hvilken stykke musik
Fra : keldorff

Dato : 10-04-04 10:32

Hej med Jer

Hvilke stykke klassisk kormusik er der tale om?

Stykket spilles bla. i Meet the Parents når hver gang ex-kærsten Kevin er i
billedet.

Stykket spilles også i True Romance, når Dennis Hopper bliver
interviewet/tortureret/skudt af Christoffer Walken i Hoppers trailer.

Nummeret er garanteret et klassisk stykke klassisk kor stykke, og jeg vil
gerne erhverve mig det - men skal selvfølgelig vide hvad det hedder

Rene´

Fra : Morten DH

Dato : 10-04-04 11:09

"keldorff" <keldorff@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nummeret er garanteret et klassisk stykke klassisk kor stykke, og jeg vil
> gerne erhverve mig det - men skal selvfølgelig vide hvad det hedder

Efter min mening noget af det smukkeste stykke klassisk musik nogensinde...
"Flower Duet" from Lakme http://www.imdb.com/title/tt0212338/soundtrack

Fra : J

Dato : 11-04-04 18:52

> [...]
>
> Nummeret er garanteret et klassisk stykke klassisk kor stykke, og jeg vil
> gerne erhverve mig det - men skal selvfølgelig vide hvad det hedder

Det er ikke et korstykke, men en duet.
Du taler om "Blomsterdansen" fra operaen "Lakmé" af komponisten Delibes.
Og hvor ER det dog godt i "True Romance"!

Jonas