CPI vs. andre mærker
Fra : J@n

Dato : 10-04-04 14:25

Erfaringer med CPI søges!

Jeg overvejer at anskaffe en knallert 45, en brugt kunne måske være
tilsltrækkelig med det den skal bruges til, men det er aldrig til at vide
hvordan sådan en er blevet behandlet.

Jeg har set på CPI modellerne og er efterhånden nået til den konklusion at
det nok skal være en Oliver, men inden købet foretages, er jeg interesseret
i at høre andres meninger om kvaliteten og holdbarheden af CPI.

De er jo forholsvis billigere end så mange andre, her tænker jeg specielt på
Peugeot og Aprillia, men er de også tilsvarende ringere???

Uhyret skulle i givet fald anvendes til hurtige indkøbsture og som
transportmiddel, der hvor tid og afstand afholder een fra at tage cyklen.
Den vil IKKE skulle bruges som daglig transportmiddel til og fra arbejde!

Håber nogen af eksperterne i denne gruppe, har nogen erfaringer som de vil
dele med mig.
På forhånd tak.

/J@n

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 11-04-04 00:14

"J@n" <viben_01@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> De er jo forholsvis billigere end så mange andre, her tænker jeg specielt

> Peugeot og Aprillia, men er de også tilsvarende ringere???

Nej de er ikke bare ringere i forhold til prisen de er generelt Dårlige

Tappen går gerne på selv lovlige maskiner. Plastikken knækker bare man
kigger på dem. Elnettet er elendigt.
De 10.000kr som Popcornen koster er den ikke engang værd. De skal IMO ned og
runde 3-4K før jeg vil kigge på den

Hold dig LANGT fra CPI. Smid heller de par ekstra 1000 og køb en Piaggio
NRG, Typhoon, Gilera Runner eller Gilera Stalker.
De holder lang tid og kører RIGTIG godt. Stalkeren er nede i en pris der
hedder 13.000 mener jeg så det kan OVERHOVEDET ikke betale sig at købe en
CPI.

Peugeot kender jeg ikke så meget til men hvis du skal have en scooter som
værkstedet skal tage sig af når den går i stykker så er Peugeot nok ikke et
smart valg. Peugeot forhandlerne skider så vidt jeg har hørt højt og helligt
på scooter-ejerne....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-04-04 11:08

On Sun, 11 Apr 2004 01:13:40 +0200, Hans-Jacob Møgelmose wrote:

> [...]
> værkstedet skal tage sig af når den går i stykker så er Peugeot nok
> ikke et smart valg. Peugeot forhandlerne skider så vidt jeg har hørt

Det er korrekt mange steder, men så kan man jo vælge, at få dem
serviceret andre steder og/eller lave det selv og få lavet det ordentlig.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : GK

Dato : 12-04-04 03:28

"Hans-Jacob Møgelmose" <zster87@hottiemail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
et
> smart valg. Peugeot forhandlerne skider så vidt jeg har hørt højt og

helt enig CPI er noget skrammel og ikke værd at bruge penge på .. så
brug heller nogle 1000 lapper extra og køb en Piaggio det er gode scooter
der er jo også yamaha som er en god scooter .. har en kammerat der har en
YAMAHA NEOS der lige har rundet 25000km på klokken uden at have rørt en
finger ud over almindelig veligeholdelse olie .. ruller .. rem . . han har
dog lige sat nyt stempel i sådan bare for en sikkerheds skyld .. og for
ikke at risikere at stemplet skal bryde sammen af metaltræthed ..
cylinderen var ikke slidt mere end 0.0025 mm .. og efter en tur med en
trepunkts honer . var den faktisk som ny .. så nu skulle den jo nok kunne
tage 25000 km til ... den har næsten altid kørt med tunudstødning og
begrænsninger fjernet og den går 90 på klokken det vil så sige 80 km/t og
den kører daglig 30 km ... den får lige lov til at stå 2 min i tomgang
inden han kører og så med halv gas de første 1-2 km og så fuld skrue på
resten af vejen .. så jeg tror selv på at det gør en forskæld at lade en
motor varme lidt op og køre behersket 1 km eller 2 inden man fyer den af .

Det var så en lille sol-stråle historie om en yamaha ... jeg kunne godt
tænke mig at høre om andre scooter der har kørt mange km uden at man har
rørt ved motoren

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 12-04-04 11:38

"GK" <GK@nospam-post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det var så en lille sol-stråle historie om en yamaha ... jeg kunne
godt
> tænke mig at høre om andre scooter der har kørt mange km uden at man har
> rørt ved motoren

Piaggios HiperII er også god for RIGTIG mange km.
Den sidder på alle nyere Gilera, Vespa og Piaggio maskiner (NRG, TPH,
Zip2000, Stalker)

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : GK

Dato : 12-04-04 13:05

tak for indlægget hans .. men det jeg gerne ville høre om var om scooter
der HAR kørt rigtig mange km uden at have rørt ved motoren
noget i retning af KM Rekort lige som man har hørt om KREIDLER knallert der
ORGINAL har rundet 1000000 km .. eller noget i den retning

vi kan jo staret med min egen scooter G/Rrunner-SP årg 00 den har nu gået
16000 km .. (orginal ) Nogen højere

..når jeg siger orginal så mener jeg at scooteren er nogenlunde som
fabrikken hade tænkt sig
og ikke som den danske STAT har tænkt sig med øget benzinforbrug og
forurening til følge

Ps,, kan man kalde det dobbeltmoral svend auken ??????

MVH GK

Fra : Brian A.

Dato : 12-04-04 14:53

> [...]
der
> ORGINAL har rundet 1000000 km .. eller noget i den retning

Én million kilometer...?

> [...]
> forurening til følge
> Ps,, kan man kalde det dobbeltmoral svend auken ??????

Det er altså ikke noget vi bestemmer helt alene her i lille Danmark...

Fra : rotel

Dato : 17-04-04 08:16

nu har de højreorinterede chacen for at ændre det men det gør de ikke.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-04-04 13:37

On Sat, 17 Apr 2004 08:15:34 +0100, rotel wrote:

> nu har de højreorinterede chacen for at ændre det men det gør de ikke.

Ændre hvad?

Fra : Allan Riise

Dato : 18-04-04 08:30

Martin Johansen [6000] wrote:

> Ændre hvad?

Hastigheden på 45 scoot !

--
"Experience is not what happens to you.
It is what you do with what happens to you."

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-04-04 10:18

On Sun, 18 Apr 2004 09:30:11 +0200, Allan Riise wrote:

> Hastigheden på 45 scoot !

Okay det fremgik bare langt fra i Rotel's mangelfulde quoting...

Tak for oplysningen

Fra : J@n

Dato : 12-04-04 17:34

> [...]
godt
> tænke mig at høre om andre scooter der har kørt mange km uden at man har

Det lyder jo rigtig godt, jeg har nemlig lige fået en NEO´S på hånden, den
har kørt 2700 km, der er intet lavet ved den.
Skal ud at se på den i denne uge, så CPI planerne er skippet!

/J@n