Kemiske toiletter
Fra : Jacob van Dijk

Dato : 10-04-04 09:18

Er der noget med at man ikke må tømme beholderen fra et kemisk toilet i en
campingvogn direkte i en almindelig kloak ?

Hvor meget skal man forvente at betale for de kemiske væsker der skal i -
læs: Hvor meget skal der bruges og hvad skal man forvente prisen er ?

Hvor meget går der til - hvor mange gange kan man bruge toilettet før det
skal tømmes (her snakker vi en Adria 542 TK)

Mvh
Jacob.. der overvejer at bo i en campingvogn i et års tid

--

----------
Hytten er solgt

Fra : SB

Dato : 10-04-04 11:40

"Jacob van Dijk" <jvd[gæt hvad der skal fjernes]@city.dk> skrev i en
meddelelse news:Q4Odc.214$nw7.7@news.get2net.dk...
> [...]
> skal tømmes (her snakker vi en Adria 542 TK)
>
> Mvh
> Jacob.. der overvejer at bo i en campingvogn i et års tid

Der findes steder på næsten alle campingpladser hvor man kan tømme det, og
deres afløb går direkte i kloakken, så mon ikke du med sindsro kan gøre det
samme.

Ellers kan du jo sætte din vogn op på en campingplads, koster vel typisk
mellem 5 og 10.000 kr. for en plads hele året.
Så har du varmt vand, toilet, brus osv ikke langt væk.

Til dit toilet skal du bruge 2 forskellige væsker, en til
spildevandsbeholderen og en til det vand man skyller efter med, til sammen
koster de vel omkring 200 kr.

Vil tro du har til en 10 gange i alt i dem.

Hvor ofte du skal tømme beholderen, det kommer an på hvor tit du er på
potten, den rummer vel 20 - 25 l. men lad være at lade den blive helt fuld

Brus og køkkenvand løber i en anden beholder, og har du mulighed for det kan
du sætte en slange på der, og så føre det direkte i kloakken.

Hvis en normal husholdning med 2 voksne og 2 børn bruger omkring 120m3 vand
om året, kan du selv regne ud hvor ofte du skal fylde en beholder der rummer
25 l.

Søren

Fra : phk

Dato : 12-04-04 19:53

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vand
> om året, kan du selv regne ud hvor ofte du skal fylde en beholder der

4.800 gange - 14 gange om dagen?

Nahhh ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : SB

Dato : 12-04-04 20:25

> "SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse

> vand
> rummer
>
> 4.800 gange - 14 gange om dagen?
>
> Nahhh ;)
>

> --
> Per, Esbjerg

Det er nu ellers normalt nok at en husholdning her et forbrug mellem 100 og
120m3 af vand om året da

Søren

ps. nok derfor at jeg altid er at finde på komfort pladser og har fast vand
og afløb på vognen ;)

Fra : Jan Bøgh

Dato : 12-04-04 21:08

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> wrote in message

> Det er nu ellers normalt nok at en husholdning her et forbrug mellem
> 100 og 120m3 af vand om året da

....og hælder det hele i lokummet?

vh
Jan

Fra : SB

Dato : 13-04-04 17:50

"Jan Bøgh" <janboegh@vucnet.spamblok.dk> skrev i en meddelelse
> "SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> wrote in message

> ...og hælder det hele i lokummet?
>
> vh
> Jan

Næe... dog ikke.
Men formoder da også man skal tømme tanken der står under køkkenafløbet,
plejer jeg da når jeg er på camping, inden jeg fandt fidusen ved komfort
pladser.

Søren

Fra : SB

Dato : 13-04-04 18:11

> [...]
> Men formoder da også man skal tømme tanken der står under køkkenafløbet,
> plejer jeg da når jeg er på camping, inden jeg fandt fidusen ved komfort

ps

Men selvfølgelig skyller han nok ikke med samme mængde vand i en CV som i et
normalt toilet

Fra : phk

Dato : 13-04-04 18:17

> ps
>
> Men selvfølgelig skyller han nok ikke med samme mængde vand i en CV som i
et
> normalt toilet

Too late pal!

Kvajebajere !!

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : SB

Dato : 13-04-04 18:22

> "SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Mind mig om det hvis vi mødes på en camping plads
Har da altid en kold royal med på ferien

Søren

Fra : land

Dato : 10-04-04 11:43

> [...]
> Er der noget med at man ikke må tømme beholderen fra et kemisk toilet i en
> campingvogn direkte i en almindelig kloak ?

Tjo et toilet løber jo også ud i en kloak

Køb dem på nettet!!! www.hks.dk

> Hvor meget går der til - hvor mange gange kan man bruge toilettet før det
> skal tømmes (her snakker vi en Adria 542 TK)
vil tror en gang om ugen hvis det kun er en person

> Mvh
> Jacob.. der overvejer at bo i en campingvogn i et års tid
Lyder hyggeligt

Fra : Steen Larsen

Dato : 13-04-04 17:39

Jacob van Dijk wrote:
> Er der noget med at man ikke må tømme beholderen fra et kemisk
toilet
> i en campingvogn direkte i en almindelig kloak ?

Nej, det må man gerne bare det ikke er en kloak til seberet regnvand.

> Hvor meget skal man forvente at betale for de kemiske væsker der
skal
> i - læs: Hvor meget skal der bruges og hvad skal man forvente prisen
> er ?

Køb dem på nettet pris grøn 88,00kr
http://shop.hks-camping.dk/product_info.php?products_id=1763
rød 78,00kr
http://shop.hks-camping.dk/product_info.php?products_id=1764

Rabat på op til 8,00kr ved køb af flere flasker

Jeg har 4 flasker af det røde til at stå som kan erhverves for
200,00kr. afhendtet i midtjylland(da toilettet i min nye vogn bare
bruger rent vand)

> Hvor meget går der til - hvor mange gange kan man bruge toilettet
før
> det skal tømmes (her snakker vi en Adria 542 TK)

Der er til 10-15 gange/flaske vi fylder det ca. på 2 dage ved 2 voksne
ved udenlukkende brug af det.

> Mvh
> Jacob.. der overvejer at bo i en campingvogn i et års tid

Held og lykke med det, håber i vil nyde det!

--
Med Venlig Hilsen Steen Larsen
Hyundai Santa Fe CRDI 4WD

Fra : Jacob van Dijk

Dato : 13-04-04 18:26

Perfekt - tak for hjælpen til jer alle.

Har købt en Adria 462 Unica B DP - en ganske nydelig vogn med to sæsoner på
bagen. Der er godt nok ikke varmt vand i den, men formoder ikke det er det
store problem at installere - se andet indlæg i nærværende.

Mvh
vanD