Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
ELSA Gloria II striber på skærmen + Rå
Fra : Martin

Dato : 13-04-04 01:33

Jeg har lige fået købt et lækkert Dual Athlon MP2200 system og har med
systemet fået et halvdefekt Elsa Gloria II 64MB grafikkort. Den
halvdefekte del består i at kortet tegner lange vandrette striber på
skærmen, er dette noget der kan laves på nogen måde? Uden at have noget
at have det i kunne jeg forestille mig det er defekt ram på kortet eller
noget i den retning der er skyld i striberne.

Jeg har ledt vidt og bredt efter en ny bios til dette kort, men hverken
ELSA's hjemmeside eller groups.google.com giver noget svar :(

Jeg har tænkt på at købe et nyt grafikkort til dyret og da jeg slet ikke
har fulgt med i grafikkort ræset siden de første Geforce kort kom frem,
aner jeg mildt sagt ikke hvad jeg skal købe. Kortet skal hovedsageligt
bruges til spil og til høj opløsnings desktop brug (1280x1024 -
1600x1200). Nogle gode råd og hints til hvad jeg skal kigge på? Er
studerende så det må helst ikke koste en ½ bondegård ;)

MVH
Martin