/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Nedvejning af Golf 3 1,9 tdi fra 1995
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 12-04-04 11:18

Min håbefulde søn har købt ovenstående i Tyskland. Han bemærker så
efterfølgende, at den i Tyskland er registreret med en egenvægt på 1115 kg,
mens den tilsvarende i Danmark er på 1075 kg. Det koster jo så bl.a. lidt
ekstra i vægtafgift.
Er det blot fordi bilers egenvægt i Tyskland og Danmark ikke opgøres på
samme måde, eller hvorfor denne forskel, og hvad kan/skal man evt. gøre for
at få den til at have samme egenvægt, som de danske modeller har.

Kurt



 
 
HC (12-04-2004)
Kommentar
Fra : HC


Dato : 12-04-04 11:51

> Min håbefulde søn har købt ovenstående i Tyskland. Han bemærker så
> efterfølgende, at den i Tyskland er registreret med en egenvægt på 1115
kg,
> mens den tilsvarende i Danmark er på 1075 kg. Det koster jo så bl.a. lidt
> ekstra i vægtafgift.
> Er det blot fordi bilers egenvægt i Tyskland og Danmark ikke opgøres på
> samme måde, eller hvorfor denne forskel, og hvad kan/skal man evt. gøre
for
> at få den til at have samme egenvægt, som de danske modeller har.

Ja Tyskerne opgiver deres egenvægt med væsker påfyldt i danmark uden
derfor de 50 kg forskeld.
Du skal en tur til syn med bilen så kan det klares hvis modellen er i
deres typegodkendelser ellers må du selv skaffe en.
Problemet med vægten på din søn's bil er at importøren af bilen ikke har
haft andre dokumenter end den tyske registreringsattest.

Mvh Hans



Hans L. Jørgensen (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 12-04-04 13:04


"HC" <h@ns.dk> skrev i en meddelelse
news:407a746a$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ja Tyskerne opgiver deres egenvægt med væsker påfyldt i danmark uden
> derfor de 50 kg forskeld.
> Du skal en tur til syn med bilen så kan det klares hvis modellen er i
> deres typegodkendelser ellers må du selv skaffe en.

Nej - en importeret tysk bil kan ikke komme under nogen dansk
typegodkendelse

Du skal have bilen tilmeldt >registreret syn< samt >Toldsyn< sidstnævnte er
dog uden udgift for dig. Disse syn skal overståes inden du hos Told & Skat
kan berigtige registreringsafgiften, da det er >Toldsynet< der danner
grundlag for told & Skats vurdering af bilen.

PS.:Husk at bestille TOLDSYNET, da der skal afsættes tid til det (20
minutter).

> Problemet med vægten på din søn's bil er at importøren af bilen ikke har
> haft andre dokumenter end den tyske registreringsattest.
>
Hvilket langt hen ad vejen er tilstrækkelig, dog er det i dag i
retningslinierne for importbiler direkte nævnt, at der skal foreligge en
vejeseddel fra >akkrediteret vejerog måler< eller en af SBI godkendt
vejer/vægt. så derfor - kontakt SBI og spørg hvor du finder en af dem
godkendt vægt/vejer.

Du kan få hjælp på Tlf.:70 13 12 12 lokal tast 1.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Hans L. Jørgensen (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 12-04-04 17:43

"HC" <h@ns.dk> skrev i en meddelelse
news:407a746a$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ja Tyskerne opgiver deres egenvægt med væsker påfyldt i danmark uden
> derfor de 50 kg forskeld.
> Du skal en tur til syn med bilen så kan det klares hvis modellen er i
> deres typegodkendelser ellers må du selv skaffe en.

Nej - en importeret tysk bil kan ikke komme under nogen dansk
typegodkendelse

Du skal have bilen tilmeldt >registreret syn< samt >Toldsyn< sidstnævnte er
dog uden udgift for dig. Disse syn skal overståes inden du hos Told & Skat
kan berigtige registreringsafgiften, da det er >Toldsynet< der danner
grundlag for told & Skats vurdering af bilen.

PS.:Husk at bestille TOLDSYNET, da der skal afsættes tid til det (20
minutter).

