Kraftwerk
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-04-04 04:59

Findes der en slags Greatest Hits med Kraftwerk? The Mix duer ikke.
Og det skal være med engelske sange.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

- min kat har 9 liv, men har deponeret de 8 i kødhakkemaskinen

Fra : @

Dato : 09-04-04 22:42

"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der en slags Greatest Hits med Kraftwerk? The Mix duer ikke.
> Og det skal være med engelske sange.

Lad os sige det på en pæn måde: Det burde der ikke gøre!

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-04-04 14:17

> Lad os sige det på en pæn måde: Det burde der ikke gøre!

engelske sange eller greatest hits?

kraftwerk er da noget af det bedste 0ld sch00l der kan bydes på! - hør bare
tour de france når drengene fra angora starter - klasse!
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : @

Dato : 12-04-04 16:11

> [...]

bare
> tour de france når drengene fra angora starter - klasse!

Det er da sikkert fedt nok for andre at lytte til, men i mine ører har det
bare ikke noget med musik at gøre!

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-04-04 23:59

@ skrev :
> "sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Greatest Hits!

> Det er da sikkert fedt nok for andre at lytte til, men i mine ører har det
> bare ikke noget med musik at gøre!

Nå det var det du mente...
Lyt til
The Model
The Telephone Call

ganske fine pop hits...

Fra : I8NY

Dato : 13-04-04 03:54

<@> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare
>
> Det er da sikkert fedt nok for andre at lytte til, men i mine ører har det

It's the ghost of the 80's haunting us.:)
Jeg har altid hørt fra andre der siger at Kraftwerk
er et "kult-band" og en slags pionerer indenfor elektronisk musik.(?)Var de
før Suicide?
Da jeg,herinde,læste at temaet til Cykelholdet er
skrevet af Kraftwerk,kom jeg pludselig i tanke om,
hvorfor jeg aldrig har købt en Kraftwerk-plade.:)

Fra : kautaq

Dato : 13-04-04 05:10

I8NY wrote:
> [...]

Åndsvag kommentar!

> Jeg har altid hørt fra andre der siger at Kraftwerk
> er et "kult-band" og en slags pionerer indenfor elektronisk musik.(?)

Hvis Rolling Stones var blevet opløst i 1969, var Rolling Stones
altid forblevet et 60'er navn kendt for deres 60'er musik.
Kraftwerk er på samme måde et 70'er navn. Kraftwerk var kompromiløse
når det handlede om udtrykket. Helt klart en af de vigtigste
pionere indenfor moderne elektronisk musik.

> Var de før Suicide?

Ja da, men endnu en underlig sammenligning - synes jeg nok

> hvorfor jeg aldrig har købt en Kraftwerk-plade.:)

Det ved jeg heller ikke hvorfor jeg ikke har, men det ligger
i et eller andet grænseland for hvilken musik jeg gider at
lytte til. Kraftwerk er ok, men Suicide er federe. (uden sammelgn.)

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : I8NY

Dato : 13-04-04 05:50

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Åndsvag kommentar!

Det var nu ikke mig der skrev det,og jeg er enig med dig.

> [...]
> når det handlede om udtrykket. Helt klart en af de vigtigste
> pionere indenfor moderne elektronisk musik.

Okay,så lærte jeg det.
Så vil jeg altså lige tjekke deres tidligere materiale,
for jeg har en ide om at numret til Cykelholdet ikke
er typisk for det de tidligere har lavet.(?)

> Ja da, men endnu en underlig sammenligning - synes jeg nok

Hvad det angår har jeg vist haft en dårlig dag.:)

> Det ved jeg heller ikke hvorfor jeg ikke har, men det ligger
> i et eller andet grænseland for hvilken musik jeg gider at
> lytte til. Kraftwerk er ok, men Suicide er federe. (uden sammelgn.)

Nu kender jeg kun Suicide,men ellers kan jeg godt se din pointe.
Tillad mig at tilføje bands som Joy Division og det tidlige
Sisters of Mercy til din liste over bands fra den tid,
og den stil.
Er det en helt forkert sammenligning igen?:)
Det er ihvertfald rigtig fedt og meget stemningsfyldt, syntes jeg.

Mvh I8NY

Fra : kautaq

Dato : 13-04-04 06:10

I8NY wrote:

> Det var nu ikke mig der skrev det,og jeg er enig med dig.

Det er jeg klar over.

> Så vil jeg altså lige tjekke deres tidligere materiale,
> for jeg har en ide om at numret til Cykelholdet ikke
> er typisk for det de tidligere har lavet.(?)

