/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvad ville du gøre?
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 10-04-04 08:48

Forleden dag på motorvejen ved Århus.

Overhaler en række lastbiler 12-14 stykker. Cirka midt i rækker trækker en
lastbil ud bag mig - meget tæt bag mig ca. 1-2 meter.

Hvad gør man i sådan en situation?



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



 
 
Soren Kuula (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Soren Kuula


Dato : 10-04-04 08:58

Hans L. Jørgensen wrote:
> Forleden dag på motorvejen ved Århus.
>
> Overhaler en række lastbiler 12-14 stykker. Cirka midt i rækker trækker en
> lastbil ud bag mig - meget tæt bag mig ca. 1-2 meter.
>
> Hvad gør man i sådan en situation?

Min kørelærer sagde - kør til ! kom væk fra den idiot.

MVH
Søren

jan@stevns.net (10-04-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 10-04-04 09:11

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev :

>Hvad gør man i sådan en situation?

fortsætter da som man plejer ...

Hvad er dit problem ?


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Bernhard Ege (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 10-04-04 09:20


<jan@stevns.net> wrote in message
news:3vaf701n8akkh4fko2bgplbb3j9enr6s21@dtext.news.tele.dk...
> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev :
>
> >Hvad gør man i sådan en situation?
>
> fortsætter da som man plejer ...
>

Netop. I løbet af få sekunder har man alligevel den sikkerhedsafstand
der skal til og der er intet problem.

Med mindre man selvfølgelig kun kører 91km/t hvorved man nok skal køre
10-15 minutter for at lægge en fornuftig sikkerhedsafstand

mvh Bernhard


Søren Christensen (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 10-04-04 09:27


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:jBNdc.205$jw6.118@news.get2net.dk...
> Forleden dag på motorvejen ved Århus.
>
> Overhaler en række lastbiler 12-14 stykker. Cirka midt i rækker trækker en
> lastbil ud bag mig - meget tæt bag mig ca. 1-2 meter.
>
> Hvad gør man i sådan en situation?
>

Køre videre som intet er hændt. Hvis du kører 110 eller 130 har du alligevel
lagt mange meter til ham i løbet af få sekunder...

Venligst



Morten Fruergaard (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 10-04-04 09:28

Hans L. Jørgensen wrote:
> Hvad gør man i sådan en situation?

Lader være med at bremse...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Jan W Nielsen (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 10-04-04 11:05

> Lader være med at bremse...

*ROFL*

Det kunne blive en noget nedtrykt oplevelse.

I øvrigt - hvis man selv kører med en fornuftig hastighed, skulle det ikke
være noget problem.

Sekunder efter lastbilens vognbaneskifte, er man jo langt foran.

--
/Jan W Nielsen





Hans L. Jørgensen (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 10-04-04 11:21


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:4077c705$0$28835$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Lader være med at bremse...
>
> *ROFL*
>
> Det kunne blive en noget nedtrykt oplevelse.
>
> I øvrigt - hvis man selv kører med en fornuftig hastighed, skulle det ikke
> være noget problem.
>
> Sekunder efter lastbilens vognbaneskifte, er man jo langt foran.
>

Ja naturligvis Jan, - når man selv kører i en M2, altså bus til privat
buskørsel.

Hvis du da ved hvad det indebærer?.




--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Jan W Nielsen (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 10-04-04 11:23

> Ja naturligvis Jan, - når man selv kører i en M2, altså bus til privat
> buskørsel.
> Hvis du da ved hvad det indebærer?.

Ikke helt - men hvis lastbilen trækker ud bag dig for derefter over et
stykke tid at ligge der med ganske få meters afstand, er det naturligvis
helt uacceptabelt og klart ulovligt.

Jeg troede bare, at du alene mente, at den trak ud liiige idet, du havde
havde passeret den.

--
/Jan W Nielsen





Henning (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 10-04-04 09:51

On Sat, 10 Apr 2004 09:48:01 +0200, "Hans L. Jørgensen"
<hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>Forleden dag på motorvejen ved Århus.
>
>Overhaler en række lastbiler 12-14 stykker. Cirka midt i rækker trækker en
>lastbil ud bag mig - meget tæt bag mig ca. 1-2 meter.
>
>Hvad gør man i sådan en situation?

