/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bilafgifter
Fra : Ukendt


Dato : 09-04-04 09:59

halløj

Så er regeringen ved at lave deres svendestykke på bilafgifterne. Man korser
sig over at de fæ-nakker skal skrue det sammen på denne måde.

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=244889

Summa bliver at stort set alle biler som vi har råd til at købe, bliver
dyrere (hvem kan være overrasket?). Om en Porsche til over en million skulle
blive 300.000 billigere rager alligevel de færreste med en normal indkomst.

Min mening er at hvis staten har brug for de trilliader af kroner som de
henter på bilafgifter, så hent dem via reelle skatter og lad danskerne få
den bil som de vil ha uden at de skal straffes ekstra hårdt jo større bil de
vil have. På den måde vil staten få de penge som de får nu, og vi kunne
måske få en større/ny bil uden at nogen behøver have ondt af det.
Er rimelig træt af den "adfærdsregulerende" politik som ALLE folkevalgte
åbenbart er enige om. Hvor vi helst skal presses ned i en Lupo 3L eller tage
cyklen.

Synes nogen gange de politikere er nogle klaphatte ALLE sammen, man kunne da
fint drive staten på samme måde som nu, uden at folk BEHØVER at køre små
biler med 1.0 motor.

--
Tom



 
 
Eivind (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Eivind


Dato : 09-04-04 11:15

Totalt enig

Man skal hente indtægter til staten via indkomstskat/moms/selsskabskat -
ikke via punktafgifter osv osv.
Det er fair nok at ha en eller anden afgift på ting der indirekte giver
staten udgifter osv osv. men jeg mener ikke
man skal afgift på at købe en bil - det burde være på at køre i den.

Så man kan ha en grøn ejerafgift (måske væsentligt højere end idag) og måske
en vejafgift eller lign - men det skulle være som i
Sverige - kun Moms på bilen.

Eivind



Nicolai (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 09-04-04 11:34

Kan kun være enig, men husk det næste gang i sætter X´et til valg!!!!!!!

Nicolai

"Eivind" <Eivind.Olsen@ARNEmail.tele.dk> wrote in message
news:4076778d$0$205$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Totalt enig
>
> Man skal hente indtægter til staten via indkomstskat/moms/selsskabskat -
> ikke via punktafgifter osv osv.
> Det er fair nok at ha en eller anden afgift på ting der indirekte giver
> staten udgifter osv osv. men jeg mener ikke
> man skal afgift på at købe en bil - det burde være på at køre i den.
>
> Så man kan ha en grøn ejerafgift (måske væsentligt højere end idag) og
måske
> en vejafgift eller lign - men det skulle være som i
> Sverige - kun Moms på bilen.
>
> Eivind
>
>



Anders Houmark (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 09-04-04 14:27

Nicolai wrote:
> Kan kun være enig, men husk det næste gang i sætter X´et til
> valg!!!!!!!

Du fik en masse udråbstegn til overs.. Udover det, så er det da vist hip som
hap hvem man stemmer på.. Socialdemokratiet vil jo også lave højere afgifter
på bilerne, vist nok til gavn for børnefamilierne....


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
Banner konkurrence - Vind DVD film!
www.chipsguiden.dk



Thomas H. (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 10-04-04 08:53


"Nicolai" <limboxxx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:40767c2e$0$233$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Kan kun være enig, men husk det næste gang i sætter X´et til valg!!!!!!!
>
> Nicolai


Jeps, ligesom sidst - og så fik vi fotofælder over hele landet, og mister
kortet ved 160 på motorvejen ...



Klaus Rejkjær (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Klaus Rejkjær


Dato : 10-04-04 09:31

> > Kan kun være enig, men husk det næste gang i sætter X´et til valg!!!!!!!
> >
> > Nicolai
>
> Jeps, ligesom sidst - og så fik vi fotofælder over hele landet, og mister
> kortet ved 160 på motorvejen ...
>
Det er fuldstændigt ligegyldigt hvor man sætter X'et. Der er kun marginale
forskelle på den politik der vil blive ført, og evt. valgløfter er glemt kl.
20.00 på valgaftenen. Sådan har det altid været.