Vi skal ha' eksperter på bordet nu!

> Tillad mig at tilføje bands som Joy Division og det tidlige
> Sisters of Mercy til din liste over bands fra den tid,
> og den stil.
> Er det en helt forkert sammenligning igen?:)

Jeg tror vi svinger nu

> Det er ihvertfald rigtig fedt og meget stemningsfyldt, syntes jeg.

Ja, helt enig.

Joy Division - Love will tear us apart

Em D Dsus4 D Dmaj9
When routine bites hard
Bm [Em7-] A
And ambitions are low
Em D Dsus4 D Dmaj9
And resentment rides high
Bm [Em7-] A
But emotions won't grow
Em D Dsus4 D Dmaj9
And we're changing our ways
Bm [Em7-] A
Taking different roads
Em D Dsus4 D Dmaj9 Bm A
Love, love will tear us apart again

Why is this bedroom so cold?
You turned away on your side
Is my timing that flawed?
Am I feeling surprised? [in other versions: our respect runs so dry]
Yet there's still this appeal
That we've kept through our lives
Love, love will tear it apart again

You cry out in your sleep
All my feelings exposed
And there's a taste in my mouth
As despiration takes hold
Yet, that somehing's so good
Just can't function no more, when

Fra : I8NY

Dato : 13-04-04 15:16

> Jeg tror vi svinger nu

> [...]

I min sidste mail var jeg lige ved at nævne Love Will
Tear Us Apart,men jeg tøvede.
Alle mine venner,der også kender Joy Division gør
nar af mig for di jeg er vild med den sang.
Men kører den ikke bare D-D-G-A hele nummeret
igennem?
Det er bassen der starter i E mener jeg.

Take Care Mvh I8NY

Fra : kautaq

Dato : 14-04-04 03:20

I8NY wrote:

> [...]

> Tear Us Apart,men jeg tøvede.
> Alle mine venner,der også kender Joy Division gør
> nar af mig fordi jeg er vild med den sang.

Måske de ikke kender teksten, eller kun kender den med
Frank Sinatra?
JD solgte royalties til sangen, til ham for 25.000 pund.

> Men kører den ikke bare D-D-G-A hele nummeret
> igennem?
> Det er bassen der starter i E mener jeg.

Jeg kan ikke få det til andet end at den starter i e-mol?

Stay cool!
mvh. Mike

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : I8NY

Dato : 14-04-04 05:01

> Måske de ikke kender teksten, eller kun kender den med
> Frank Sinatra?
> JD solgte royalties til sangen, til ham for 25.000 pund

> Jeg kan ikke få det til andet end at den starter i e-mol?

Er det muligt der findes to versioner?
Jeg tror det muligvis er bassen der forvirrer.
Den tager udgangspunkt i tonen E,kun to toner fra tonen D,som er udgangs
punktet.Det giver en sær klang.
Det særegne ved sangen er at bassen spiller melodien
mens guitaren bare spiller akkorderne

Guitar D G A

Bas:E F#-G-F#-E-D B D-A.

Man skal faktisk være to om det,men man kan godt
udføre det med guitar alene,hvis du følger tonerne til bassen med den tynde
E streng-først løs-Prøv dig frem.

Take Care Mvh I8NY

Fra : kautaq

Dato : 19-04-04 04:21

I8NY wrote:

[Love Will Tear Us Apart]

> Er det muligt der findes to versioner?

Eller tre eller fire? Den jeg har er live.

> Det særegne ved sangen er at bassen spiller melodien
> mens guitaren bare spiller akkorderne

Det jeg skrev med e-mol er noget sludder, den starter i A
på bassen og så kommer der en eller anden A-akkord på guitaren,
som jeg ikke lige kan gennemskue, men for mit vedkommende er
det også lige meget hvad den hedder - jeg spiller den alligevel

Det er også A der spilles mellem versene.
Den jeg har er som sagt en live-version. Jeg kan ikke forestille
mig at JD, som næste kun spiller på hvide tangenter, har indspillet
den med andre akkorder end den optagelse jeg har.

Intro : A (twaiiing)
Bas : E F#-G-F#-E-D B D-A.
Vers : Em D Bm A (med diverse susser og maj'er)
Mellem : A

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : I8NY

Dato : 13-04-04 16:50

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror vi svinger nu

Fedest-det er sjældent det sker på usenet generelt:)
Jeg glemte lige at nævne De Skrigende Halse var vel også et band i den
stil,selv om det blot var en film.
Den meget specielle,tunge synthbas og minimalistisk guitar.
Bands som Sisters of Mercy og Joy Division var
hovedinspiratorer for mig da jeg startede med at skrive musik for 12-13 år
siden.
De er helt unikke.

