Vil det her du?
Fra : Onkel Ond

Dato : 12-04-04 17:00

Hejsa!

Vil det give nogen mening at sætte det her kort:

RADEON 9600 XT 256MB DDR AGP8X DVI-I/TVO RETAIL (1595,- hos m-e.dk)

i den her maskine:
Epox 8KHA+
AMD Athlon XP 1600+
768 mb pc2100 DDR
Chieftec 340w kabinet

Mit nuværende kort er et GF2ti m. 64 mb ram, og det er begyndt at halte
en smule bagefter, så det skal skiftes under alle omstændigheder -men
hvis det er overkill at sætte ovennævnte radeon kort i, hvad skal jeg så
gøre istedet?

Mange hilsner
Jakob Færch-Jensen

--
"Og hvis der er mere med dig, så bli'r det muthafucking sagt til de
voksne -biaaatch!"

Fra : Brian Lund

Dato : 12-04-04 17:37

> [...]
>
> Vil det give nogen mening at sætte det her kort:
>
> RADEON 9600 XT 256MB DDR AGP8X DVI-I/TVO RETAIL (1595,- hos m-e.dk)

Selvfølgelig vil det give mening...

> [...]
> en smule bagefter, så det skal skiftes under alle omstændigheder -men
> hvis det er overkill at sætte ovennævnte radeon kort i, hvad skal jeg så

Du kan sagtens bruge det i maskinen, du vil endda nok kunne mærke en
betydelig ændring til det positive :)

Du vil dog måske ikke kunne udnytte kortet fuldt ud, det vil en lidt større
CPU dog nok kunne, f.eks. en 2200+ eller hvor meget du nu kan smide i dit
bundkort.

Brian

Fra : Onkel Ond

Dato : 12-04-04 17:45

Kanon, tak for svaret. Nu vil jeg så lige undersøge hvor meget CPU mit
bundkort kan trække.
Grunden til at jeg var lidt i tvivl, var at jeg havde hørt historier om
at nyere grafikkort trak så meget strøm at ældre PSU'er ikke ku' følge
med -og da min opsætning er et par år gammel, ville jeg lige tjekke
først... :)
Men tak for hjælpen, jeg vil skynde mig at bestille...

/Jakob

Fra : dk_sz

Dato : 12-04-04 23:14

> Grunden til at jeg var lidt i tvivl, var at jeg havde hørt historier om
> at nyere grafikkort trak så meget strøm at ældre PSU'er ikke ku' følge

Så er det helt klart en 9600XT du skal have...
Sammenlignet med fx 9800, som er rated for 300
watt mener jeg, eller være.. de store Nvidia kort.
Jeg mener helt specifikt at have set at 9600
kort både bruger lidt strøm og er støjsvage.

Jeg er bestemt ikke nogen ekspert, men det er
i hvert fald frit fra hukommelsen (jeg undersøgte
det en del da jeg for nylig købte en ny computer).

mvh
Thomas

Fra : Onkel Ond

Dato : 12-04-04 23:51

dk_sz skrev bl.a.:

> [...]
> watt mener jeg, eller være.. de store Nvidia kort.
> Jeg mener helt specifikt at have set at 9600
> kort både bruger lidt strøm og er støjsvage.

Ok, takker -jeg har også bestilt det, så nu er det blot at vente til
onsdag... :v)

Regards,
Jakob