> Problemet med vægten på din søn's bil er at importøren af bilen ikke har
> haft andre dokumenter end den tyske registreringsattest.
>
Hvilket langt hen ad vejen er tilstrækkelig, dog er det i dag i
retningslinierne for importbiler direkte nævnt, at der skal foreligge en
vejeseddel fra >akkrediteret vejerog måler< eller en af SBI godkendt
vejer/vægt. så derfor - kontakt SBI og spørg hvor du finder en af dem
godkendt vægt/vejer.

Du kan få hjælp på Tlf.:70 13 12 12 lokal tast 1.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg




HC (12-04-2004)
Kommentar
Fra : HC


Dato : 12-04-04 17:58

> Nej - en importeret tysk bil kan ikke komme under nogen dansk
> typegodkendelse
>

Det skal den heller ikke men hvis den 100% samme bil findes via
typegodkendelse kan vægtdata anvendes.

Elles skal den via vejer som du skriver.

Men som jeg forstår det er bilen allerede indregistret i DK

Mvh Hans



Kurt B. Andersen (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 12-04-04 21:00


"HC" <h@ns.dk> skrev i en meddelelse
news:407aca45$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
..
>
> Men som jeg forstår det er bilen allerede indregistret i DK
>
> Mvh Hans
>
>
Nej, jeg har ikke udtrykt mig klart. Den er ikke registreret p.t. efter at
den er kommet til landet. Så det er i forbindelse med registrering på danske
plader, at vi gerne skulle have det hele til at gå op i en højere enhed,
således at han helst ikke skal til syn flere gange, på grund af at han
glemte at få nogle ting klargjort inden synet.
Men tak for hjælpen til alle. Nu har vi lidt at rode videre med.

Kurt



Hans L. Jørgensen (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 12-04-04 22:48


"HC" <h@ns.dk> skrev i en meddelelse
news:407aca45$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Nej - en importeret tysk bil kan ikke komme under nogen dansk
> > typegodkendelse
> >
>
> Det skal den heller ikke men hvis den 100% samme bil findes via
> typegodkendelse kan vægtdata anvendes.
>
Nej - prøv nok en gang at læs hvad jeg skrev, udgangspunktet er følgende,
ingen tyskgodkendt/registreret bil kan komme under nogen dansk
typegodkendelse, en dansk typegodkendelse kan ikke anvendes på en bil
importeret fra et andet land, det er bl.a. grunden til at der _aldrig_ på
registreringsatesten til en importeret bil står noget
typegodkendelsesnummer.

> Elles skal den via vejer som du skriver.
>
Ikke "ellers". retningslinierne for toldsynet siger klart at køretøjet skal
vejes ved >akkrediteret vejer & måler< eller en af SBI godkendt vejer, disse
retningslinier er dog ret nye. Måske alle synsfolk ikke endnu har fået sat
sig ind i dette.

> Men som jeg forstår det er bilen allerede indregistret i DK
>
I så fald er det jo ikke mere noget problem.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Mogens Knudsen (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 13-04-04 19:58

On Mon, 12 Apr 2004 23:48:10 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>Nej - prøv nok en gang at læs hvad jeg skrev, udgangspunktet er følgende,
>ingen tyskgodkendt/registreret bil kan komme under nogen dansk
>typegodkendelse, en dansk typegodkendelse kan ikke anvendes på en bil
>importeret fra et andet land, det er bl.a. grunden til at der _aldrig_ på
>registreringsatesten til en importeret bil står noget
>typegodkendelsesnummer.
>Ikke "ellers". retningslinierne for toldsynet siger klart at køretøjet skal
>vejes ved >akkrediteret vejer & måler< eller en af SBI godkendt vejer, disse
>retningslinier er dog ret nye. Måske alle synsfolk ikke endnu har fået sat
>sig ind i dette.

Nu har jeg godt nok været rodet ind i en del import, og aldrig
nogensinde har jeg hørt eller oplevet ovenstående. Tværimod er jeg
flere gange blevet spurgt om, hvad jeg synes, bilen skal veje. Som
oftest skriver man den danske vægt, hvilket de finder i deres
computer.