Mvh I8NY

Fra : @

Dato : 13-04-04 21:28

"I8NY" <fra@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> det

> Det var nu ikke mig der skrev det,og jeg er enig med dig.

Det synspunkt ville jeg ikke reklamere med!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-04-04 12:12

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Åndsvag kommentar!

Hvorfor ??....

Det er vel ofte kult bands skæbne, at de spiller for et ret begrænset
publikum. Tekno har det jo med, at enten kan man lide det, eller også kan
man ikke. For det meste kommer det vel i bund og grund til at afhænge af,
hvem man omgås. Hvis man ikke kommer i Tekno kredse, så hører man vel næppe
meget til Kraftwerk. Det er da et af de mest ukendte bands, som har holdt
40 års jubilæum jeg kender.

> [...]
> når det handlede om udtrykket. Helt klart en af de vigtigste
> pionere indenfor moderne elektronisk musik.

Kraftwerk er, lige som Rolling Stones, ikke knyttet til en bestemt
tidsalder. Kraftwerk er bundet til Tekno folket, og der er de til gengæld
tidløse. De var der da de fleste af dem blev født, og de er der endnu, så
alt i alt, en institution indenfor Tekno.

> Det ved jeg heller ikke hvorfor jeg ikke har, men det ligger
> i et eller andet grænseland for hvilken musik jeg gider at
> lytte til. Kraftwerk er ok, men Suicide er federe. (uden sammelgn.)

Det er her du gør det forvirrende, at du skriver " Åndssvag kommentar " Når
de befinder sig i dit eget grænseland.
> --
> Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Så selvom Tekno ikke har min store interesse, så er jeg alligevel foran jer,
for jeg har da i det mindste købt noget af deres musik. Men det er nok Koto
der hyppigst lander i spilledåsen. Suicide har vistnok undgået min
opmærksomhed, men når man er glad for livet, så er bare navnet vel også nok
til at holde en væk.

M.V.H.....Benny..

Fra : @

Dato : 13-04-04 21:28

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Åndsvag kommentar!

Slap dog af!
Hvor er harmonierne, det melodiøse osv. Det er jo kun rytmer og lyde, som er
sat sammen i det rene kaos!
Du synes måske også at et malet billede, som man ikke kan se, hvad
forestiller, er kunst?
Nej vel!

Fra : Søren Nielsen

Dato : 13-04-04 22:36

@ wrote:

> [...]
> som er sat sammen i det rene kaos!
> Du synes måske også at et malet billede, som man ikke kan se, hvad

Indse det dog: folk er forskellige og har forskellig smag! Hvis person A kun
kan lige dansktop og person B kun kan lide techno, hvorfor så ikke lade
begge være glade ved det? Det svarer vel nogenlunde til at diskutere om
farven blå eller rød er pænest. I stedet for at sætte dig til at være
smagsdommer over hvad andre kan lide, så glæd dig dog det du selv kan lide.

Søren

Fra : @

Dato : 14-04-04 00:14

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gb@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:407c5d38$0$221$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> farven blå eller rød er pænest. I stedet for at sætte dig til at være
> smagsdommer over hvad andre kan lide, så glæd dig dog det du selv kan

Det har intet med smag at gøre, men mere om at kunne indse, hvad ting er
eller ikke er!
Dansktop musik *er* musik, det er Techno ikke!
Jeg hører ikke selv dansktop, da jeg finder det lidt ensformigt og kedeligt,
men det ændrer ikke på det faktum, at det er musik!
Det med rød og grøn *er* et spørgsmål om smag, da begge farver *er* farver!
Forstår du?

Fra : Søren Nielsen

Dato : 14-04-04 12:07

@ wrote:
> [...]
> meddelelse news:407c5d38$0$221$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det har intet med smag at gøre, men mere om at kunne indse, hvad ting

Musik er subjektivt og dermed i allerhøjeste grad et spørgsmål om smag.

> Dansktop musik *er* musik, det er Techno ikke!

Skulle jeg vælge mellem de 2 ting, var jeg ikke i tvivl om hvad jeg valgte.
Du kan ikke lide techno og fred være med det, men derfor er der ingen grund
til at dunke folk i hovedet og påstå, at det ikke er musik.

> Jeg hører ikke selv dansktop, da jeg finder det lidt ensformigt og
> kedeligt, men det ændrer ikke på det faktum, at det er musik!

Jeg hører ikke selv jazz, da jeg finder det lidt ensformigt og kedeligt, men
det ændrer ikke på det faktum, at det er musik! Get the point?