Ikke noget - cruisen er sat på en given hastighed, den lader sig ikke
provokere


Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Hans L. Jørgensen (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 10-04-04 11:18


"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:0adf70tdb1eipdfehno8m0c45cjeefuv09@4ax.com...
> On Sat, 10 Apr 2004 09:48:01 +0200, "Hans L. Jørgensen"
> <hansjo@XXXget2net.dk> wrote:
>
> >Forleden dag på motorvejen ved Århus.
> >
> >Overhaler en række lastbiler 12-14 stykker. Cirka midt i rækker trækker
en
> >lastbil ud bag mig - meget tæt bag mig ca. 1-2 meter.
> >
> >Hvad gør man i sådan en situation?
>
> Ikke noget - cruisen er sat på en given hastighed, den lader sig ikke
> provokere
>

Jeg gjorde!

Lastbilrækken blev fremført med ca. 80 km. i timen på tidspunktet jeg
starter overhalingen.

Da han ligger sig bag mig 1-2 m, er det klart at han ligger for tæt på mig,
jeg kører ca. 95 kmt. derbliver han ca. 10 sek. hvorefter jeg slipper
speederen hvorved farten sænkes, resultatet han og jeg havner bagerst i
rækken, hvorefter han igen starter overhaling - som han p.g.a. rækkens
nuværende hastighed ikke kan fuldføre.

Cirka 3 km. længere fremme ved afkørsel signalerer han først med
harveriblink derefter højre blink at han vil dreje, jeg opfatter
signalværdien af hans harveriblink at han vil tale med mig, hvilket jeg så
gør, da jeg alligevel skal af ved afkørslen.

Han holder ind til siden halvvejs oppe på afkørselsrampen, står ud af bilen,
gestikulerer med arme og ben, nærmest råber af mig, jeg er i hvertfald ikke
i tvivl om hans mening om mig.

I det samme ser jeg at der oppe på vejen der krydser motorvejen kommer en
motorcykelbetjent i med rimelig høj hastighed og farvede lygter tændt, han
drejer ind på afkørslen og stiller cyklen og kommer ned mod os gående,
uheldigvis for min vrede medtrafikkant står han med ryggen til betjenten,
stadig meget højrøstet, da betjenten er ca. 10 meter fra os siger betjenten
"så - så, slap nu lige af" hvortil den vrede mand beder ham "lukke sylten",
hvorefter han vender sig om mod betjenten.

Han starter nu et verbalt angreb af beskyldninger mod mig, da han første
gang skal "ha' luft" siger betjenten, - ka' du huske at du kørte under en
bro ca. 3 km. tilbage ad motorvejen. Det kunne han godt. Godt nok - for der
stod jeg og så hele seancen, hvortil den uheldige chauffør ja men det er sgu
da rådent at bremse mig nej i overhalingssporet.

Betjenten siger herefter til mig, vil du lige sætte dig ind i din bliv og
træde på bremsepedalen, hvilket jeg naturligvis gjorde, hvor det blev
konstateret at begge mine stoplygter virkede.

Nu siger betjenten til chaufføren at jeg overhovedet ikke rørte bremsen (han
stod jo på første parket og overværede hændelsen), så han ville lige oplyse
den gode mand om at han faktisk havde en meget "dårlig sag".

Betjenten går nu ned bag min bil hvor han spørger mig om jeg vil anmelde
hændelsen. jeg siger at jeg nu nok tror at han har fået en "lærerstreg", og
at jeg vil være overbevist om at han ved en anmeldelse støttet af betjenten
minimum vil blive indkaldt til "orienterende køreprøve", hvilket betjenten
da også bekræfter.

Jeg siger herefter at hvis han vil fastholde manden kan han jo slæbe ham med
til en spedometer/speedkontrol da jeg tidligere konstaterede at han hvor der
var overhaling forbudet for lastbiler, busser og trailere havde ovehalet
uhæmmet med en lang række personvogne efter sig. Det blev så udgangen på
hændelsen.

Manden blev slæbt direkte til kontrol af speedkontrol/fartskriver.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Mikael L (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikael L


Dato : 10-04-04 11:24


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:HNPdc.231$9r2.163@news.get2net.dk...

Klip. en hel masse.

Jeg synes stadig du har opført dig tåbeligt. Støttet af en betjent eller ej.
Hvis man føler sig truet af en lastbil med 93 km/t. på en motorvej. Så har
man det sgu ikke nemt i trafikken.

Sæt farten en anelse op og alle kunne være kørt videre med et normalt
blodtryk.

Mikael



Jan W Nielsen (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 10-04-04 11:33

> Sæt farten en anelse op og alle kunne være kørt videre med et normalt
> blodtryk.

Måske have jeg også bare sat farten op - men det passer mig nu alligevel
fint, at "truckeren" blev sat på plads. De opfører sig sgu mærkeligt nogle
gange i trafikken.

Jeg kender faktisk en, der nogle gange kører stuuuur lastvogn, og han
fortæller, at han nogle gange over walkien "klapper kage for den flotte
lange og tåbelige overhaling", som den anden trucker lige præsterede. Den
overhalende trucker siger som regel ikke noget tilbage, for mange fornuftige
chauffører græmmes over den kørsel, der blot afstedkommer endnu flere
overhalingsforbud mv.

Manden, som jeg taler om her, er vokset op på passagersædet af sin fars
lastvogn, og selvom han i dag har en chefstilling med personaleansvar for
langt over hundrede funktionærer i en verdenskendt koncern, synes han det er
sjovt at "trucke lidt" i nogle af sine ferier.

(Sådan er nogle så "pjattede" med at køre bil. Chefpolitiinspektør Kaj
Vittrup fra Københavns Politi er også vild med det - han vil køre taxa, når
han går på pension. Så kan man sgu da tale om en kvalificeret mand til
opgaven. *LOL*)

--
/Jan W Nielsen






Thomas Strandtoft (11-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 11-04-04 12:32

Jan W Nielsen wrote:

> Manden, som jeg taler om her, er vokset op på passagersædet af sin fars
> lastvogn, og selvom han i dag har en chefstilling med personaleansvar for
> langt over hundrede funktionærer i en verdenskendt koncern, synes han det er
> sjovt at "trucke lidt" i nogle af sine ferier.

Da AC/DC's oprindelige forsanger, Bon Scott, døde, stod gruppen og
manglede en ny til jobbet. Brian Johnson, en af
lastbilchaufførerne der kørte med AC/DC's udstyr, mente at han
havde hørt deres koncerter tilstrækkeligt mange gange til at han
kunne udfylde pladsen og sådan blev det. Selv om han nu var blevet
en del af gruppen, insisterede han dog en årrække på at fortsætte
med at køre lastbilen mellem koncerterne..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Hans L. Jørgensen (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 10-04-04 13:22


"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:4077cb29$0$502$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:HNPdc.231$9r2.163@news.get2net.dk...
>
> Klip. en hel masse.
>
> Jeg synes stadig du har opført dig tåbeligt.

Det er noteret!

> Støttet af en betjent eller ej.

Nu var det ikke med "støtten" som udgangspunkt, sagen opstod, - jeg vidste
ikke mere om betjentens observationer end min modpart gjorde.
Så ta' lige og tør brillerne, og måske læs mit indlæg igen, det du har
skrevet er jo ikke muligt at trække med tilbagevirkende effekt;-(

> Hvis man føler sig truet af en lastbil med 93 km/t. på en motorvej. Så har
> man det sgu ikke nemt i trafikken.

Truet og truet,- det var nu ikke det jeg havde i tankerne, men OK lad os
bare sige det, hvad så når en af lastbilerne i konvojen eksempelvis får en
dækeksplosion og derved slingrer voldsomt og jeg blot tænker på at røre
bremsen, jo ikke - hvor mange splitsekunder tror du der går inden kl.......n
har ændret min bagende til en sommerhat med misserabelt resultat
>
> Sæt farten en anelse op og alle kunne være kørt videre med et normalt
> blodtryk.

Nu er der jo blot lige den hage ved det at en M2 bil ikke må køre hurtigere
end lastbilerne, hvilket du måske ikke ved, eneste forskel på mig og N3
(lastbil) er at han i modsætning til mig har hastighedsbegrænsning monteret
i køretøjet. Så derfor, - han må absolut ikke køre hurtigere end jeg må.

Så hvad er hans formål med at ligge klinet op ad mig, et er dog sikkert -
han var i stand til at køre et godt stykke over 89-90 kmt som er hvad
hastighedsbegrænsingen stilles til ved kontrol og kalibrering.


