Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
HJÆLP!!
Fra : KM

Dato : 12-04-04 01:20

Hej Gruppe !

Jeg har haft nogle problemer med mine spil, som jeg nu har fået nok af. Og
derfor søger jeg hjælp, som jeg håber du måske har et svar på...
Det var før hen, hvis jeg feks. spillede Battlefield1942, så kunne jeg loade
spillet og spille ca. 2 min og derefter vil spillet fryse! (Har prøvet alt
med opdateres af ServicePacks osv... intet virker) Det var et af problemerne
som jeg aldrig har fået løst.
Et andet problem som jeg lider under nu er, at når jeg starter et spil. Eks.
Need For speed Underground, SimCity 4... så åbner spillet og det bliver en
sort skærm med pilen fra spillet, og ikke andet... der sker bare intet...
det er ikke spillene det er galt med for de et tjekket på en anden
computer..
Jeg kan eksempelvis godt spille RTCW ET, uden problemer!

Spec.:
Soft:
Windows XP Professional incl SP1
Nvidia grafikkortsoftware vers. 45.23 international (har prøvet med lidt
forskellige versioner)
DirectX 9,0
Hard:
Intel 2,8 Ghz P4
Motherboard: Asus P4C800 Deluxe
Grafikkort: Asus G4 Ti4600 V8460 Ultra 128 mb
1 Ghz DDR RAM
120 GB Maxtor Harddisk
MAG XJ707 17' skærm

HÅBER der er en der kan give nogle svar på dette lidt mystiske problem...

På forhånd mange tak !!!!

KM

Fra : Jens Halgaard

Dato : 12-04-04 10:36

Hejsa

well, det kan selvfølgelig være flere ting.... :(

mit bud, kunne enten være problemer i forhold til din strømforsyning, som
bliver presset ved load..??

et andet kunne være ustabilt RAm ... har du prøvet at køre en memtest86 for
nylig... ?
hvis ikke bare søg på "memtest86" og hent version 3.0 til windows....

MVH Jens

Fra : hjh

Dato : 12-04-04 10:43

Prøv at teste directX. Tryk Start -> Kør -> skriv dxdiag, tryk return ->
vælg fanen Display og tjek status på directdraw, direct3d der gerne skulle
være enabled. Kør evt de to testprogrammer.

Jeg havde et tilsvarende problem, og det viste sig at medmindre min skærm
(fladskærm) køret med en refreshrate på 70+Hz så blev directdraw, direct3d
slået fra. Hvorfor ved jeg ikke, men det virkede da jeg pillede ved
refreshraten.

mvh

hjh

Fra : KM

Dato : 13-04-04 11:15

De er alle enabled - har også kørt disse tests... som alle var OK.

Mine RAM, og strømforsyning fejler ikke noget. Så det er nok desværre heller
ikke det...

Er der evt. andre bud...

på forhånd tak

Fra : KM

Dato : 15-04-04 11:51

Det hjalp med at nedsætte skærmens opdateringshastighed fra 75 Hertz til 70
Hertz - nogen der har oplevet at det har hjulpet i denne situation ??