> Det med rød og grøn *er* et spørgsmål om smag, da begge farver *er*
> farver! Forstår du?

Næ, egentligt ikke. Jeg forstår ikke dine argumenter.

Søren

Fra : -V-

Dato : 14-04-04 12:31

Søren Nielsen wrote:
>Jeg forstår ikke dine argumenter.

Søren, du må være ny her.

Du kan ikke argumentere mod 'manden, de kaldte @', for han som altid
uimodtagelig overfor argumenter.

Du er ikke den første der støder panden mod en mur af snævertsynethed,
bygget op af ikoner af George Michael, Karen Carpenter, og Corrspigerne i
sort negligé. Det sidste gælder naturligvis også for GM.

-V-

Fra : Søren Nielsen

Dato : 14-04-04 14:14

-V- wrote:

> [...]
> bygget op af ikoner af George Michael, Karen Carpenter, og
> Corrspigerne i sort negligé. Det sidste gælder naturligvis også for

Ny og ny, jeg plejer 'at kigge over skulderen' i denne gruppe. Men jeg kan
godt se, at jeg nok løber panden mod muren.

Søren

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-04-04 14:33

@ wrote:

> [...]
> men det ændrer ikke på det faktum, at det er musik!
> Det med rød og grøn *er* et spørgsmål om smag, da begge farver *er* farver!

Du vrøvler, og der er ingen i verden der er enig med dig.

/David

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 14-04-04 00:21

<@> wrote:

> [...]
>sat sammen i det rene kaos!
>Du synes måske også at et malet billede, som man ikke kan se, hvad

LOL, du er sjov.

Lad os få nogle flere malerier af kronhjorte. Det ved man hvad er.

Fra : kautaq

Dato : 14-04-04 02:53

Jesper B. Nielsen wrote:

> Lad os få nogle flere malerier af kronhjorte. Det ved man hvad er.

En BRØLENDE kronhjort, vel at mærke.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : kautaq

Dato : 14-04-04 02:52

<@> wrote:

> Slap dog af!
> Hvor er harmonierne, det melodiøse osv. Det er jo kun rytmer og lyde, som er
> sat sammen i det rene kaos!

Det kommer overhovedet ikke sagen ved om det er musik eller ej.
Hvis der er nogen der gerne vil debatere Kraftwerk i en
nyhedsgruppe på dansk, så kan de benytte dk.kultur.musik til det
formål. Skal dk.kultur.musik være en børnehave for folk der
ikke kan skrive andet end: årh, sådan noget bøssemusik/klynkerock/
danskpoplort/bare ikke noget med musik at gøre osv. ?

Hvis du ikke kan lide Kraftwerk, så bland dig uden om - eller
start en tråd om hvorfor du ikke synes at techno har noget med
musik at gøre, ud fra et musikteoretisk synspunkt eller noget
der ligner.

> Du synes måske også at et malet billede, som man ikke kan se, hvad
> forestiller, er kunst?

Ja, det gør jeg. Nonfigurativ kunst har andre kvaliteter i sig
end det umiddelbart figurative. Man kan danne sig sine egne
indre billeder og se nye ting i det hvergang man kigger på det.
- og ikke mindst være meget dekorativt.

> Nej vel!

Jo, såmænd!

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : SOL

Dato : 14-04-04 14:09

"Du synes måske også at et malet billede, som man ikke kan se, hvad
forestiller, er kunst? Nej vel"

MEGA LOL!! )))))

Jeg respekterer at du ikke bryder dig om Kraftwerk - lad det dog være ved
det - du gør dig selv mere og mere til grin, med udsagn som ovenfor.
Hvis i er påbegyndt Engelsk i folkeskolen, så check denne side - den vil
måske åbne dine øjne lidt mere.

http://witcombe.sbc.edu/ARTHLinks.html

Stig

Fra : SOL

Dato : 13-04-04 10:15

Der er vist ingen der har svaret på dit spørgsmål - så det gør jeg lige:

Nej

Og for lige at få tingene på plads, så udsendte Kraftwerk deres første plade
i 1970 og deres gennembruds plade var "Autobahn" fra 1974. De havde allerede
i 1969 lavet en plade kaldet "Tonefloat" - det er en slags fusions jazz -
kan være at mr. @ vil kede os med endnu en "jeg syntes" mail??