Typegodkendelsen er jo den danske, hvis bilen har været solgt i
landet....

/Mogens

Kurt B. Andersen (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Kurt B. Andersen


Dato : 13-04-04 22:51


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:qsdo70tlvr95kj0ckrs0occl5579jhd54g@4ax.com...
> On Mon, 12 Apr 2004 23:48:10 +0200, "Hans L. Jørgensen"
> <hansjo@XXXget2net.dk> wrote:
>
> >Nej - prøv nok en gang at læs hvad jeg skrev, udgangspunktet er følgende,
> >ingen tyskgodkendt/registreret bil kan komme under nogen dansk
> >typegodkendelse, en dansk typegodkendelse kan ikke anvendes på en bil
> >importeret fra et andet land, det er bl.a. grunden til at der _aldrig_ på
> >registreringsatesten til en importeret bil står noget
> >typegodkendelsesnummer.
> >Ikke "ellers". retningslinierne for toldsynet siger klart at køretøjet
skal
> >vejes ved >akkrediteret vejer & måler< eller en af SBI godkendt vejer,
disse
> >retningslinier er dog ret nye. Måske alle synsfolk ikke endnu har fået
sat
> >sig ind i dette.
>
> Nu har jeg godt nok været rodet ind i en del import, og aldrig
> nogensinde har jeg hørt eller oplevet ovenstående. Tværimod er jeg
> flere gange blevet spurgt om, hvad jeg synes, bilen skal veje. Som
> oftest skriver man den danske vægt, hvilket de finder i deres
> computer.
>
> Typegodkendelsen er jo den danske, hvis bilen har været solgt i
> landet....
>
> /Mogens

Vi kontakter synshallen og hører, hvad de siger.
Tak for indlæggene.

Kurt



John Sahl (13-04-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 13-04-04 23:23

Mogens Knudsen wrote:
> Typegodkendelsen er jo den danske, hvis bilen har været solgt i
> landet....

De er dog begyndt at kræve vejeattest nogen steder, blandt
andet i Rødovre.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Mogens Knudsen (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 14-04-04 05:33

On Wed, 14 Apr 2004 00:22:59 +0200, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>De er dog begyndt at kræve vejeattest nogen steder, blandt
>andet i Rødovre.

Dén synshal skal man for alt i verden undgå. De kører en politik, der
ligger langt fra virkeligheden. Afviser standardbiler på grund af
forhold, der ikke har hold i noget som helst, hvilket de også har
måttet sande. Men inden da har man jo så haft balladen og besværet.

/Mogens

John Sahl (14-04-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 14-04-04 09:01

Mogens Knudsen wrote:
> Dén synshal skal man for alt i verden undgå. De kører en politik, der
> ligger langt fra virkeligheden. Afviser standardbiler på grund af
> forhold, der ikke har hold i noget som helst, hvilket de også har
> måttet sande. Men inden da har man jo så haft balladen og besværet.

Så modtager jeg da gerne en anbefaling på en anden synshal til
toldsyn, gider jo ikke alt for meget besvær med en bil man ved
er i orden.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Mogens Knudsen (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 14-04-04 18:06

On Wed, 14 Apr 2004 10:01:26 +0200, "John Sahl"
<spamtrap7@mandezonen.dk> wrote:

>Så modtager jeg da gerne en anbefaling på en anden synshal til
>toldsyn, gider jo ikke alt for meget besvær med en bil man ved
>er i orden.

Jep -> pr. mail.

/Mogens

phk (12-04-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 12-04-04 20:05


"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
news:407a6cd6$0$276$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Min håbefulde søn har købt ovenstående i Tyskland. Han bemærker så
> efterfølgende, at den i Tyskland er registreret med en egenvægt på 1115
kg,
> mens den tilsvarende i Danmark er på 1075 kg. Det koster jo så bl.a. lidt
> ekstra i vægtafgift.

Min 97 Golf III 1,9 tdi fra 97 står til at veje 1150 kg .... måske er dét
fordi det er en gammel GTI`er der er bygget om .... ??


--
Per, Esbjerg



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408674
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste