Nybegynder / mange spørgsmål
Fra : Ukendt

Dato : 10-04-04 14:55

Hej

Vi har besluttet at vi (i 2005) vil prøve at campere. Eftersom vi ikke har
prøvet det før, er der mange spørgsmål der melder sig og efter søgninger på
nettet, syntes jeg ikke jeg er blevet meget klogere.

Vi vil gerne leje en campingvogn med mulighed for at jeg kan gå oprejst
derinde (1.95m er jeg) - jeg tror det udelukker en del?

Vi vil gerne finde en jysk camping plads, som er rigtig børnevenlig. Når vi
skal afsted er vores 2 drenge hhv. 3½ og 2 år. Dernæst vil vi også gerne
finde en campingplads med ordentlige sanitæreforhold. Vi er mageligt anlagt
og har ikke lyst til at bade sammen med 22 andre.

Når man skal leje vogn og plads, er der da ting man skal være opmærksom på?
Er det billigere at købe et campingpas?

Eller endnu bedre - findes der ikke en hjemmeside "camping for dummies /
nybegndere" ?

Hvis du kan svare på et et flere spørgsmål, vil jeg være dig taknemlig.

Mvh Tommy
bruus snabela os.dk

Fra : Pipeline

Dato : 10-04-04 16:27

"TBJ" <bruus snabela os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
anlagt
> og har ikke lyst til at bade sammen med 22 andre.

Der er en udemærket oversigt over pladser her:
http://www.campingferie.dk/h1_campingpladser/s/default.asp Ellers prøv at
kigge på http://www.dk-camp.dk/ eller www.topcamp.dk
De fleste campingpladser har seperate badekabiner/familierum. Jeg tror ikke
der er særligt mange pladser tilbage med fælles badefaciliteter.

> Når man skal leje vogn og plads, er der da ting man skal være opmærksom
på?
> Er det billigere at købe et campingpas?

Du skal have et campingpas under alle omstændigheder. Læs mere her:
http://www.campingferie.dk/h1_campingpladser/s/campingpas.asp

MVH/Regards
Pipeline (Remove XXXXXX to reply)
Depeche Mode Polls: www.dm.odeu.dk

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 12-04-04 00:33

Pipeline <ng2XXXXXX@odeu.dk> wrote:
> Du skal have et campingpas under alle omstændigheder. Læs mere her:
> http://www.campingferie.dk/h1_campingpladser/s/campingpas.asp

hej Pipeline

Hvorfor er et campingpas must? Har du andet end et campingsite at henvise
til?
feks lov ?
Vi har camperet i flere år i udlandet har aldrig ejet campingpas og er
aldrig blevet spurgt efter et.
Er et campingpas ikke bare en slet skjult støtte ordning til Dansk
Campingråd, med evt. indbyggede rabatordninger?

/ Anette
Flyinghotdogs.dk

Fra : Kim Olsen

Dato : 12-04-04 16:20

> [...]
> til?
> feks lov ?
> Vi har camperet i flere år i udlandet har aldrig ejet campingpas og er

Hej Anette

Vi har camperet i udlandet i mange år, og i den "civiliserede" del af europa
har du ret, der er de mere eller mindre ligeglade.
Men f.eks. i Tjekkiet, hvor vi har camperet meget, skal man aflevere sit
pas, hvis man ikke har et campingpas, og netop passet er et dokument, som
jeg nødig vil aflevere til nogen som helst.
Og som sidegevinst, får man faktisk flere steder i Tjekkiet 15% rabat når
man benytter et internationalt campingpas.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 13-04-04 20:34

Hej Kim

> [...]
> Og som sidegevinst, får man faktisk flere steder i Tjekkiet 15%
> rabat når man benytter et internationalt campingpas.

Okay - tak for svar

/ Anette

Fra : Nielsen

Dato : 10-04-04 20:35

> [...]

> nybegndere" ?
>
> Hvis du kan svare på et et flere spørgsmål, vil jeg være dig taknemlig.

En god campingplads finder I på Grenå Strand Camping. Se billeder fra vores
ophold der sidste år:
http://www.sitecenter.dk/bess/sommerferie2003/view_all.nhtml

Pragtfuld badestrand - og pool hvis man ikke er til havvand. Masser af
plads.

vh Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-04 19:04

"TBJ" <bruus snabela os.dk> skrev i en meddelelse

-klip-

> Mvh Tommy
> bruus snabela os.dk

Mon ikke det er billigere/nemmere at finde en campingplads hvor man kan leje
sig ind i en opstillet vogn fremfor at leje en vogn hjemmefra og derefter
leje sig ind på en campingplads.
Hvis i alligevel vil bo på samme campingplads hele ferien er det sikkert
billigere, nemmere og hurtigere.

Mvh. Per Olsen.

Fra : Hans T

Dato : 13-04-04 20:42

Goddav

"TBJ" <bruus snabela os.dk> Du skrev i en meddelelse

> Vi vil gerne leje en campingvogn med mulighed for at jeg kan gå oprejst
> derinde (1.95m er jeg) - jeg tror det udelukker en del?

Jeg mener nu godt du kan være der i de fleste vogne. Men prøv da og ta' ud i
en forretning og "ståprøve" et antal vogne.

> dernæst vil vi også gerne
> finde en campingplads med ordentlige sanitæreforhold. Vi er mageligt
anlagt
> og har ikke lyst til at bade sammen med 22 andre.

Det er nu mange år siden vi sidst prøvede "fællesbadning" og det havde da
sine fordele. De andre var hurtigt færdige og fik bukserne på i en fart.
Ikke som idag hvor man sommetider har en fornemmelse af at folk står og
barberer sig, smører sig i duftende cremer eller sågar vasker tøj i de
aflåste brusekabiner.

> Er det billigere at købe et campingpas?

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål!!
Uanset hvad så skal du ha' et campingpas. Dette er en garanti for at du er
ansvarsforsikret. Dette gælder i hvertfald for det internationale
campingpas.

> Eller endnu bedre - findes der ikke en hjemmeside "camping for dummies /
> nybegndere" ?

Spørg løs og du vil finde at mange er villige til at hjælpe. Men forsøg at
være lidt mere konkret i dine spørgsmål.
Se nogle af de andre svar du har fået. Der er nogen gode og lærerige
hjemmesider.

Venlig Hilsen
Hans

Fra : phk

Dato : 13-04-04 20:52

"Hans T" <hanstyrrell@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål!!
> Uanset hvad så skal du ha' et campingpas. Dette er en garanti for at du er
> ansvarsforsikret. Dette gælder i hvertfald for det internationale
> campingpas.

Hvor mange penge tror du er udbetalt for ansvarsforsikringen på et
campingpas?

Tror du at campingbranchen, herunder DCU, markedsfører campingpasset som
værende et must for at lokke medlemmer til?

Tror jeg? ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans T

Dato : 13-04-04 21:27

> Hvor mange penge tror du er udbetalt for ansvarsforsikringen på et
> campingpas?

Aner det ikke, men jeg forstår godt de udenlandske pladser der forlanger at
man har et sådan kort. Alternativt skulle vi vel til at medbringe oversatte
forsikringspolicer på de sprog som vi nu forventede at besøge.
Jeg ville ikke være i tvivl om hvem jeg ville invitere ind på min plads hvis
jeg kunne vælge mellem ham der ikke er forsikret og så ham der fremviser et
bevis på ansvarsforsikring via campingpasset.

> Tror du at campingbranchen, herunder DCU, markedsfører campingpasset som
> værende et must for at lokke medlemmer til?

Måske, men er det ikke ok. Som jeg ser det er det et udmærket "lokkemiddel"
om du vil. De lokker da med andre og mere camping uvedkommende ting. Og
herregud hvad er det nu det koster. 60,- kr.

Sporer jeg en lille smule DCU, campingbranche osv. lede. I bund og grund
bestemmer vi vel selv. Ikke.

Venlig Hilsen Hans

Fra : phk

Dato : 14-04-04 07:38

> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Aner det ikke, men jeg forstår godt de udenlandske pladser der forlanger
at
> man har et sådan kort.

Nu kender jeg ikke nogen udenlandske pladser der spø´r specifikt efter
campingpasset - de anser et pas for at være lige så godt om ikke bedre.

> Alternativt skulle vi vel til at medbringe oversatte
> forsikringspolicer på de sprog som vi nu forventede at besøge.

Hvilke skader forventer du dit campingpas dækker som du ikke er dækket af på
din egen ansvarsforsikring?

> [...]
et
> bevis på ansvarsforsikring via campingpasset.

Som campingpladsejer er du nok temmelig ligeglad, blot der kommer nogen ;

> Måske, men er det ikke ok. Som jeg ser det er det et udmærket
"lokkemiddel"
> om du vil. De lokker da med andre og mere camping uvedkommende ting. Og
> herregud hvad er det nu det koster. 60,- kr.

Jeg ved ikke lige hvor du har det beløb fra, kontintentet til DCU er da
betydeligt dyrere. Du får ganske vist et blad en gang i mellem af DCU - men
den er reklamefinancieret. Prøv at se på hvor mange annoncer der er i
forhold til artikler skrevet som ikke annonce-relaterede.

Og hvad mon vores kontingent så går til???

> Sporer jeg en lille smule DCU, campingbranche osv. lede. I bund og grund
> bestemmer vi vel selv. Ikke.

Korrekt. Det er blot at få øjnene op for det ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans T

Dato : 14-04-04 11:17

Ja og så er vi her igen, brok brok brok.
Jeg køber mit campingpas i noget der hedder MCTC. En forening for
motorcyklister. Det koster vistnok 60,-. Og hos FDM koster det 80,- kr det
er jeg 100% sikker på.
Begge foreninger har i hvertfald for mig en række fordele at være medlem af,
der langt betaler medlemsgebyret. Sidst "sparede" jeg 9% på mit dækkøb hos
FDM. Og jeg får 15% på min motorcykelforsikring.

Ha' en god sommer
Hilsen Hans

Fra : phk

Dato : 14-04-04 12:00

> Ja og så er vi her igen, brok brok brok.

Kald det hellere oplysning.

> [...]
> der langt betaler medlemsgebyret. Sidst "sparede" jeg 9% på mit dækkøb hos
> FDM. Og jeg får 15% på min motorcykelforsikring.

Jeg er også medlem af MCTC og får 15% på mc-forsikring ;)
--
Per, Esbjerg

Fra : Jacob van Dijk

Dato : 14-04-04 17:39

> Jeg er også medlem af MCTC og får 15% på mc-forsikring ;)
> --
> Per, Esbjerg

Hehe.. jeg er ikke medlem af MCTC mere - men får alligevel 15% på min
mc-forsikring

vanD

Fra : Hans T

Dato : 15-04-04 07:41

"Jacob van Dijk" <jvd[gæt hvad der skal fjernes]@city.dk> skrev i en
meddelelse news:AOdfc.2764$cT3.473@news.get2net.dk...
Hehe.. jeg er ikke medlem af MCTC mere - men får alligevel 15% på min
> mc-forsikring
>

> vanD

He he, det er vældigt sjovt at snyde....

Fra : Jacob van Dijk

Dato : 15-04-04 17:57

Jeps - hvis man kan, skal man... dette er dog ikke snyd, det er simpel
forhandling... det afhænger jo af hvad man har at tilbyde af kundeforhold
ligesom i alle andre sager