Fortsat god påske



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Morten Fruergaard (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 10-04-04 18:31

Hans L. Jørgensen wrote:
>>>jeg kører ca. 95 kmt
> Nu er der jo blot lige den hage ved det at en M2 bil ikke må køre
> hurtigere end lastbilerne,

Motorbølle...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Mikael L (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikael L


Dato : 10-04-04 20:38


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:6CRdc.749$aP4.649@news.get2net.dk...
>
> "Mikael L" <m_larsen@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:4077cb29$0$502$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> >
> > "Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
> > news:HNPdc.231$9r2.163@news.get2net.dk...
> >
> > Klip. en hel masse.
> >
> > Jeg synes stadig du har opført dig tåbeligt.
>
> Det er noteret!

Det fremgik ikke lige at det ikke var en alm. personbil M1 du kørte i. Det
gik jeg ud fra da andet ikke var nævnt.

> > Støttet af en betjent eller ej.
>
> Nu var det ikke med "støtten" som udgangspunkt, sagen opstod, - jeg vidste
> ikke mere om betjentens observationer end min modpart gjorde.
> Så ta' lige og tør brillerne, og måske læs mit indlæg igen, det du har
> skrevet er jo ikke muligt at trække med tilbagevirkende effekt;-(

Jeg synes stadig ikke det er hensigtsmæssigt at genere resten af trafikken
ved at nedsætte hastigheden på en motorvej hvis det kan undgås.
Jeg siger heller ikke at det er lastbilen efter dig der er normal.

> > Hvis man føler sig truet af en lastbil med 93 km/t. på en motorvej. Så
har
> > man det sgu ikke nemt i trafikken.

Denne sætning skrev jeg i formodning om at vi snakker om en personbil som må
køre 110km/t

> Truet og truet,- det var nu ikke det jeg havde i tankerne, men OK lad os
> bare sige det, hvad så når en af lastbilerne i konvojen eksempelvis får en
> dækeksplosion og derved slingrer voldsomt og jeg blot tænker på at røre
> bremsen, jo ikke - hvor mange splitsekunder tror du der går inden
kl.......n
> har ændret min bagende til en sommerhat med misserabelt resultat

Stadig. Jeg havde en personbil M1 i tankerne. Muligheden kunne jo også være,
at du trak ind mellem to lastbiler og lod ham bag dig overhale de andre og
du så overhalede hele dynen når ham bag dig lå forrest. Der er dog muligvis
det problem at afstanden mellem lastbiler generelt er meget meget lille, så
der ganske enkelt ikke er plads til at trække ind imellem.

> > Sæt farten en anelse op og alle kunne være kørt videre med et normalt
> > blodtryk.
>
> Nu er der jo blot lige den hage ved det at en M2 bil ikke må køre
hurtigere
> end lastbilerne, hvilket du måske ikke ved, eneste forskel på mig og N3
> (lastbil) er at han i modsætning til mig har hastighedsbegrænsning
monteret
> i køretøjet. Så derfor, - han må absolut ikke køre hurtigere end jeg må.

Igen igen. Det fremgik ikke af tidligere indlæg.

> Så hvad er hans formål med at ligge klinet op ad mig, et er dog sikkert -
> han var i stand til at køre et godt stykke over 89-90 kmt som er hvad
> hastighedsbegrænsingen stilles til ved kontrol og kalibrering.

Jeg kender ikke formålet med det.

Jeg har dog stadig mere end almindligt svært ved at se hvorfor resten af
trafiken skal generes og muligvis flere farlige situationer opstår. Jeg har
heller ikke helt forstået hvorfor så mange billster er helt vilde for at
stoppe hinanden og svine hinanden til. Jeg er klar over det ikke var dig der
råbte højt her.
Jeg stopper ALDRIG hvis nogen forsøger at få mig standset, med mindre det er
personer jeg kender eller nogle der har en slikkepind hvor der står politi
på.
Måske fordi jeg har dårlige erfaringer og har fået en på lampen en gang for
at blinke med det lange lys af en idiot der tordnede over for rødt.
>
> Fortsat god påske

Tak og i lige måde


Mikael



chr (10-04-2004)
Kommentar
Fra : chr


Dato : 10-04-04 17:09


"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote in message
news:4077cb29$0$502$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:HNPdc.231$9r2.163@news.get2net.dk...
>
> Klip. en hel masse.
>
> Jeg synes stadig du har opført dig tåbeligt. Støttet af en betjent eller
ej.
> Hvis man føler sig truet af en lastbil med 93 km/t. på en motorvej. Så har
> man det sgu ikke nemt i trafikken.


lastbiler har har IMO intet at gøre i overhalingsbanen...


chr...




