Hvilket kort er bedst:
Fra : dk_sz

Dato : 12-04-04 11:09

Sapphire Radeon 9000 Pro -> 64 MB memory
Sapphire Radeon 9200 SE -> 128 MB memory

Det er til min nr.2 gamle/maskine... Og jeg har de 2 kort til rådighed...
Den processor de skal i er en P3 866 Mhz med 768 MB ram... (133 mhz mobo).
Jeg havde i sin clocket mit mobo til 150, men det blev for ustabilt...
Måske vil jeg prøvet igen en dag med nogle flere blæsere monteret...
Jeg er også med på at clocke gfx kortene...

Kommer den maskine til at kunne spille UT2004?

mvh
Thomas

Fra : Jens Halgaard

Dato : 12-04-04 13:11

mener bestemt at 9200 er bedre end se udgaven...

men det er langsomme kort begge, umiddelbart betyder rammængden mindre på så
langsomme kort..

MVH Jens

Fra : Søren Nielsen

Dato : 12-04-04 15:09

9000pro er hurtigst men 9200se er også et ok kort med de 128mb.

Mvh Søren

Fra : dk_sz

Dato : 12-04-04 16:21

> 9000pro er hurtigst men 9200se er også et ok kort med de 128mb.

Hmmm.. Så... score af de 2 valg kan summes op til at:
9000pro 64MB = 100%
9200se 128MB = 95%

Jeg går ud fra det er fordi 9200 SE har en 64bit bus (mener at have set
det)...
Er det imellem dens gpu og ram - eller er det imellem mobo og gfx-kort?

Altså.. Hvad jeg mener er.... Er 9200SE stadigvæk SlowEdition hvis
over-clocket og alle textures brugt i en spil(-bane) er i dens ram?

mvh
Thomas

Fra : N´far

Dato : 12-04-04 16:51

"dk_sz" <dk_sz@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Altså.. Hvad jeg mener er.... Er 9200SE stadigvæk SlowEdition hvis
> over-clocket og alle textures brugt i en spil(-bane) er i dens ram?

Ja. Lidt info til dig:

http://www.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html#participants

Men -prøv det.Du skriver,at du har dem til rådighed..

Begge kort passer i hvert fald glimrende til din <1 Ghz-maskine. Prøv nu...

UT2004 tror jeg bestemmt vil du kunne spille med det system.
Men hold dig væk fra "Far Cry"... *lol*

Fra : dk_sz

Dato : 13-04-04 03:30

> Men -prøv det.Du skriver,at du har dem til rådighed..

Jo , men begge er allerede sat i deres cases.. Og desværre nok
forkert....
Så jeg sidder og leger lidt med at overclocke 9200 SE...

Men hver gang jeg starter 3DMark2001 benchmark eller demo
bliver frequencies reset til.. nok hvad bios defaults er...
Har prøvet Rage3DTweaker, RivaTuner etc.
Frequencies er sat korrekt clocket på boot... Men altså..
3DMark2001 resetter frequencies... Meget underligt..

Totalt irritrende... Går i seng nu.

mvh
Thomas

Fra : Thomas G

Dato : 13-04-04 19:49

> [...]
> Frequencies er sat korrekt clocket på boot... Men altså..
> 3DMark2001 resetter frequencies... Meget underligt..

Ved ikke hvilken ATI driver du bruger men version catalyst 4.3 8og vist også
4.2) har en feature der hedder VPU recover. Den resætter kortet til standard
hvis det ikke reagerer på kommandoer f.eks. hvis det er blevet varmt grundet
OC . Dvs jeg formoder det er funktionen (har ikke gidet at udfordre det).

mvh Thomas G

Fra : dk_sz

Dato : 13-04-04 20:20

> Ved ikke hvilken ATI driver du bruger men version catalyst 4.3 8og vist
også

Det viste sig til kortet var "locket". Det krævede en bios opdatering
(brugte atiflash).
Tilgengæld kører kortet også stabilt selv ved et rimeligt stort overclock.

Nu scorer min P3 (mobo overclocket fra 133 mhz til 140) 913 Mhz, 768 MB ram,
Sapphire Radeon 9200SE (clocket til 240/195 fra 200/165) over 4000 point på
3DMark2001.

Og jeg kunne nok godt OC mit mobo til 150 mhz hvis jeg virkelig ville (gik
dog galt for
computeren sidste gang jeg prøvede for et år siden) - det samme gælder gfx
kort.

Den kan p.t. lige akkuarat køre UT2004 i 1024x768 tilfrestillende.. så det
er jo meget godt!

mvh
Thomas

Fra : Brian Lund

Dato : 16-04-04 16:17

> også
>
> Det viste sig til kortet var "locket". Det krævede en bios opdatering
> (brugte atiflash).
> Tilgengæld kører kortet også stabilt selv ved et rimeligt stort overclock.

Jep, det var jeg også nødt til ved mit Sapphire 9500 Pro

Brian

Fra : Søren Nielsen

Dato : 12-04-04 20:26

Jeg har hørt call of duty kører bedst med 128mb, men 9000pro kører ca. 25%
hurtigere end 9200se og den skulle kunne overclokes noget så jeg tror du kan
presse klart mest ud af r9000pro effekter, AA osv. indtil du absolut skal
bruge 128mb ram til et spil, men jeg tror de 64mb rækker godt nok på dette
fps plan

Mvh Søren