Andet multimedie
bentjuul 3670
"fremkaldelse" af digitale billeder
Fra : dojo

Dato : 11-04-04 17:15

Jeg har netop fået mit første digitalkamera (3,2 mio. p.). Jeg vil gerne
prøve at få nogle billeder "fremkaldt" på papir og vil i den forbindelse
gerne vide:

- om der er nogen, der kan anbefale et godt sted at få billederne
"fremkaldt" på papir - god kvalitet.

- hvilken opløsning, der er optimal på billederne for at få nogle gode
papirsbilleder, der stort set svarer til de "gamle" 10x15 billeder.

Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe.

På forhånd tak for hjælpen

Mvh

John

Fra : Kurt Lund

Dato : 11-04-04 17:37

dojo skrev:

> - om der er nogen, der kan anbefale et godt sted at få billederne
> "fremkaldt" på papir - god kvalitet.

Jeg er meget tilfreds med Bilka.

> - hvilken opløsning, der er optimal på billederne for at få nogle gode
> papirsbilleder, der stort set svarer til de "gamle" 10x15 billeder.

På Bilkas hjemmeside er der vejledning i hvilke opløsninger du bør bruge.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 12-04-04 17:52

dojo wrote:

> Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe.

Det er der måske, men mon ikke der er flere i dk.fritid.foto?

Mvh
Thomas Damgaard

Fra : Dan Andersen

Dato : 14-04-04 07:47

Prøv www.digitalshoppen.dk = Superkvalitet på FUJI papir og så koster det
kun 1 kr./billede. Har slev anvendt dem mange gg. (Nej.. jeg er ikke ansat
der :- ))

--
Mvh. Dan Andersen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 14-04-04 20:07

On Wed, 14 Apr 2004 08:46:46 +0200, "Dan Andersen" <dan@dbamott.dk>
wrote:

>Prøv www.digitalshoppen.dk = Superkvalitet på FUJI papir og så koster det
>kun 1 kr./billede. Har slev anvendt dem mange gg. (Nej.. jeg er ikke ansat
>der :- ))

Serveren ikke fundet

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 15-04-04 07:51

Det er .com i stedet - http://www.digitalshoppen.com

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Bjarke Rasmussen

Dato : 18-04-04 09:21

> - om der er nogen, der kan anbefale et godt sted at få billederne
> "fremkaldt" på papir - god kvalitet.

Merlins fremkaldelses service fungere også ganske glimrende, ingen problemer
de gange jeg har haft benyttet mig af den!

Se:

http://picturecenter.kodak2.de/system/mb/sys_home.mb1?mb_f020_id=St934ZtxCbwjzWWDPDW8&mb_v301_ch=94c08

Mvh. Bjarke Rasmussen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 19-04-04 06:41

On Sun, 11 Apr 2004 18:15:21 +0200, "dojo" <dojo66@sparnordweb.dk>
wrote:

>Jeg har netop fået mit første digitalkamera (3,2 mio. p.). Jeg vil gerne
>prøve at få nogle billeder "fremkaldt" på papir og vil i den forbindelse
>gerne vide:

Jeg prøvede i sidste uge at bestille på Tv2's hjemmeside. Det gik
rigtigt godt - bestilte tosdag eftermiddag og billederne kom lørdag
morgen med posten. Ca. 70.- kr. for 32 billeder i 10*15 incl. porto.

http://foto.tv2.dk/?forsidedropdown

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : emj

Dato : 19-04-04 07:46

wrote:

>- hvilken opløsning, der er optimal på billederne for at få nogle gode
>papirsbilleder, der stort set svarer til de "gamle" 10x15 billeder.

1186x1744 pixels vil give billeder i 10x15 cm i bedste kvalitet - 300
DPI
Hilsen emj