Tom Hanks vs. Tom Hanks
Fra : Anders

Dato : 11-04-04 14:26

Hej

2 film i kikkerten iaften, begge med Tom Hanks.
"Saving Private Ryan" og "The Green Mile".
Begge film er jo rigtig gode, og flotte på hver deres måde. Har jo
selvfølgelig set dem begge et par gange, men det er jo film som ikke tager
skade af at blive set flere gange.

Så valget iaften er svært. To rigtig gode film, men hvilken skal man vælge
at gense???

Det kommer vel an på hvilket humør man er i...

Hvad vælger i ?

/anders

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-04-04 14:54

> [...]
> at gense???
>
> Det kommer vel an på hvilket humør man er i...

har begge på dvd og ser dem nok ikke i tv - men havde jeg dem ikke og skulle
vælge den bedste ville det uden konkurrence være Saving Ryan's Private der
vandt
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Martin Johansson

Dato : 11-04-04 17:22

> har begge på dvd og ser dem nok ikke i tv - men havde jeg dem ikke og
skulle
> vælge den bedste ville det uden konkurrence være Saving Ryan's Private der
> vandt

Mener du ikke Shaving Ryans Privates? LOL

Jeg ville nok vælge SPR, da den kommer på TV2, så slipper man for de dumme
reklamepauser.
De vil ødelægge The Green Mile, der skal man ikke afbrydes af en reklame.
Har dem også selv på dvd, begge to.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-04-04 13:03

> [...]

> reklamepauser.
> De vil ødelægge The Green Mile, der skal man ikke afbrydes af en reklame.

dvd med dem begge er et must

Fra : Martin Johansson

Dato : 13-04-04 11:49

> dvd med dem begge er et must

Enig igen.

Fremragende film, på hver sin måde skal det dog siges.

Fra : J

Dato : 11-04-04 18:54

"Anders" <nospam@forgetit.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> at gense???
>
> Det kommer vel an på hvilket humør man er i...

To rigtig gode film, javist, men der er dog ingen konkurrence. "Saving
Private Ryan" vinder hands down!

Jonas

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 11-04-04 19:23

> [...]
> at gense???
>
> Det kommer vel an på hvilket humør man er i...

Tror nok de fleste vælger "Saving Private Ryan", men ser man bort fra hvilke
kanaler de kommer på, så synes jeg faktisk at The Green Mile er en mindst
lige så god film.

Forstår ikke at folk synes at SPR er så fantastisk. Jeg synes skam den er
god, bare rolig jeg synes bare ikke den er så meget bedre end andre
krigsfilm, det eneste der adskiller den fra mange af de andre amerikanske
krigsfilm, er starten som virker ultra realistisk og barsk (især i biffen)
men resten af filmen er da standard amerikanske krigs propaganda. Tyskerne
er de onde, amerikanerne er de seje, der ofrer sig for sine kammerater og
for en enkelt mand?????????? WHAT!!!!! Synes f.eks. at Platoon mange gange
bedre, her er det rigtig mennesker man ser skildret, folk med både gode og
dårlige sider, ikke nogen superhelte her.

Nå men Green Mile er da en hyggelig film at bruge sin søndag på!!!

Mvh. Brian

Fra : Martin Johansson

Dato : 11-04-04 23:39

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> skrev i en
meddelelse news:40798ce9$0$23138$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
[SNIP]

> [...]
> bedre, her er det rigtig mennesker man ser skildret, folk med både gode og
> dårlige sider, ikke nogen superhelte her.

Jeg vil mene at Band of Brothers er bedre end SPR.
Særligt fordi det er en serie, og dermed længere, man når at identificere
sig med personerne.
Når man har set BoB kører SPR med turbo.
Der er også andre ting, men både SPR og BoB er ganske glimrende.
Selvfølgelig bærer de begge præg af at det er amerikanske produktioner.
Hvem var forresten superhelt? De døde da næsten alle sammen?
Dog må man tage hatten af for startsekvensen, selvom det efterhånden er sagt
mange gange.
Der bliver ikke lagt låg på noget, det hele er på skærmen (lærredet) i al
sin gru, lige i fjæset på tilskueren.
Denne praksis gør sig også gældende i eks. Black Hawk Down.

Det er også først senere, at amerikanerne absolut skulle slæbe alle mand
hjem døde eller levende.
Det var bl.a. pga. at mange bare blev "efterladt" i 2. verdenskrig og i
Vietnam.
Om denne praksis er god eller dårlig vil jeg ikke vurdere her.

Her er en artikel om hvad der kunne være baggrunden for SPR.
http://www.valourandhorror.com/DB/BACK/Ryan.htm

Platoon og Green Mile er også fremragende film, skal det lige siges.
Men de skal ikke diskuteres lige nu.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-04-04 13:05

> Jeg vil mene at Band of Brothers er bedre end SPR.

jeg eeeelsker begge dele og er glad for at jeg ikke skal vælge det ene frem
for det andet - castet i begge dele er fantastisk - slet og ret og jeg
glæder mig som en afsindig til Pacific Theater (eller hvad den næste serie
kommer til at hedde)

Fra : Martin Johansson

Dato : 13-04-04 11:42

> [...]
> for det andet - castet i begge dele er fantastisk - slet og ret og jeg
> glæder mig som en afsindig til Pacific Theater (eller hvad den næste serie

Vidste ikke at der kommer en serie mere, spændende, spændende.
Jeg er også vild med begge dele, men jeg hader ...