Henning (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 10-04-04 19:09

On Sat, 10 Apr 2004 18:09:03 +0200, "chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> wrote:

>
>"Mikael L" <m_larsen@sol.dk> wrote in message
>news:4077cb29$0$502$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>>
>> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
>> news:HNPdc.231$9r2.163@news.get2net.dk...
>>
>> Klip. en hel masse.
>>
>> Jeg synes stadig du har opført dig tåbeligt. Støttet af en betjent eller
>ej.
>> Hvis man føler sig truet af en lastbil med 93 km/t. på en motorvej. Så har
>> man det sgu ikke nemt i trafikken.
>
>
>lastbiler har har IMO intet at gøre i overhalingsbanen...
Hvordan skulle de så overhale? Jo, de må max køre 80 km i timen,
hvilket de fleste kan klare. Men op ad bakke ryger en tungt lastet ned
i hastighed, hvor den tomme bevarer sin. Selvfølgelig skal de ha' lov
at overhale.
Minder mig om et forsøg Ekstra Bladet lavede for noget tid siden. To
biler startede samtidig i København, målet var Esbjerg, en tur på knap
300 km. Den ene bil overholdt hastigheden på 110km, den anden kørte
130. Der var 8 (OTTE) minutters forskel på ankomsttidspunktet!
Og hvad skal man så bruge de 8 minutter til...

Moralen - er to lastbiler ved at overhale hinanden, så let foden fra
speederen til de er færdige, og slap af så længe. Lastbilchauffører er
trods alt ikke blandt dem der konstant ligger i midten eller yderste
vognbane, de trækker pænt ind til højre når de er færdige.


Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Lars Hørlyck Sørense~ (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hørlyck Sørense~


Dato : 10-04-04 22:46


"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:sndg70tb41pe99dvltjlpc7vrd2hq9upni@4ax.com...
> On Sat, 10 Apr 2004 18:09:03 +0200, "chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> wrote:
Klip Klip Klip
> Minder mig om et forsøg Ekstra Bladet lavede for noget tid siden. To
> biler startede samtidig i København, målet var Esbjerg, en tur på knap
> 300 km. Den ene bil overholdt hastigheden på 110km, den anden kørte
> 130. Der var 8 (OTTE) minutters forskel på ankomsttidspunktet!
> Og hvad skal man så bruge de 8 minutter til...

Gad vide hvordan de har gjort det ???
Så er det da bare fordi de IKKE har kunnet holde de 130 km/t p.g.a. trafik
el. lign. og så holder regnestykket jo ikke

En beregning på en tur fra Esbjerg V til Kbh V på 291 km (vha. TomTom2)
gi'r en diff på ca 24 minutter hvis man forudsætter enten 110 eller 130 km/t
på motorvejen .....

Man kan nå meget på 24 (fireogtyve) minutter

/Lars



Hans L. Jørgensen (11-04-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 11-04-04 07:05


"Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev i en meddelelse
news:40786b2b$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> En beregning på en tur fra Esbjerg V til Kbh V på 291 km (vha. TomTom2)
> gi'r en diff på ca 24 minutter hvis man forudsætter enten 110 eller 130
km/t
> på motorvejen .....
>
> Man kan nå meget på 24 (fireogtyve) minutter
>

Ja - såsom at blive slået til lirekassemand, indtil flere gange.

Fortsat god påske.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Bernhard Ege (11-04-2004)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 11-04-04 10:35


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in message
news:qa5ec.120$KP2.110@news.get2net.dk...
>
> "Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev i en
meddelelse
> news:40786b2b$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > En beregning på en tur fra Esbjerg V til Kbh V på 291 km (vha.
TomTom2)
> > gi'r en diff på ca 24 minutter hvis man forudsætter enten 110 eller
130
> km/t
> > på motorvejen .....
> >
> > Man kan nå meget på 24 (fireogtyve) minutter
> >
>
> Ja - såsom at blive slået til lirekassemand, indtil flere gange.
>
> Fortsat god påske.