Men det var da vist Bent Betjentsen der udråbte fotofælder til noget der
hørte et overvågningssamfund til, og var det ikke også ham der turnerede
rundt og lovede os alle lavere bilafgifter? Men så kom Lene og havde brug
for en politisk vindersag der ikke ville være for svær at føre ud i livet
(som f.eks. at ramme virkeligt kriminelle), og posten som skatteminister røg
ud til højre (eller var det venstre). Og Bent fik andre ting af tænke på, og
så taler vi ikke mere om det.

MVH Klaus
PS
Husk nu at køre pænt når de nye fartgrænser træder i kraft. At dømme efter
udtalelserne fra Lene, skal næsten hele etaten ud for at jage kriminelle på
vejene.



Thomas H. (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 10-04-04 09:51


"Klaus Rejkjær" <rejkjaer@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4077b0e0$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det er fuldstændigt ligegyldigt hvor man sætter X'et. Der er kun marginale
> forskelle på den politik der vil blive ført, og evt. valgløfter er glemt
kl.
> 20.00 på valgaftenen. Sådan har det altid været.
>
> Men det var da vist Bent Betjentsen der udråbte fotofælder til noget der
> hørte et overvågningssamfund til, og var det ikke også ham der turnerede
> rundt og lovede os alle lavere bilafgifter? Men så kom Lene og havde brug
> for en politisk vindersag der ikke ville være for svær at føre ud i livet
> (som f.eks. at ramme virkeligt kriminelle), og posten som skatteminister
røg
> ud til højre (eller var det venstre). Og Bent fik andre ting af tænke på,
og
> så taler vi ikke mere om det.


Ja det er sgu ikke meget værd, meeen jeg mener stadig at der burde være en
grundlæggende forskel i højre- og venstrepartier, der gør, at det nok bliver
endnu værre, hvis der ligefrem dannes regering sammen med SF, så de bare kan
gennemføre uden at lave forlig ....skræmmende tanke


> Husk nu at køre pænt når de nye fartgrænser træder i kraft. At dømme efter
> udtalelserne fra Lene, skal næsten hele etaten ud for at jage kriminelle

> vejene.

Ja, igen for at vise hylekoret, at de skam ikke er lystmordere osv.





Søren Christensen (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 09-04-04 11:33


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4076654e$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> halløj
>
> Så er regeringen ved at lave deres svendestykke på bilafgifterne. Man
korser
> sig over at de fæ-nakker skal skrue det sammen på denne måde.
>
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=244889
>
> Summa bliver at stort set alle biler som vi har råd til at købe, bliver
> dyrere (hvem kan være overrasket?). Om en Porsche til over en million
skulle
> blive 300.000 billigere rager alligevel de færreste med en normal
indkomst.
>
> Min mening er at hvis staten har brug for de trilliader af kroner som de
> henter på bilafgifter, så hent dem via reelle skatter og lad danskerne få
> den bil som de vil ha uden at de skal straffes ekstra hårdt jo større bil
de
> vil have. På den måde vil staten få de penge som de får nu, og vi kunne
> måske få en større/ny bil uden at nogen behøver have ondt af det.
> Er rimelig træt af den "adfærdsregulerende" politik som ALLE folkevalgte
> åbenbart er enige om. Hvor vi helst skal presses ned i en Lupo 3L eller
tage
> cyklen.
>
> Synes nogen gange de politikere er nogle klaphatte ALLE sammen, man kunne
da
> fint drive staten på samme måde som nu, uden at folk BEHØVER at køre små
> biler med 1.0 motor.
>
> --

Jeg tror bare jeg holder mig til en forurenende gammel spand fremover hvis
de kommer igennem med deres forslag.
Nye biler er efterhånden for dyre!!