.... vatnissen Upham, kunne de dog ikke have valgt en med lidt hår på
brystet?
Jeg ved godt at hele historien om Uphams udvikling er en vigtig del af
historien.
Men i Biografen sad jeg også og krummede tæer, og nej jeg mener ikke at han
nødvendigvis skulle skiftes ud med en John Rambo III eller John McClane.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-04-04 15:22

> Vidste ikke at der kommer en serie mere, spændende, spændende.

jo det skulle være i stil med bob - bare i stillehavet - ikke meget info på
imdb, men lidt er der da kommet http://www.imdb.com/title/tt0374463/
spielberg er med på den igen, men umiddelbart kan jeg ikke læse om hanks er
med til noget denne gang. Men historien skulle igen være efter en bog af
Stephen Ambrose... så vidt jeg ved anyways.

Fra : Eva Fisker Mikkelsen~

Dato : 13-04-04 15:44

> [...]
han
> nødvendigvis skulle skiftes ud med en John Rambo III eller John McClane.

Haaaaaader også Upham totalt ...magen til vatpik skal man sgu lede længe
efter på film. Det er dog måske netop derfor, at han virker troværdig (?).
Jeg synes heller ikke han gennemgår en betydelig udvikling. Han rejser sig
op og truer triumferende tyskerne....når de ikke er en trussel længere. Og
samtidig ligger ligene af to amerikanske soldater (som han netop skulle
hjælpe) i klokketårnet. STORE RØV!

Eva

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-04-04 16:32

> [...]
> samtidig ligger ligene af to amerikanske soldater (som han netop skulle

hehe - jeg tror upham (og ikke mindst den skuespiller der spiller ham) har
fuldført sin opgave overfor publikum til et 13-tal.. fik jeg nævnt at den
film er en genistreg?

Fra : Jim Andersen

Dato : 14-04-04 11:53

> hehe - jeg tror upham (og ikke mindst den skuespiller der spiller ham) har
> fuldført sin opgave overfor publikum til et 13-tal.. fik jeg nævnt at den
> film er en genistreg?

Næe... det glemte du vist.

/jim

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-04-04 13:03

> Tror nok de fleste vælger "Saving Private Ryan", men ser man bort fra
hvilke
> kanaler de kommer på, så synes jeg faktisk at The Green Mile er en mindst
> lige så god film.

green mile er en fantastisk film - ingen diskussion der.

> [...]
> bedre, her er det rigtig mennesker man ser skildret, folk med både gode og
> dårlige sider, ikke nogen superhelte her.

jeg synes nu ikke der er noget superhelt over spr - vi ser den seføli fra
amerikanernes synspunkt og uanset hvad er det dem jeg holder med - men jeg
synes bestemt scenen hvor tyskeren langsomt dolker amerikaneren er meget
stærk og viser at tyskerne osse var mennesker - det kunne lige så godt have
været omvendt.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 12-04-04 19:47

> jeg synes nu ikke der er noget superhelt over spr

Okay det var nok også lidt for overdrevent, og passer ikke så godt på SPR,
det jeg mente var bare, at "heltene" i mange af disse amerikanske krigsfilm
var så urealistisk korrekte at de var mere uvirkelig end nogen af
superheltene. Men dårlig sammenligning.

> [...]
> synes bestemt scenen hvor tyskeren langsomt dolker amerikaneren er meget
> stærk og viser at tyskerne osse var mennesker - det kunne lige så godt

Ja den har så modsatte effekt på mig, jeg kommer til at hade tyskeren endnu
mere. Må nok snart se den igen, om jeg har misforstået scenen. Jeg mener
heller ikke at man ikke skal holde med amerikanerne, i sådanne film, jeg
mener bare det var rart med flere nuancer.

Mvh. Brian

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-04-04 19:50

> [...]
> heller ikke at man ikke skal holde med amerikanerne, i sådanne film, jeg
> mener bare det var rart med flere nuancer.

det er meget forståeligt, men umiddelbart er "skurken" i den scene Upham der
ganske enkelt ikke kommer til undsætning - det er fuldt forståeligt at han
er bange, men i netop den situation er hans krysteri utilgiveligt - 2 mænd
dør delvist pga af ham. Jeg kan kun svagt gætte mig til hvordan det må være
at være i krig, men jeg tror godt jeg tør påstå at jeg i den situation ville
have gjort alt hvad der stod i min magt for at komme op i det rum asap! -
han var ikke mere i sikkerhed på den trappe end han ville være oppe i rummet
hvor han kunne have gjort nytte - det var mest ham jeg sad og blev gal på
og det er vel endnu en nuance tilføjet hele den scene... genial film imho.

Fra : Martin Johansson

Dato : 13-04-04 11:47

> [...]
> hvor han kunne have gjort nytte - det var mest ham jeg sad og blev gal

> og det er vel endnu en nuance tilføjet hele den scene... genial film imho.

Helt enig, læs mit andet svar på et af dine indlæg.
Upham irriterer mig grænseløst. LOL
Det er vel også genialt lavet, for alt andet lige, er det vel tyskerne man
skal være sur på?
Men i denne situation overskygger han dem alle sammen.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 13-04-04 15:17

> [...]
> skal være sur på?
> Men i denne situation overskygger han dem alle sammen.

- det kan ikke siges ofte nok - filmen er genistreg - kort og godt.

Fra : Devast8or

Dato : 11-04-04 20:47

Anders wrote:
> [...]
> vælge at gense???
>
> Det kommer vel an på hvilket humør man er i...

Ikke så svært. Optage dem begge :)

Devast8or

Fra : Dopedog

Dato : 11-04-04 21:45

> [...]
> at gense???
>
> Det kommer vel an på hvilket humør man er i...

Den Grønne Mil. Glemmer aldrig da jeg så den i biffen ! Og jeg var ellers
ikke meget for at tage ind og se den men min ven blev VED med at påstå at
Tom Hanks blev forelsket i en stor neger så det skulle jeg da se

-Ronnie