Diskografi
http://kraftwerk.technopop.com.br/life_discography.php

Udvidet Kraftwerk diskografi:
http://home.t-online.de/home/520078056126-0001/

Stig
www.humanleague.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-04-04 13:14

SOL skrev :
> [...]
allerede
> i 1969 lavet en plade kaldet "Tonefloat" - det er en slags fusions jazz -

Tak for dit svar.
Jeg er ved at lave en musiksamling af rock/pop gennem tiden og der er plads
til 1-5 sange/melodier fra alle der har gjort sig positivt bemærket.
Kraftwerk er med med The Model, men jeg synes faktisk godt at de kan have
1-2 mere med. The Telephone Call er en mulighed. Autobahn blev disket pga
længden - der bliver desværre ikke plads til så lange sange.
Er der evt andre - forholdsvis korte - Kraftwerk melodier der kan regnes som
pop hit (også selv om de ikke har været ude på singler)?
Jeg har bestilt alt hvad jeg har kunne opdrive på biblioteket men der er
kanon lang ventetid. Der er ca 15 i kø i snit og hver kan have pladen i 2
uger plus 1 uges hylde tid. Det er alt for meget, så jeg er parat til at
købe en plade, hvis det kan give mig de 1-2 sange jeg skal have med i min
samling. Jeg har kikket på The Mix, men der er ikke rigtigt noget der.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : SOL

Dato : 14-04-04 13:53

> [...]
> købe en plade, hvis det kan give mig de 1-2 sange jeg skal have med i min
> samling. Jeg har kikket på The Mix, men der er ikke rigtigt noget der.

Autbahn var ellers et godt bud - det er nok samlet set deres største hit.
Ellers er der jo Radioactivity og The Robots, Trans Europe Express (original
udgaverne).
De tåler nok også at du fader lidt i dem, af plads hensyn.

Stig

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-04-04 13:08

SOL skrev :

> [...]
(original
> udgaverne).
> De tåler nok også at du fader lidt i dem, af plads hensyn.

Tak for hjælpen, men jeg fader nok ikke i dem. Jeg prøvede med Autobahn, men
lød ikke godt.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : Muldeberg

Dato : 15-04-04 14:46

"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> wrote in

> plads
> som

> (original
>>

> Tak for hjælpen, men jeg fader nok ikke i dem. Jeg prøvede med
> Autobahn, men lød ikke godt.

Der findes en kortere version af Autobahn, MEN det var ikke Kraftwerk
der udgav den. Jeg husker at nummeret lå på en af de der Synthesizer
Greatest der udkom engang i starten af 90´erne, den var vist nok
på en 4 minutter eller sårn.
Jeg tror at musikbiblioteket stadig ligger inde med de gamle albums.

--
Muldeberg aka "Mulde"
muldemail@[DELETE-THIS]yahoo.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-04-04 17:31

Muldeberg skrev :
> [...]
> på en 4 minutter eller sårn.
> Jeg tror at musikbiblioteket stadig ligger inde med de gamle albums.

Kbh kommunes biblioteker har mange Kraftwerker, men der er ca 15 i kø på
hver CD!
(Jeg står som nr 4-5 på et par af dem

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : Martin

Dato : 15-04-04 21:15

Hejsa

"Muldeberg" <nothing@here.com> wrote in message
> [...]
> på en 4 minutter eller sårn.
> Jeg tror at musikbiblioteket stadig ligger inde med de gamle albums.

Jeps, den findes i den korte version (3:37) på Synthesizer Gratest vol 2 som
nummer 4 på cd'en. (Om den findes andre steder også, skal jeg ikke kunne
svare på).
Meeen, det ER nu altså den lange der er den bedste.. Lidt langtrukken måske,
men guld alligevel.

Den var forøvrigt fed i KB-hallen dengang i februar

/Martin

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-04-04 10:41

Du kunne jo måske bruge " Boing boom chack " fra Electric cafe 1986. Den er
da vist kun 2½ minut, hvis jeg ikke husker helt forkert.

M.V.H.....Benny..

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-04-04 11:16

Benny Mortensen skrev :
> Du kunne jo måske bruge " Boing boom chack " fra Electric cafe 1986. Den
er
> da vist kun 2½ minut, hvis jeg ikke husker helt forkert.

Electric Cafe er en af dem jeg venter på fra bivllioteket så den vil blive
hørt. Tak for hintet.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : Muldeberg

Dato : 16-04-04 12:34

> er
>>
> Electric Cafe er en af dem jeg venter på fra bivllioteket så den vil
> blive hørt. Tak for hintet.

Der er eks også Tour de France 2003 (Crescent Club Mix)
Den varer 3:36 , det er en rigtig fed version af den.
Om den version er ude i handelen kan jeg kun gisne om, for
der står DJ Promo på den CD single jeg ligger inde med.