virusscanner blokerer email?
Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 10-04-04 08:41

hej,

En bekendt af mig har et mystisk problem. Når han har installeret et
virusprogram, så kan han ikke sende og modtage emails. Straks han
afinstallerer det igen fungerer emails igen. Han har prøvet mange
forskellige virusprogrammer og det er altid det samme. Han bruger Outlook
Express som email klient.

Nogen ideer til hvad der kan være problemet?

vh
Erik

fjern "NOSPAM_" fra min emailadr. ved direkte svar

Fra : Calle.

Dato : 10-04-04 08:52

Erik Pilgaard Vinther wrote:
> [...]
> Outlook Express som email klient.
>
> Nogen ideer til hvad der kan være problemet?

ja, han fjerner nok localhost linien i konti opsætningen. Eller har han
spærret for virusprogrammet i en firewall

--
Calle.

Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 10-04-04 12:47

hvad er det for en "localhost" i konto-opsætningen?

Fra : Calle.

Dato : 10-04-04 12:49

Erik Pilgaard Vinther wrote:
> hvad er det for en "localhost" i konto-opsætningen?

mange antivirus programmer ændrer pop3 navnet til localhost, for at få
mailprogrammet til at køre igennem av-programmet
--
Calle.

Fra : Martin Callsen

Dato : 12-04-04 23:16

Calle skrev i en meddelelse news:3bRdc.598$0c4.10@news.get2net.dk...

> mange antivirus programmer ændrer pop3 navnet til localhost, for at få
> mailprogrammet til at køre igennem av-programmet

Hmmm mange og mange ? Jeg har brugt en del antivirus programmer og er endnu
ikke stødt på et som har ændret pop3 navnet til localhost.

Til Erik ...

Er du sikker på at din bekendte ikke har virus ? Det kunne jo være derfor
den blokerer ... jeg mener det er jo det den skal gøre i tilfælde af virus.
(eller sætte dem i karantæne).

--
Med Venlig Hilsen
Martin Callsen

Fra : Calle.

Dato : 13-04-04 14:35

Martin Callsen wrote:

> Hmmm mange og mange ? Jeg har brugt en del antivirus programmer og er
> endnu ikke stødt på et som har ændret pop3 navnet til localhost.

Jeg sagde ikke alle, men mange. F.eks er pc-cillin et af dem.

--
Calle.

Fra : Martin Callsen

Dato : 13-04-04 17:27