Venligst



Søren Christensen (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 09-04-04 17:22


"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:40767bd8$0$437$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>
> Jeg tror bare jeg holder mig til en forurenende gammel spand fremover hvis
> de kommer igennem med deres forslag.
> Nye biler er efterhånden for dyre!!
>

Tror jeg vil snakke lidt med Niels helveg petersen imorgen.
Skal et smut hjem til min udlandske studerende veninde, der bor hos familien
helveg på Frederiksberg. Så kunne man jo lige spørge ham om den dybere
mening med forslaget...

Venligst



Eivind (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Eivind


Dato : 09-04-04 17:44

Ku du ikke spørge ham hvorfor at forslaget pr definition skal være
udgiftneutralt ?
Man har gennem årene sat bilafgifterne i vejret, og i vejret osv.

Jeg ved godt politikerne har det svært med at få biksen til løbe rundt - men
tænk på følgende.

Da 8% brutto skatten blev indført sagde man:
Den bliver trappet ned - når antallet af arbejdsløse faller - antallet af
arbejdsløse faldt og hvad skete der så ?

1% ekstra skatten (kaldet opsparing) blev indført pga en overophedning af
økonomien - men de sidste 2 år har
DK været i krise - og når så regeringen stopper den i 1,5 år kalder S det
for uansvarligt - næ den skulle helt fjernes ....

I starten da man indførte topskatten - galt den kun for omkring 8 % af
befolkningen - men idag gælder den for
omkring 30% af befolkningen - er folk blevet rigere ?? - både og - men man
har også glemt at justere grænserne - og så har man sat
skatten op fra 12 til 15 %.

Momsen var oprindeligt på nogle få procent - men er idag på 25 og der har
været nogle der ville ha den op på mere.
Var for nyligt i Singapore og der er man i totalt oprør over en moms på 3
% - og mange handler ikke i butikker der ikke pr
automatik gir 3 % rabat.......

nå men er dybest set glad for at bo i Danmark - men synes bare der nogle
gange ikke er specielt mange penge tilbage efter skatten er betalt.

Eivind



No1 (09-04-2004)
Kommentar
Fra : No1


Dato : 09-04-04 20:43

> Momsen var oprindeligt på nogle få procent - men er idag på 25 og der har
> været nogle der ville ha den op på mere.
> Var for nyligt i Singapore og der er man i totalt oprør over en moms på 3
> % - og mange handler ikke i butikker der ikke pr
> automatik gir 3 % rabat.......

Stater har historisk set altid vokset. Det må brase sammen på et
tidspunkt inden skatterne når 100%.

> nå men er dybest set glad for at bo i Danmark - men synes bare der nogle
> gange ikke er specielt mange penge tilbage efter skatten er betalt.

Nej, det er ikke så mærkeligt. Planøkonomi er ineffektivt til at nå
menneskers forskellige mål, men effektivt til at nå staten og
politikeres mål.

Systemet fungerer sådan at politikerne danser efter formidagsavisernes
og deres læseres pibe. Hvis der kommer en fjernsynsudsendelse som viser
at der er en 400tkr. grænse for firmabilsbeskatning, så forarger det
folk og politikerne fjerner grænsen. Det gør det dyrere at købe dyre
firmabiler og giver færre indtægter i statskassen. Men det giver mere
magt til politikerne og derfor bliver reglen gennemført.

Systemet er dødfødt, man kan prøve at reperere på det, men det er
grundlæggende forkert.

Thomas H. (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 10-04-04 08:54


"No1" <nooooone@cghfcdgsgesg.mars> skrev i en meddelelse
news:c56ucg$ovs$1@sunsite.dk...

