? Summa: Fakt. på engelsk
Fra : _pkc_

Dato : 11-04-04 10:03

Jeg har oprettet varer på DK og UK.

Når jeg forsøger at udskrive en "faktura" (jeg øver mig med en
Ordrebekræftelse) - så kan jeg godt få UK tekster frem på udskriften men jeg
kan ikke få varetekst og prisen med - hvad kunne jeg gøre forkert ?

pkc

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-04 14:25

_pkc_ wrote:
> [...]
> Ordrebekræftelse) - så kan jeg godt få UK tekster frem på udskriften
> men jeg kan ikke få varetekst og prisen med - hvad kunne jeg gøre

1. Du skal køre Enterprise versionen.
2. Du skal oprette flersprogs tekster på varen "priser i fremmed valuta"
(styres af valuta)
3. Når du opretter en ny ordre/faktura skal du som noget af det første vælge
valutaen som varen er oprettet i

Så burde det virke

--
mvh Karsten
http://www.alsit.dk

Fra : _pkc_

Dato : 11-04-04 16:16

> 3. Når du opretter en ny ordre/faktura skal du som noget af det
> første vælge valutaen som varen er oprettet i

Det var det jeg ikke havde gjort - så nu virker det (naturligvis)

Takker

pkc

Fra : _pkc_

Dato : 11-04-04 19:10

_pkc_ wrote:

> Det var det jeg ikke havde gjort - så nu virker det (naturligvis)
>
> Takker
> pkc

Nu mangler jeg bare at der på fakturaen står at det er Eur der faktureres
i - det synes jeg ikke lige jeg kan få frem - heller ikke via "design"
siden.

Er der en anden smut vej ?

pkc

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-04 20:06

_pkc_ wrote:
> Nu mangler jeg bare at der på fakturaen står at det er Eur der
> faktureres i - det synes jeg ikke lige jeg kan få frem - heller ikke
> via "design" siden.
> Er der en anden smut vej ?

Det er muligt at få valutaen frem.
I formulardesigneren kan du vælge feltet "Valuta" det sætter aktuelle valuta
på udskriften.
Felterne tilføjes fra "kontrolpanelet" som kan fås frem i vis menuen i
formulardesigner.

--
mvh Karsten
http://www.alsit.dk

Fra : _pkc_

Dato : 11-04-04 20:26

Karsten Madsen wrote:
> [...]
> valuta på udskriften.
> Felterne tilføjes fra "kontrolpanelet" som kan fås frem i vis menuen i

Beklager men det er altså ikke lige lykkedes for mig. Jeg kan godt se feltet
kommer frem når jeg afklikker "valuta" men det fremkommer ikke på fakturaer
eller ordrebekrætelser. Måske er der en opsætning hvor man skal vælge at man
VIL have vist valuta på udskrifter ?? kunne det være sådan noget ?

pkc

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-04 22:43

_pkc_ wrote:

> [...]
> på fakturaer eller ordrebekrætelser. Måske er der en opsætning hvor
> man skal vælge at man VIL have vist valuta på udskrifter ?? kunne det

Hvis du klikker på "Valuta" så kommer der et nyt felt frem i øverste venstre
hjørne at formularen (markeret med mørkeblå).
Denne skal så trækkes ned på det sted du vil have feltet stående.

Der er mig bekendt ikke nogen indstillinger som du beskriver ovenfor.

/karsten

Fra : _pkc_

Dato : 11-04-04 23:02

> [...]
> Denne skal så trækkes ned på det sted du vil have feltet stående.
> Der er mig bekendt ikke nogen indstillinger som du beskriver ovenfor.

Ok - det prøver jeg så - det er lidt lige som de tekstfelter man kan flytte
rundt med, så.

Tak for hjælpen

scanboat.com / per krabbe

Fra : _pkc_

Dato : 12-04-04 18:23

_pkc_ wrote:
> Ok - det prøver jeg så - det er lidt lige som de tekstfelter man kan
> flytte rundt med, så.

Det lykkedes naturligvis også - !!

Nu mangler jeg at den automatisk tager en fakturaskabelon jeg har lavet til
EU kunder og naturligvis den til DK kunder når det er DK kunder - kan man
sætte det op eller andet sted ?

Jeg har grupperet mine kunder efter om de er EU eller DK kunder.

Er ? forstået ?

pkc

Fra : Allan Soerensen

Dato : 12-04-04 20:22

"_pkc_" <news@scanboat.com> skrev i en meddelelse

> Nu mangler jeg at den automatisk tager en fakturaskabelon jeg har lavet
til
> EU kunder og naturligvis den til DK kunder når det er DK kunder - kan man
> sætte det op eller andet sted ?

Det kan man desværre ikke.

> Jeg har grupperet mine kunder efter om de er EU eller DK kunder.

God ide, men det er kun en gruppering DU kender til. Summarum kan ikke se
forskel.
Jeg har haft flere ønsker i samme stil, f.eks. udskrift af
betalingsbetingelser "14 dage netto" og "løbende mdr. 14" hvor man også
benytter en gruppering., men Steen mener at programmet bliver for avanceret
at bruge

> Er ? forstået ?

Ja

Fra : _pkc_

Dato : 12-04-04 20:49

Allan Soerensen wrote:
> [...]
> Jeg har haft flere ønsker i samme stil, f.eks. udskrift af
> betalingsbetingelser "14 dage netto" og "løbende mdr. 14" hvor man

Det kunne vel laves så det blot var ved oprettelsen af kunden at man skulle
markere det - så....

Men ok.

pkc