626 køler probl.
Fra : Ulrich Firring Ander~

Dato : 11-04-04 16:36

Jeg har en Mazda 626 fra 89' der meget hurtigt bliver for varm! Det er ved
langsom kørsel og i tomgang, den kommer i det røde felt. Ventilatoren
starter med at køre, men virker ikke til at have den store effekt.

Nogen ideer til hvad jeg kan gøre???

Ulrich

Fra : SNiP

Dato : 11-04-04 19:52

Ulrich Firring Andersen wrote:
> [...]
> er ved langsom kørsel og i tomgang, den kommer i det røde felt.
> Ventilatoren starter med at køre, men virker ikke til at have den

Skift termostaten, efterfyld og luft systemet ud.

Såfremt der intet væske er i kompressionsbeholderen, start med at efterfylde
og skift derefter termostaten, såfrem problemet ikke afhjælpes ved
efterfyldning alene.

/J

Fra : Brian Sørup

Dato : 11-04-04 20:52

"SNiP" <snip@snip.dk> skrev i en meddelelse

> Skift termostaten, efterfyld og luft systemet ud.

De fleste gange der er problemer med termostaten er motoren for kold.

Jeg ville starte med en visuel/fysisk kontrol af køleren, hvis det er
den originale der sidder i er den med 99% sikkerhed færdig.
Ellers er det bare prøve at køre en finger nedover køleribberne, hvis de
nærmest drysser af køleren er problemet fundet.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car