

Dato : 14-04-04 11:58

On Wed, 14 Apr 2004 00:26:08 +0200, "ib" <abc@efg.hik> wrote:

> [...]
>livet", men måske er det bare en dårlig trailer, det lyder til, at der er

Alene skuespillet er filmen værd.

Fra : Kostas

Dato : 15-04-04 21:32

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote in

> Alene skuespillet er filmen værd.

Det lyder alt sammen dejligt - har selv overvejet den - men ikke villet
ofre 150-200 på den da man nok ikke får meget for den brugt når den ikke er
mere kendt.

Men hvis der er nogen herinde der har et eksemplar som de vil sælge så giv
da endelig lyd fra jer

mvh

Kostas
email@supertips.dk