Ja, det er jo Esbjerg man havner i ;-D

mvh Bernhard


Lars Hørlyck Sørense~ (11-04-2004)
Kommentar
Fra : Lars Hørlyck Sørense~


Dato : 11-04-04 11:05


"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse
news:Zi8ec.161$UG6.159@news.get2net.dk...

> Ja, det er jo Esbjerg man havner i ;-D

Hov Hov
Min tur ender i Valby

/Lars



Bernhard Ege (11-04-2004)
Kommentar
Fra : Bernhard Ege


Dato : 11-04-04 12:19


"Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> wrote in message
news:40791838$0$172$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse
> news:Zi8ec.161$UG6.159@news.get2net.dk...
>
> > Ja, det er jo Esbjerg man havner i ;-D
>
> Hov Hov
> Min tur ender i Valby

Nåja, læste forkert. Det bliver det nok lidt bedre af

mvh Bernhard


Uffe Bærentsen (11-04-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 11-04-04 12:53


"Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse
news:ZQ9ec.217$0U1.185@news.get2net.dk...
>
> "Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> wrote in message
> news:40791838$0$172$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > "Bernhard Ege" <bernhardNOSPAM@ege.cc> skrev i en meddelelse
> > news:Zi8ec.161$UG6.159@news.get2net.dk...
> >
> > > Ja, det er jo Esbjerg man havner i ;-D
> >
> > Hov Hov
> > Min tur ender i Valby
>
> Nåja, læste forkert. Det bliver det nok lidt bedre af

Må jeg lige protestere!
At Esbjerg er den bedste by, kan der ikke herske tvivl om.
Dem der siger noget andet må være godt "¤/(&¤""



--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Broegger (11-04-2004)
Kommentar
Fra : Broegger


Dato : 11-04-04 12:50

"Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev news:40791838$0
$172$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

>> Ja, det er jo Esbjerg man havner i ;-D
>
> Hov Hov
> Min tur ender i Valby

skulle det være bedre?

--
Hilsen Thomas
du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...

http://www.broeggerklanen.dk

Thomas Strandtoft (11-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 11-04-04 12:37

"Lars Hørlyck Sørensen" wrote:

> Gad vide hvordan de har gjort det ???

De kørte turen..

> Så er det da bare fordi de IKKE har kunnet holde de 130 km/t p.g.a. trafik
> el. lign. og så holder regnestykket jo ikke

Jamen det er jo netop heller ikke et regnestykke, det er
virkeligheden.. Virkeligheden den dag ekstrapladder testede turen
var at der kunne spares 8 minutter..

> En beregning på en tur fra Esbjerg V til Kbh V på 291 km (vha. TomTom2)
> gi'r en diff på ca 24 minutter hvis man forudsætter enten 110 eller 130 km/t
> på motorvejen .....
>
> Man kan nå meget på 24 (fireogtyve) minutter

Du kan hurtigt spare 24 minutter på ikke at gå op i hvad TomTom2
mener er teoretisk muligt, når det nu viser sig at det ikke holder
i praksis..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Jan W Nielsen (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 10-04-04 11:25

> Manden blev slæbt direkte til kontrol af speedkontrol/fartskriver.

*ROFLMAO*

Sikke en historie...!!!!

--
/Jan W Nielsen




Sven (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Sven


Dato : 10-04-04 11:25

>
> Manden blev slæbt direkte til kontrol af speedkontrol/fartskriver.
>
>

Det manglede da også bare! Godt gået Hans, at du ikke lod en uhæmmet
"hævntørst" løbe af med dig og anmeldte ham.

--

Mvh
Sven




Rasmus (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 10-04-04 13:57


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in message
news:jBNdc.205$jw6.118@news.get2net.dk...
> Forleden dag på motorvejen ved Århus.
>
> Overhaler en række lastbiler 12-14 stykker. Cirka midt i rækker trækker en
> lastbil ud bag mig - meget tæt bag mig ca. 1-2 meter.
>
> Hvad gør man i sådan en situation?

.....træder på speederen. For kort tid siden på motorvejen ved Bagsværd
gjorde en lastbil det samme, desværre ramte han den forankørende Golf
Variant, med det resultat er Golfen blokerede begge vejbaner.

mvh
Rasmus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408674
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste