Min drøm er totalsmadret :-(
Fra : Thomas Kornerup Jaco~

Dato : 28-04-01 01:26

Hej

Ja så skete det desværre.....Jeg styrtede på min Hornet, 28-4-2001 kl. 00.05

Efter hvad jeg kunne se i mørket er følgende smadret:

Titanium potte, for/bag skærm, tank, styr, blinklys, spejle, forfælg + dæk,
alle instrumenter, der løb væske fra mine bremsekaliber, skrammet motor,
gearpedal sad fast!!! og er bøjet, baglygte + nummerplade er væk!!! (skal
findes imorgen) røv ødelagt, greb mm. og er der snart mere

Jeg slap heldigvis med småskrammer på albuer, ømme fingre, men min køredragt
ligner lort.

Med venlig hilsen

Thomas Jacobsen
(smadret hornet)

Fra : Rasmus Lind Hansen

Dato : 28-04-01 02:37

Dybtfølt sympati!!!!!!!!

Hvad skete der?

Fra : Thomas Kornerup Jaco~

Dato : 28-04-01 09:35

> Dybtfølt sympati!!!!!!!!
>
> Hvad skete der?

Jeg kørte ud af en mindre by og acc. op i fart, kommer ned i en skarp
venstrekurve, og har bremset for sent. Da jeg kan se at jeg ikke kan rede
kurven griber jeg bremsen + træder på fodbremsen (for hårdt) hjulet
blokerer, og på grund af svinget skrider bagenden ud, og så kolbøtter
derhenad AV!

Thomas
(Smadret Hornet)

Fra : røde

Dato : 28-04-01 17:04

Thomas Kornerup Jacobsen skrev i meddelelsen
<3avG6.302$F64.247682155@news.mobilixnet.dk>...

> [...]
>
>Thomas
>(Smadret Hornet)
>

>Hm....Ja sådan kan det gå.........Jeg kalder det mangel på rutine.
Håber du kommer ud at køre igen snart.

Hilsen røde SJUKKERNE MC HORNBÆK.

Harley Sportster & XJ 700

Fra : Armand

Dato : 29-04-01 10:51

røde <sjukker@worldonline.dk> skrev i en

> Thomas Kornerup Jacobsen skrev i meddelelsen
> <3avG6.302$F64.247682155@news.mobilixnet.dk>...

træder > > på fodbremsen (for hårdt) hjulet blokerer......skrider
bagenden ud, >Hm....Ja sådan kan det gå.........Jeg kalder det mangel
på rutine.

Er det ikke snarere "den forkerte rutine"? :-/

Forøvrigt ærgeligt at skulle poste så mange penge (selvrisiko) i at lære
at køre efter forholdene, ligesom kørelæreren sikkert har tudet en ørene
fulde af - ikke?

--
Armand. (der ikke tror at han ville udbrede en sådan personlig dumhed så
offentligt - Det er sgu hårdt nok at skulle høre på klubkammeraterne hen

Fra : Pein

Dato : 29-04-01 15:48

Armand skrev ...

> [...]

>Forøvrigt ærgeligt at skulle poste så mange penge (selvrisiko) i at lære
>at køre efter forholdene, ligesom kørelæreren sikkert har tudet en ørene

Jeg husker engang jeg kom ind i et sving hvor jeg ikke havde holdt en
hastighed efter forholdene, og jeg troede at nu var det slut.
Min reaktion var neutral gas, nul bremse og så bare lægge den ned, for jeg
ville hellere smide den rent på siden end slå kolbøtter.
Jeg lagde den en del længere ned end jeg nogensinde havde gjort før, men
det endte med, til min store forbløffelse, at den kom rundt på hjulene
alligevel. Fodhviler og bremsepedal fik ridset hjørnerne runde, og
Pichlerkåben fik lidt skrammer nede mod bunden, og kanten af støvlen, ca.
ud for lilletåen, var også i asfalten, men det var billigt sluppet.
Dækkene fik en venlig tanke (Ja, hvem sætter dog fine Metzeler på en
CX650E? Det gjorde jeg!).

Jeg ved ikke hvor den refleks/reaktion kom fra, men det var åbenbart
rigtigt, og om ikke andet så har det lært mig een ting:
Der er ikke langt fra succes til fiasko.

Så selvom det var din egen skyld Thomas, så medfølelse herfra. Med lidt
held havde du sgi klaret svinget, og kunne føle dig som en vældig karl.

Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R

Fra : Armand

Dato : 29-04-01 16:42

Pein <niels@pein.dk> skrev i en

> [...]
jeg
> ville hellere smide den rent på siden end slå kolbøtter.

Jup!

Og asfalteksem eller andre følger af vitterligt at have kørt hurtigere
end at man kunne, er rene herremærker at møde frem blandt bekendte med;
hvorimod man altid vil blive spurgt om hvorvidt at man mon ikke liiige
kunne have kommet igennem den kurve at man mistede modet i og derfor
gjorde mærkelige ting og slog koldbøtter.

Skadesmæssigt er et styrt p.g.a. manglende vedhæftning (mere end dækkene
kunne klare eller fordi man endte med at køre på forhjul og støtteben?)
oftest også mere overskuelige derved at det sjældent er mere end ridser
og brækkede blinklys + greb at der kommer ud af det.
Koldbøtter derimod vil utvivlsomt ende væsentligt mere omfattende =

--
Armand.

Fra : Anders Houmark

Dato : 28-04-01 03:41

Thomas Kornerup Jacobsen skrev i meddelelsen ...
>Hej
>
>Ja så skete det desværre.....Jeg styrtede på min Hornet, 28-4-2001 kl.
00.05

lort lort lort :(

Vi kom heldigvis frem uden skader ( vi kunne se MAX! 10meter frem pga. tåge.
Det gjorde det ikke bedre at mine briller ikke var på mit hovede ( 100meter
gjorde at de var ca. ligesom at være i en svømmehal.. det er umugligt at
kigge gennem sådan nogle )

>Jeg slap heldigvis med småskrammer på albuer, ømme fingre, men min
køredragt
>ligner lort.

Det vigtigste er at du overlevede uden skrammer osv. En motorcykel kan man
altid købe, en ny krop er derimod langt sværere ..

--
Mvh Anders Houmark
"It's an insane world, but I'm proud of being part of it"

Fra : Morten Christensen

Dato : 28-04-01 04:50

"Thomas Kornerup Jacobsen" <kornerup@mobilixnet.dk> wrote in message
> Hej
>
> Ja så skete det desværre.....Jeg styrtede på min Hornet, 28-4-2001 kl.
00.05

ARGH! Hvor surt!

Men fårk maskinen, jeg er glad for at høre, at du er hel - det er langt det
vigtigste!

--
Have a good ride...
Morten, Københavnstrup, klar med et skulderklap

Fra : Bo, vfr750f

Dato : 28-04-01 07:35

> Ja så skete det desværre.....Jeg styrtede på min Hornet, 28-4-2001 kl.
00.05
det er noget rigtigt lort, men jeg håber at der var kasko på, så du ikke
mester alle pengende.

sørgelig hilsen
Bo Thomsen
vfr750f-g
b.bt@worldonline.dk
fjern . i email adr.>

Fra : Lone

Dato : 28-04-01 09:01

> Op med humøret - -
Alene det at du allerede nu kan sidde her og skrive er da gode tegn. Der er
motorcykler nok at finde, så du får da en igen. Du kunne lige så let være
havnet i en anden statistik,og det havde godt nok været værre. Som det er
nu, er det bare træls - - ikke tragisk. Du kommer nok snart på banen igen.

De bedste trøstehilsner
Lone

Fra : Thomas Kornerup Jaco~

Dato : 28-04-01 09:26

Mon ikke den bliver lappet sammen igen? Hvor meget skal der til for at den
bliver totalskadet?
Motoren er jo helt klart det dyreste på sådan en tingest, og den tror jeg
ikke fejler noget kun skrammer.

Så jeg regner da med at få min Hornet kørende igen.

Kør forsigtigt derude ;-/

Mvh. Thomas (som takker for medfølelsen)
(Smadret Hornet)

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 28-04-01 10:24

> Efter hvad jeg kunne se i mørket er følgende smadret:

[...]

Det lyder nøjagtig som da jeg ramte en bil med min gamle SV'er - hvad ramte
du?
Det kostede, så vidt jeg husker, kr. 46.000,- at fixe SV'eren - det er nok
ikke bedre med en Hornet

> Jeg slap heldigvis med småskrammer på albuer, ømme fingre, men min
køredragt
> ligner lort.

Hvor hurtigt kørte du? (ikke at jeg tror du kørte for stærkt, blot med
hvilken hastighed ramte du vejen)

Mvh
Steen

Fra : Thomas Kornerup Jaco~

Dato : 28-04-01 09:38

> Det lyder nøjagtig som da jeg ramte en bil med min gamle SV'er - hvad
ramte
> du?

Et autoværn!!!! AV!

> Det kostede, så vidt jeg husker, kr. 46.000,- at fixe SV'eren - det er nok
> ikke bedre med en Hornet

Sikkert ikke

> Hvor hurtigt kørte du? (ikke at jeg tror du kørte for stærkt, blot med
> hvilken hastighed ramte du vejen)

Ved ikke....efter nedbremsning osv. 120 vil jeg tro :-/

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 28-04-01 10:38

> Et autoværn!!!! AV!

> Ved ikke....efter nedbremsning osv. 120 vil jeg tro :-/

Auch!! Du var heldig - håber du får cyklen op at køre igen

Mvh
Steen

Fra : røde

Dato : 28-04-01 17:08

>Ved ikke....efter nedbremsning osv. 120 vil jeg tro :-/

>Det var det jeg tænkte....120 km/t. ...Mangel på rutine....Godt der ikke
skette mere med dig.

Hilsen røde SJUKKERNE MC HORNBÆK

Fra : Morten Juel

Dato : 28-04-01 11:51

Trist, og så lige til sesson starten ;o(
Men bare det vigtigste er i behold så går det nok, jeg er enig med alle de
andre i, at cyklen er den mindste ting i den slags spil !
Hvad havde du på af udstyr ?

Mvh
Morten

Fra : Thomas Kornerup Jaco~

Dato : 28-04-01 13:37

Udstyr var der ik så meget af, spritnyt michelin pilot sport bagdæk (dyrt)
Scorpion Titanium potte, jeg havde kort forinden bestilt bremseklodser (CBR)
KN + dysning mm. som skulle laves mandag, men det bliver jo så ik til noget

jeg har netop afleveret den på det lokale værksted, og de sagde at jeg ikke
skulle regne med at den kom til at køre igen :-/

Thomas
(Smadret Hornet)

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 28-04-01 14:33

> Udstyr var der ik så meget af

Der mentes nok på dig selv (hjelm, læder/cordura, rygbeskytter, handsker,
støvler, rygsæk...).

Mvh
Steen

Fra : Thomas Kornerup Jaco~

Dato : 28-04-01 13:43

OK. komplet køredragt + hjelm (naturligvis) hansker + støvler og alt er
ødelagt §;o( mon kaskoen dækker det?

Thomas

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 28-04-01 14:38

> OK. komplet køredragt + hjelm (naturligvis) hansker + støvler og alt er
> ødelagt §;o( mon kaskoen dækker det?

Din indboforsikring gør.

Mvh
Steen

Fra : røde

Dato : 28-04-01 17:17

Steen S. Schmidt skrev i meddelelsen ...

>Din indboforsikring gør.
>
>Mvh
>Steen
>
>Sørme godt at ha en forsikring. Så gør det ikke så meget at køre alt for
stærkt .....godt..

Jeg er sku træt af at høre folk have ondt af andre, når det er deres egen
skyld. " hun kørte ud for ubetinget vigepligt, bla bla bla....Dårlige
undskyldninger, når man et eller andet sted godt ved at man selv kørte for
hurtigt...

Jeg ved godt at DU Thomas var alene om ulykken...Men du kørte urutineret
klokken lort om natten.
Hvor smart er det ??? Jeg er sku glad for at der ikke skete noget med dig.
HVIS du var død..Så havde folk sagt. DET VAR HANS EGEN SKYLD og DER KAN I SE
HVOR FARLIGT DET ER AT KØRE MOTORCYKEL....Tænk over det....

Jeg kan da også godt en gang imellem gi den lidt på gassen. Men de rskal
være plads til det.
Pas på jer selv. Det gør jeg.

Hilsen røde SJUKKERNE MC HORNBÆK

ps: Spar mig for skæld ud, for jeg ved at der nok er nogle der ikke forstår
mig 100%

Fra : Armand

Dato : 29-04-01 11:05

> ps: Spar mig for skæld ud, for jeg ved at der nok er nogle der ikke
> forstår mig 100%

Rolig nu Mulle!

Der er skis'me også nogle stykker der sidder derhjemme og råber "hørt!"!

--
Armand.

Fra : røde

Dato : 30-04-01 17:34

Armand skrev i meddelelsen <9cgp0i$njn$2@news.cybercity.dk>...

> [...]
>
>--
>Armand.
>

>Ja undskyld..Men jeg blir sku så harm...

Der selvfølgelig også ønsker Thomas held og lykke med kværnen (eller
resterne !!!)

Fra : Morten Juel

Dato : 29-04-01 11:15

> ps: Spar mig for skæld ud, for jeg ved at der nok er nogle der ikke
forstår
> mig 100%

Den gik rent ind her
det er jo 100% sandhed..

Mvh
Morten

Fra : Steen S. Schmidt

Dato : 29-04-01 13:56

> ps: Spar mig for skæld ud, for jeg ved at der nok er nogle der ikke
forstår
> mig 100%

Jamen du har da ret - ingen grund til skældud herfra

120 efter nedbremsning kl mørkt om natten hen imod et sving man ikke kender,
og jo ikke kan se, er galmandsværk. Heldigt at Thomas overlever så han kan
lære af det.

Mvh
Steen

Fra : Jonas Holt

Dato : 30-04-01 22:20

> [...]
> gearpedal sad fast!!! og er bøjet, baglygte + nummerplade er væk!!! (skal
> findes imorgen) røv ødelagt, greb mm. og er der snart mere

Det lugter næsten af en (brugt) afgiftsfri cykel hvis du ikke har en kasko du at
slide på...

Jonas Holt & CBR600F2