Karburator - PGO - fingerskrue
Fra : Corty

Dato : 10-04-04 16:40

Hey gutter og gutinder.

Jeg har en PGO Hot (årgang 01), som jeg lige har givet en ordentlig tur med
højtryksrenseren. Jeg tog siddebrønden op for at kunne tørre ordentligt af
(altså efter turen med renseren).

Jeg kom vist til at dreje på en fingerskrue på karburatoren (der er kun den
ene). Er det luftskruen eller tomgangsskruen?

Hvad vil der ske hvis den står forkert. Jeg synes den oser mere end vanligt
lige nu når den står i tomgang - men det kan være fordi der er kommet lidt
vand ind i udstødningen og/eller luftindtaget??

Hvad skal jeg gøre for at den står rigtigt?

Maskinen er ikke tunet, alle motordele er 100% originale.

Jeg håber på et godt svar.

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 11-04-04 00:10

"Corty" <email@cNoOrStPyAM.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal jeg gøre for at den står rigtigt?

Det er tomgangsskruen du har ramt.

Du skal bare dreje på den indtil den har den tomgang du gerne vil have den
til at have.
At den oser mere er enten vand eller ren indbildning...

Fra : Corty

Dato : 11-04-04 10:46

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster87@hottiemail.com> wrote in

> [...]
> den til at have.
> At den oser mere er enten vand eller ren indbildning...

Whew... det er jeg glad for at høre. Den står nok lidt lavt lige nu
så... heheh....

Den oser lidt mere - der lå en tyk blå dunst over hele haven, og det
plejer der ikke ..hæh.. godt naboens pelargonier er hårdføre...

Takker for svaret
Corty