Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hjælp
Fra : Jim

Dato : 11-04-04 00:23

Hej Gruppe...

Jeg har et G-Force Fx 5600 fra Palit som jo er et kort med 256 mb... Men mit
problem er at jeg føler det kører utrolig langsomt, f.eks i Far Cry som
ganske vist er et meget flot spil. Men med dette kort ville jeg da mene at
jeg burde kunne køre det flydende, men det hakker voldsomt selv i 800x600
med medium details...

Min maskine er en
2,4 Ghz Intel
1024 DDR pc-2700 ram
samlet 200 GB harddisk
SB live 5,1 surround
og så G-Force Fx 5600

Jeg kører med windows xp
og nvidia detonator 52.16

Nogen der kan hjælpe mig....? Eller er dedt bare et skodKort??

Hilsen Jim

Fra : Vega

Dato : 11-04-04 00:44

"Jim" <migselv_6@spammail.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kører med windows xp
> og nvidia detonator 52.16
>
> Nogen der kan hjælpe mig....? Eller er dedt bare et skodKort??

Det ER bare et skod kort.

Mvh. Vega.

Fra : Thomas G

Dato : 11-04-04 07:56

> [...]
> jeg burde kunne køre det flydende, men det hakker voldsomt selv i 800x600

Problemet med at definerer kortet efter at det har 256 MB ram er at det er
som at sammenligne benzin tanken på 2 forskellige biler ... den ene er måske
nok større men det siger intet om hvordan bilen ellers performer.

> Min maskine er en
> 2,4 Ghz Intel
> 1024 DDR pc-2700 ram
> samlet 200 GB harddisk
> SB live 5,1 surround
> og så G-Force Fx 5600

Er den en celeron CPU eller en "alm" P4 ?

- Du kan bruge http://www.cpuid.com/ (også kaldet CPU-Z) til at se hvilken
cpu du har (at det er en 2,4 GHz fortæller ikke alt
- Du kan bruge http://www.aida32.hu/aida32.php til at få en masse og vide om
din PC (inkl. cpu).

> Jeg kører med windows xp
> og nvidia detonator 52.16
>
> Nogen der kan hjælpe mig....? Eller er dedt bare et skodKort??

Kortet er ret langsomt, så der er nok ikke andet at gøre end at vælge
640*480 (hvis man kan det) og lav/medium detaljer. Hvis du har mulighed
(kender ikke spillet) for at slå forskellige ting fra i spillet (detaljer)
så prøv evt selv at eksperimenterer, i stedet for at vælge standard (høj,
medium, lav).

Du kan finde benchmarks på http://www.anandtech.com ... et link direkte til
en artikel med sammenligninger af dit kort (dog en ultra model af 5600 ...
og det gør en forskel) og andre kort
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1910

Denne artikel sammenligner direkte 5600 ultra kortet med 5200 ultra kortet
(http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1797)

Jeg har desværre ikke kunne finde en sammenligning hvor 5600 non ultra
kortet sammenlignes med andre kort (måske andre har et link)

***********citat ******** When looking at the actual products themselves,
you can make a couple of generalizations about their performance. For
starters, the GeForce FX 5600 Ultra performs much like a GeForce4 Ti 4200 in
situations where no anti-aliasing or anisotropic filtering is used. Enabling
either or both of those features allow the 5600 Ultra to significantly
outperform the GeForce4 Ti 4200, mostly thanks to the NV31's superior memory
controller, compression and AA engines.***********citat slut ********

Et GeForce4 Ti 4200 som sammenlignes med 5600 ultra kortet ... og 4200 er
ikke et nyt og hurtigt kort 8og dit er langsommere).

HUSK at farcry er et helt nyt spil og at det anvender mange af de nye
features der eksisterer for grafikkort så det kan være tungt at trække
(endnu en grund til at forsøge med manuel opsætning af spillet grafik
indstillinger)

Håber det hjælper.

mvh Thomas G