> Hvis der kommer en fjernsynsudsendelse som viser
> at der er en 400tkr. grænse for firmabilsbeskatning, så forarger det
> folk og politikerne fjerner grænsen. Det gør det dyrere at købe dyre
> firmabiler og giver færre indtægter i statskassen. Men det giver mere
> magt til politikerne og derfor bliver reglen gennemført.


...det sjove var så, at V og K var meget imod det, men har alligevel ikke
lavet det tilbage til det gamle, da de kom på magten, selvom de direkte
ville tjene ekstra penge på det, hvorfor? Fordi de så ville blive beskyldt
af hylekoret for, kun at give til de rige?



alexbo (09-04-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 09-04-04 12:04


"Tom" skrev

> Så er regeringen ved at lave deres svendestykke på bilafgifterne. Man
korser
> sig over at de fæ-nakker skal skrue det sammen på denne måde.

Jeg synes nu det ser fornuftigt ud, de sikre miljørigtige biler bliver
billigere, og de usikre forurenende bliver dyrere.
At en Lada stiger og en Fiesta falder i pris, må da glæde en Fordmand.

> Min mening er at hvis staten har brug for de trilliader af kroner som de
> henter på bilafgifter, så hent dem via reelle skatter

Det vil sige mere skat på arbejde, det tror jeg ikke er vejen frem, i
forvejen slår skatten hårdt, hvis man tager noget ekstra arbejde.

Skulle man lave noget radikalt om så ville jeg sætte afgiften på biler ned,
og afgiften på bensin op.
Det vil give nyere og bedre biler på vejene, og inspirere til økonomikørsel.

Hvis bensinprisen blev 3-4 doblet, ville man måske lære noget samkørsel, det
er nærmest vanvittigt at se køgebugtmotorvejen om morgenen, lange rækker af
langsomtkørende biler med en person i hver.

Ideen om roadpricing synes jeg heller ikke er så tosset.

mvh
Alex Christensen











Lars B Madsen (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Lars B Madsen


Dato : 09-04-04 12:22

Jeg ved ikke hvad løsningen er, men de kan jo få det til at løbe rundt i
andre lande så hvad med om vi kigger dem lidt over skuldren??
Det med at huske det når man sætter kryds synes jeg desværre ikke vi kan
bruge til noget som helst, venstrefløjen nægter at gøre noget ved det,
højrefløjen lover guld og grønne skove og gør så ikke noget ved sagen..
Løsningen må være at vi laver en stat i staten! ;oP

--
Madsen - SZR 660
"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:c55vv5$en3$1@news.cybercity.dk...
>
> "Tom" skrev
>
> > Så er regeringen ved at lave deres svendestykke på bilafgifterne. Man
> korser
> > sig over at de fæ-nakker skal skrue det sammen på denne måde.
>
> Jeg synes nu det ser fornuftigt ud, de sikre miljørigtige biler bliver
> billigere, og de usikre forurenende bliver dyrere.
> At en Lada stiger og en Fiesta falder i pris, må da glæde en Fordmand.
>
> > Min mening er at hvis staten har brug for de trilliader af kroner som de
> > henter på bilafgifter, så hent dem via reelle skatter
>
> Det vil sige mere skat på arbejde, det tror jeg ikke er vejen frem, i
> forvejen slår skatten hårdt, hvis man tager noget ekstra arbejde.
>
> Skulle man lave noget radikalt om så ville jeg sætte afgiften på biler
ned,
> og afgiften på bensin op.
> Det vil give nyere og bedre biler på vejene, og inspirere til
økonomikørsel.
>
> Hvis bensinprisen blev 3-4 doblet, ville man måske lære noget samkørsel,
det
> er nærmest vanvittigt at se køgebugtmotorvejen om morgenen, lange rækker
af
> langsomtkørende biler med en person i hver.
>
> Ideen om roadpricing synes jeg heller ikke er så tosset.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>



Emil Jensen (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen


Dato : 09-04-04 16:08

> Jeg synes nu det ser fornuftigt ud, de sikre miljørigtige biler bliver
> billigere, og de usikre forurenende bliver dyrere.
> At en Lada stiger og en Fiesta falder i pris, må da glæde en Fordmand.

