Factory Pro Shift kit til YZF600R - første~
Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 27-04-01 13:28

Jeg fik installeret et FactoryPro shift kit i 'Katten igår,
og har lovet at give en tilbagemelding.

Det første indtryk er at gearpedalen nu går meget stramt og kræver et
hårdt tryk/tråd på gearpedalen, for at skifte gear. Det har gjort at
jeg (meget) enkelte gange har misset 1.-2. gear skiftet (og istedet er
endt i frigear med hvad deraf følger...). Det er dog helt klart noget
jeg kan vende mig til. Det stramme gearskifte giver en tydelig positiv
tilbagemelding med en "klik"-lyd når der skiftes gear, i modsætning
til det berygtede yamaha-*klask* som der var tidligere.

Shift kittet kostede 898Kr + 1½ times arbejdsløn for at sætte det i
(det blev gjort ifm almindelig service) og består i en "detent arm",
en hårdere skifte-fjeder, samt en pakning til højre sidedæksel på
motoren.

Alt i alt virker det som en god investering.

Jeg skal prøve at komme med en opfølgning om et par måneder.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@exbit.dk> Opinions are mine...

Fra : RASMUS HAUCH ANDERSE~

Dato : 29-04-01 14:38

Hejsa!
Jeg har kørt med det kit i min zx9r-c hele sidste sæson.
På 9éren var det helt perfekt.
Den havde en slem tendens til at ramme "falske" frigear og det problem er
jeg helt ovre.
Derudover giver den en noget bedre acceleration da jeg kan skifte gear
næsten uden at tabe omdrejninger.
Eneste minus er at det er lidt sværere at ramme frigear og gearskiftet er
lidt strammere, men det vænner man sig lynhurtigt til.

Mvh
Rasmus ZX9R-C
KawaPower Rules(bare ikke lige nu, da føreren ligger på langs, nyopereret
for diskus prolaps)

Fra : Christian Jensen

Dato : 30-04-01 13:00

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Jeg fik installeret et FactoryPro shift kit i 'Katten igår,
> og har lovet at give en tilbagemelding.
<snip>
> Alt i alt virker det som en god investering.
>
> Jeg skal prøve at komme med en opfølgning om et par måneder.

Tak for tilbagemeldingen. Jeg glæder mig til at høre hvad du synes når
du har vænnet dig mere til det. Jeg synes dog ikke jeg har de store
problemer på min 'Cat. Det største er faktisk at det kan være svært at
finde frigearet ved stilstand.

Mvh Christian
YZF600R