garanti ved køb af CV i tyskland
Fra : Tournesol

Dato : 12-04-04 12:44

Hejsa

Jeg har lige et spørgsmål omkring garantien hvis man køber CV i Tyskland.
Skal man til Tyskland hvis nu der sker noget i garanti perioden eller kan
man benytte en Dansk forhandler af den type vogn man nu har købt????

MVH
Henriette.

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 12-04-04 13:24

"Tournesol" skrev
> Jeg har lige et spørgsmål omkring garantien hvis man køber CV i Tyskland.
> Skal man til Tyskland hvis nu der sker noget i garanti perioden eller kan
> man benytte en Dansk forhandler af den type vogn man nu har købt????

Hvis man ikke under den danske forhandler lidt avance, kan man
næppe heller forvente at han stiller gratis op i
den slags situationer?
Jeg ville, hvis jeg var forhandler, bede vedkommende om at hoppe i havet.
(på en pæn måde naturligvis)

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Tournesol

Dato : 12-04-04 13:55

Hejsa

> Hvis man ikke under den danske forhandler lidt avance, kan man
> næppe heller forvente at han stiller gratis op i
> den slags situationer?

Nej selvfølig ikke men derfor kunne det jo godt være at hvis man eks købte
en ........ Hobby og så kørte til en Hobby forhandler at han så var
forpligtiget til at lave den på garantien, jeg tænkte at det måske i sidste
ende var producenten af CV som betalte men det er måske ikke sådan det
forholder sig.

For Er det producenten der få regningen så er det vel ikke så dumt for den
danske forhandler eller.....?????
Jeg tænker han får jo penge for at gøre det stykke arbejde.

> Jeg ville, hvis jeg var forhandler, bede vedkommende om at hoppe i
> havet. (på en pæn måde naturligvis)

>fnis< det kan da tænkes han ville sige det

MVH
Henriette.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 12-04-04 15:15

"Tournesol" skrev
> [...]
> ende var producenten af CV som betalte men det er måske ikke sådan det

Det er forskelligt fra branche til branche. Jeg ved ikke
hvordan reglerne er for forhandlere i campingbranchen.
I de "fleste" brancher får distributøren eller forhandleren
en rabat som skal godtgøre evt. udgifter i forbindelse med
reklamationer. I særlig grove tilfælde, factory-recalls og lignende,
får de vel derudover en særlig godtgørelse.
Man skal under alle omstændigheder ikke regne med den
store velvilje fra forhandleren.
Er der virkelig sparet så meget at det er besværet værd at
handle i Tyskland?

Fra : Tournesol

Dato : 12-04-04 15:30

Hejsa

> [...]
> får de vel derudover en særlig godtgørelse.
> Man skal under alle omstændigheder ikke regne med den

ok tak for forklaringen

> Er der virkelig sparet så meget at det er besværet værd at
> handle i Tyskland?

Jeg har hørt at man kan spare 25-30 % men jeg har endnu ikke prøvet at kigge
så dybt i det fordi hvis nu at uheldet er ude og der sker noget i garanti
perioden så syntes jeg at det er langt at køre til tyskland og så ved jeg
ikke rigtig om det er de 25-30 % værd at spare, jeg gør ikke sådan noget
uovervejet

Men ny (brugt) CV skal vi have på et tidspunkt for jeg vil have køjer og
fast dobeltseng det andet med at redde op og ned heletiden tager hele lysten
til at campere ,jaja kald mig bare luksus campist >grin<, jeg vil heller
bruge tiden på noget andet
Men skal vi have ny CV skal vi også have ny bil (den vi har nu kan ikke
trække en tunger vogn) og sidste jeg tjekkede groede pengene ikke på træerne
>hæhæ< så jo jeg ville gerne spare hvor jeg spare kan men ikke for en hver
pris så må det bare tage den tid det tager at få råd

MVH
Henriette.

Fra : c

Dato : 13-04-04 19:11

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke rigtig om det er de 25-30 % værd at spare, jeg gør ikke sådan noget

Tjek www.mobile.de her er det let at konstatere at der er 10-30.000 kr. at
spare på at handle nyere brugt vogn i Tyskland.

Eks.: Ny Hobby 495 UK pris i DK: 105.000,- DKK pris i DE: 12.100 EUR = ca.
15.000 DKK sparet.
1 år gammel (demo) LMC 495 GK pris i DK: 121.000,- DKK pris i DE: 11.990 EUR
(nypris 13.738) = ca. 30.000 DKK sparet.

Med de priser er selv jeg fristet, men om det er besværet værd må den
enkelte gøre op med sig selv.

Vh. Claus

Fra : Tournesol

Dato : 13-04-04 20:22

Hejsa

>Med de priser er selv jeg fristet, men om det er besværet værd må den
>enkelte gøre op med sig selv.

Vi er meget fristet jeg så en Adria hvor jeg mener vi ca kan spare
40000 kr hvis jeg går ud fra at eroen står i 8 ,jeg har ikke tjekket
kursen.

Så hvis man vender det om så skal der laves en del på garantien før at
besparelsen er væk

Men lad os se for det hjælper ikke at vi køber ny vogn når bilen ikke
kan trække den så det må være ny bil først.

Nogen der ved hvor der står et penge træ >grin<

MVH
Henriette.
www.dktournesol.dk
Killinger tilsalg

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 11-04-04 17:49

JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 11-04-04 17:48

Det er sgu ingen der ikke under dem lidt avance, men når fortjenesten
overstiger mere end den tyske, jo så skal man hente sin vogn der nede,
indtil de kun har momsforskellen tilbage i prisen, og den danske garanti er
ikke bedre end den tyske.

Men forhandlerne herhjemme, mener de skal op og tjene mere end 50% af de
tyske, dette er ud over momsforskellen, så mener jeg de slv sender kunerne
ned over grænsen.

Jeg har set eksempler på, for eks. LMC LXUS, hvor den danske forhandler tog
for en 1991 knap 70000, og en 95 i Tyskland lå på 58000 kr, så de har noget,
at slå af endnu, enden de kan få mig som kunde igen.

"Peter Schrøder" <petnår fortjenesten er ersch@vip.cybercity.invalid> skrev
i en meddelelse news:c5e108$2slj$1@news.cybercity.dk...