Ja, umiddelbart ser det mere fornuftigt ud at man støtter miljørigtige
biler. Men det troede jeg at man i forvejen gjorde med den grønne afgift?


> > Min mening er at hvis staten har brug for de trilliader af kroner som de
> > henter på bilafgifter, så hent dem via reelle skatter
>
> Det vil sige mere skat på arbejde, det tror jeg ikke er vejen frem, i
> forvejen slår skatten hårdt, hvis man tager noget ekstra arbejde.

Enig


> Skulle man lave noget radikalt om så ville jeg sætte afgiften på biler
ned,
> og afgiften på bensin op.
> Det vil give nyere og bedre biler på vejene, og inspirere til
økonomikørsel.

Hvis vi begynder at sætte afgiften på bensinen op, vil det give øget
grænsehandel i det sønderjyske, og en masse millioner afgifts-kroner vil
forsvinde ud af Danmark.


> Hvis bensinprisen blev 3-4 doblet, ville man måske lære noget samkørsel,
det
> er nærmest vanvittigt at se køgebugtmotorvejen om morgenen, lange rækker
af
> langsomtkørende biler med en person i hver.

Se ovennævnte. Men jeg er da enig i at trafikkultureren kunne forbedres. Her
mener jeg at vi burde tilbyde langt bedre offentlig transport! Prisen inden
for den kollektive trafik er steget og steget, og i samme hug er
service-niveauet faldet her fornyelig. I nogle andre større udenlandske byer
har man indført gratis offentlig transport, men det ville aldrig kunne gå i
Danmark, for så ville der blive solgt meget færre biler, og finansloven
ville ikke kunne hænge sammen. Desuden ville den gratis kollektive trafik
blive endnu et større udgiftspost på finansloven.


> Ideen om roadpricing synes jeg heller ikke er så tosset.

Det var måske en idé, hvis den gjaldt over hele landet og ikke kun i byerne.

Mvh

Emil



alexbo (09-04-2004)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 09-04-04 16:58


"Emil Jensen" skrev

> I nogle andre større udenlandske byer har man indført gratis offentlig
transport, men det ville aldrig kunne gå i
> Danmark,

Jeg mener at have set i TV nogle forsøg i mindre jyske byer, med gratis bus.
Det var noget med, at for overhovedet at få buskørsel med de få passagerer
der var, skulle kommunen give så stort tilskud, at de lige så godt kunne
gøre det gratis.
Et af problemerne med gratis bus/tog i større byer, er at det kan blive en
lege/soveplads for uønskede personer.

> Det var måske en idé, hvis den gjaldt over hele landet og ikke kun i
byerne.

Fordelen er jo at man kan prissætte efter sted og tid, så midt i storbyerne
i arbejdstiden er langt dyrere, end motorvejen om søndagen.

Andre steder har man lavet hurtigbaner for biler med mere end en person, men
så tager folk bare deres oppustelige dukke med, så sidder hun der med åben
mund og kigger på trafikken.

mvh
Alex Christensen



Søren Christensen (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 09-04-04 17:13


"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
news:4076bc67$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Hvis vi begynder at sætte afgiften på bensinen op, vil det give øget
> grænsehandel i det sønderjyske, og en masse millioner afgifts-kroner vil
> forsvinde ud af Danmark.
>

Næppe!
Tror de færreste fra Fyn Sjælland og det meste af jylland gad og køre til
Tyskland eller sverige for at tanke!

Venligst



Ukendt (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-04-04 17:17



> > Så er regeringen ved at lave deres svendestykke på bilafgifterne. Man
> korser
> > sig over at de fæ-nakker skal skrue det sammen på denne måde.
>
> Jeg synes nu det ser fornuftigt ud, de sikre miljørigtige biler bliver
> billigere, og de usikre forurenende bliver dyrere.

