Mercedes 230 E
Fra : Hr. Jensen

Dato : 09-04-04 20:28

Jeg har en Mercedes 230 E årgang 1990 aut. benzin med 209.000 km på bagen.
Efter hjulskift for en uge siden far vinter- til sommerdæk, har jeg oplevet
en tikken fra bagtøjet, som jeg ikke har hørt før. Af og til forsvinder
lyden efter 10 - 20 km kørsel, men vender som regel tilbage, når bilen er
kold. Kan nogen fortælle mig, hvad der galt. Der blev skiftet olie på
bagtøjet ved ca. 205.000 km.

Gearkassen synes at bruge ca. 1 l olie pr 5.000 km kørsel. Er det unormalt?
Det er iøvrigt vanskeligt at kontrollere oliestanden. Har andre oplevet det?

Venlig hilsen
Hr. Jensen

Fra : Preben og Anette

Dato : 09-04-04 22:48

Hej

Min Mercedes 190E automatik bruger også ca 1L gearolie pr 5000Km det har jeg
fpet at vide ved mercedes er meget normalt med så mange Km på bagen.
Den tikken du kan høre i dit bagtøj når bilen er kold er dien kron/spidshjul
der er ved at være slidt og når den så er kold er olien det federe og det
presser kron/spids hjulene lidt fra hinanden. det med oliestanden er ret
specielt i en aútomatik gearkasse motoren skal være startet gerne varm og så
i gear P der skal oliestanden så være imellem de 2 øverste markeringer.

--
Venlig hilsen

Preben Christensen