Uenig, vi har i forvejen en grøn ejerafgift og afgifter på "blyholdig"
benzin.
De er ikke en billistopgave at holde sygehuse og udlandbistand på et højt
niveau, det er en fælles opgave for alle skatteborgere.

> At en Lada stiger og en Fiesta falder i pris, må da glæde en Fordmand.

Min næste bil skal jo heller ikke være en Fiesta......jeg vil gerne have
noget lidt større og med en stor motor.


> > Min mening er at hvis staten har brug for de trilliader af kroner som de
> > henter på bilafgifter, så hent dem via reelle skatter
>
> Det vil sige mere skat på arbejde, det tror jeg ikke er vejen frem, i
> forvejen slår skatten hårdt, hvis man tager noget ekstra arbejde.

Vi taler om at vi stort set alle skal betale det samme som nu. Forskellen er
bare at man kunne få sig en bedre bil.
Desuden er der alligevel ikke nogen (eller ret mange) som gider lave ret
meget her i danmark. Man vil have 35 timers arbejdsuge og endnu mere ferie,
hjemmearbejde, orlov, flextid.....og kunne da ikke drømme om at reparere en
bil uden for normal arbejdstid fordi en turist måtte have en bil med
problemer i lige det tidsrum.


> Skulle man lave noget radikalt om så ville jeg sætte afgiften på biler
ned,
> og afgiften på bensin op.
> Det vil give nyere og bedre biler på vejene, og inspirere til
økonomikørsel.

Jep og jeg ville tanke benzin i tyskland igen


> Hvis bensinprisen blev 3-4 doblet, ville man måske lære noget samkørsel,
det
> er nærmest vanvittigt at se køgebugtmotorvejen om morgenen, lange rækker
af
> langsomtkørende biler med en person i hver.
>
> Ideen om roadpricing synes jeg heller ikke er så tosset.

Igen kan jeg ikke se det er en bilistopgave at fodre den slunkne statskasse,
det er mere en borgeropgave.

--
Tom



Thomas H. (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 10-04-04 08:54


"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:c55vv5$en3$1@news.cybercity.dk...

> det
> er nærmest vanvittigt at se køgebugtmotorvejen om morgenen, lange rækker
af
> langsomtkørende biler med en person i hver.


Ja for de arbejder ALLE sammen i samme firma ikke?



Andreas M. Hansen (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 09-04-04 14:28


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:4076654e$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> halløj
>
> Så er regeringen ved at lave deres svendestykke på bilafgifterne. Man
korser
> sig over at de fæ-nakker skal skrue det sammen på denne måde.
>

Hvad hyler du over! - vi har jo en borgerlig liberal regering som kæmper for
at afskaffe formynderiet og give folk lov til selv at vælge hvordan de vil
indrette deres liv.....

mvh

Andreas M. Hansen



Henrik B. (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 09-04-04 14:31

Tom wrote:
:: Summa bliver at stort set alle biler som vi har råd til at købe,
:: bliver dyrere (hvem kan være overrasket?). Om en Porsche til over en
:: million skulle blive 300.000 billigere rager alligevel de færreste
:: med en normal indkomst.

Tåber.

:: Min mening er at hvis staten har brug for de trilliader af kroner
:: som de henter på bilafgifter, så hent dem via reelle skatter og lad
:: danskerne få den bil som de vil ha uden at de skal straffes ekstra
:: hårdt jo større bil de vil have. På den måde vil staten få de penge
:: som de får nu, og vi kunne måske få en større/ny bil uden at nogen
:: behøver have ondt af det. Er rimelig træt af den

Ja, hvis man satte brændstofprisen op med 2,5 krone pr. liter, så hænger det
igen sammen. Og så vil det være dem der kører mange km. der også betaler
meget, for slid på veje og for forurening.

M.v.h.



Steffan S. Fallesen (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Steffan S. Fallesen


Dato : 09-04-04 18:06

Hej,

Henrik B. wrote:

> Ja, hvis man satte brændstofprisen op med 2,5 krone pr. liter, så hænger det
> igen sammen. Og så vil det være dem der kører mange km. der også betaler
> meget, for slid på veje og for forurening.

Nu skal man bare lige huske at der i forvejen er _meget_ høj afgift på
bensin og diesel i Danmark. Jeg syntes at man bør se på hvordan man kan
få et liberalt samfund til at fungere i de andre lande i sammenliger os med.


Mvh,
Steffan


No1 (09-04-2004)
Kommentar
Fra : No1


Dato : 09-04-04 16:47

> Så er regeringen ved at lave deres svendestykke på bilafgifterne. Man korser
> sig over at de fæ-nakker skal skrue det sammen på denne måde.
>
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=244889
>
> Summa bliver at stort set alle biler som vi har råd til at købe, bliver
> dyrere (hvem kan være overrasket?). Om en Porsche til over en million skulle

Det er de radikales forslag der er beskrevet i artiklen.

> blive 300.000 billigere rager alligevel de færreste med en normal indkomst.
> Synes nogen gange de politikere er nogle klaphatte ALLE sammen, man kunne da
> fint drive staten på samme måde som nu, uden at folk BEHØVER at køre små
> biler med 1.0 motor.

Politikerne handler efter at blive genvalgt. Sådan er det bare.

Det ville være bedre om staten brugte færre penge i stedet og derfor
ikke behøvede at plyndre. Helst skulle den slet ikke være der.

AA (09-04-2004)
Kommentar
Fra : AA


Dato : 09-04-04 16:48

Det er et radikalt forslag - ikke regeringens.
Læs dog artiklen

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4076654e$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> halløj
>
> Så er regeringen ved at lave deres svendestykke på bilafgifterne. Man
korser
> sig over at de fæ-nakker skal skrue det sammen på denne måde.
>
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=244889
>
> Summa bliver at stort set alle biler som vi har råd til at købe, bliver
> dyrere (hvem kan være overrasket?). Om en Porsche til over en million
skulle
> blive 300.000 billigere rager alligevel de færreste med en normal
indkomst.
>
> Min mening er at hvis staten har brug for de trilliader af kroner som de
> henter på bilafgifter, så hent dem via reelle skatter og lad danskerne få
> den bil som de vil ha uden at de skal straffes ekstra hårdt jo større bil
de
> vil have. På den måde vil staten få de penge som de får nu, og vi kunne
> måske få en større/ny bil uden at nogen behøver have ondt af det.
> Er rimelig træt af den "adfærdsregulerende" politik som ALLE folkevalgte
> åbenbart er enige om. Hvor vi helst skal presses ned i en Lupo 3L eller
tage
> cyklen.
>
> Synes nogen gange de politikere er nogle klaphatte ALLE sammen, man kunne
da
> fint drive staten på samme måde som nu, uden at folk BEHØVER at køre små
> biler med 1.0 motor.
>
> --
> Tom
>
>



Thomas H. (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 10-04-04 08:53


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4076654e$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> halløj
>
> Så er regeringen ved at lave deres svendestykke på bilafgifterne. Man
korser
> sig over at de fæ-nakker skal skrue det sammen på denne måde.
>
> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=244889


Hmmm, så bliver en BMW 330i sgu billig, og AlfaRomeo'er stiger vel 200.000 ?


Jeg synes for så vidt det er et ok forslag, bortset fra at det er en syg syg
tankegang, ligefrem at lade nogle bilpriser STIGE, i et land som ligger SÅ
langt prismæssigt, end resten af Europa og verden. Lad benzinøkonomiske
biler falde markant, men 320.000 for en 1,6 liters familiebil er rigeligt,
der er sgu ingen grund til at hæve det mere



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408674
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste