/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
VW Caravelle egenvægt?
Fra : Jens Jakob Andersen


Dato : 08-04-04 20:37

Hej

Hvad er egenvægten for en VW Caravelle T3 (Den gamle model, ca 1986).

Jeg har set en VW Transporter der vejede 1300, og så er den jo
ligepludselig "billig" i vægtafgift.

Men hvad vejer en Caravelle årgang ca. 1986 f.eks 1.6TD?

Mvh

Jens Jakob

 
 
Jan Vennike (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 09-04-04 17:25



"Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:feb712b0.0404081137.36671015@posting.google.com...
> Hej
>
> Hvad er egenvægten for en VW Caravelle T3 (Den gamle model, ca 1986).
>
> Jeg har set en VW Transporter der vejede 1300, og så er den jo
> ligepludselig "billig" i vægtafgift.
>
> Men hvad vejer en Caravelle årgang ca. 1986 f.eks 1.6TD?
>
> Mvh
>
> Jens Jakob

Jeg har en '82, luftkølet, benzin.

Egenvægt = 1400 kg.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Jacob (09-04-2004)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 09-04-04 18:45


"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
news:4076ce62$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> "Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:feb712b0.0404081137.36671015@posting.google.com...
> > Hej
> >
> > Hvad er egenvægten for en VW Caravelle T3 (Den gamle model, ca 1986).
> >
> > Jeg har set en VW Transporter der vejede 1300, og så er den jo
> > ligepludselig "billig" i vægtafgift.
> >
> > Men hvad vejer en Caravelle årgang ca. 1986 f.eks 1.6TD?

Jeg havde en 81´er ikke turbo, som vi troede vi kunne veje ned under de 1500
kg. Så vi kørte den på brovægten, med næsten tom tank og uden andet indhold
end det fastboltede. Den vejede 1620 kg. Så de glemte vi alt om. Jeg tror
ikke en 86´ td´er vejer mindre.
Men du kan jo prøve at pille alt ud af den og af med kofangere osv. Så kan
du muligvis få den under 1500 kg.
Husk blot at vejesedlen fra den autorisede måler og vejer helst skal være
fra samme dag, når du kører til syn og får den vejet ned.

Jacob


> >
> > Mvh
> >
> > Jens Jakob
>
> Jeg har en '82, luftkølet, benzin.
>
> Egenvægt = 1400 kg.
>
> --
> Jan
>
> Remove the cat in the email to reach me
>
>



Neser (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 10-04-04 17:19


> > > Jeg har set en VW Transporter der vejede 1300, og så er den jo
> > > ligepludselig "billig" i vægtafgift.
> > >
[klip klip]
> Den vejede 1620 kg. Så de glemte vi alt om. Jeg tror
> ikke en 86´ td´er vejer mindre.
>

Dvs. den koster 3390 ½-årligt? (ifg.
http://www.skat.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html)
Eller er det mig der har misforstået noget?

Sku' ikke specielt billigt for en ellers billig bil..

- Neser



Jacob (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 10-04-04 18:31


"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse
news:c596k3$jif$1@news.net.uni-c.dk...
>
> > > > Jeg har set en VW Transporter der vejede 1300, og så er den jo
> > > > ligepludselig "billig" i vægtafgift.
> > > >
> [klip klip]
> > Den vejede 1620 kg. Så de glemte vi alt om. Jeg tror
> > ikke en 86´ td´er vejer mindre.
> >
>
> Dvs. den koster 3390 ½-årligt? (ifg.
> http://www.skat.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html)
> Eller er det mig der har misforstået noget?
>
> Sku' ikke specielt billigt for en ellers billig bil..

Nej, og så er min en bus på hvide plader og så koster den 2560 x 4 pr. år.
Det er dyrt at have mange børn og bil som passer til

Jacob

>
> - Neser
>
>



Verner Johnsen (10-04-2004)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 10-04-04 23:10

On 8 Apr 2004 12:37:18 -0700, jj92@hotmail.com (Jens Jakob Andersen)
wrote:

>Hej
>
>Hvad er egenvægten for en VW Caravelle T3 (Den gamle model, ca 1986).
>
>Jeg har set en VW Transporter der vejede 1300, og så er den jo
>ligepludselig "billig" i vægtafgift.
>
>Men hvad vejer en Caravelle årgang ca. 1986 f.eks 1.6TD?
>


Jeg sidder lige og kigger i instruktionsbogen til min Syncro, som er
indregistreret første gang i December 1986.
Der er en tabel over vægte, men jeg vil ikke garantere, at de angivne
værdier er fuldstændig i overensstemmelse med typegodkendelserne.

Caravelle Diesel står opgivet med egenvægte på 1550 - 1580 kg,
afhængigt af udstyr ( L eller GL).
I fodnoterne står, at nyttelasten reduceres med ca 15 kg ved
Turbodiesel, hvilket jeg tolker, som egenvægten er ca 15 kg højere med
turbo.

God Påske

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Jens Jakob Andersen (11-04-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jakob Andersen


Dato : 11-04-04 12:15

Hej alle

Tak for den gode info.

Det var dog (/#"&&"#(/&"#(/ at det ikke er < 1500 kg den har i
egenvægt - det ville altså gøre det meget nemmere.
Jeg undrer mig, for jeg har på Nørrebro set nogle Transportere nede på
1300 og 1400 kg i egenvægt.

Og jeg kan ikke forstå i mit hoved hvordan de er kommet helt derned -
uden at det også må være muligt at få en Caravelle under 1500 kg.

Jeres tanker?

Mvh

Jens Jakob

Jacob (11-04-2004)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 11-04-04 19:10


"Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:feb712b0.0404110315.8dcb520@posting.google.com...
> Hej alle
>
> Tak for den gode info.
>
> Det var dog (/#"&&"#(/&"#(/ at det ikke er < 1500 kg den har i
> egenvægt - det ville altså gøre det meget nemmere.
> Jeg undrer mig, for jeg har på Nørrebro set nogle Transportere nede på
> 1300 og 1400 kg i egenvægt.
>
> Og jeg kan ikke forstå i mit hoved hvordan de er kommet helt derned -
> uden at det også må være muligt at få en Caravelle under 1500 kg.
>
> Jeres tanker?

Hvis du skærer taget af, så tror jeg den er der. Ellers er det umuligt.

Jacob
>
> Mvh
>
> Jens Jakob



Verner Johnsen (11-04-2004)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 11-04-04 19:59

On 11 Apr 2004 04:15:14 -0700, jj92@hotmail.com (Jens Jakob Andersen)
wrote:

>Hej alle
>
>Tak for den gode info.
>
>Det var dog (/#"&&"#(/&"#(/ at det ikke er < 1500 kg den har i
>egenvægt - det ville altså gøre det meget nemmere.
>Jeg undrer mig, for jeg har på Nørrebro set nogle Transportere nede på
>1300 og 1400 kg i egenvægt.

Jeps, varevognsmodellerne med benzinmotorer ligger og roder nede under
1400 kg

>Og jeg kan ikke forstå i mit hoved hvordan de er kommet helt derned -
>uden at det også må være muligt at få en Caravelle under 1500 kg.
>

I følge min instruktionsbog er der en del forskel på modellerne med
benzinmotor og dieselmotor, faktisk hele 70 kg, så en Caravelle med
benzinmotor og ikke for meget udstyr vejer mindre end 1500 kg
(1480 kg i følge bogen).

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Jan Vennike (12-04-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 12-04-04 11:02



"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:oj4j70d1taoneogikgvksfmu1t6d7rvt0k@4ax.com...
> On 11 Apr 2004 04:15:14 -0700, jj92@hotmail.com (Jens Jakob Andersen)
> wrote:
>
> >Hej alle
> >
> >Tak for den gode info.
> >
> >Det var dog (/#"&&"#(/&"#(/ at det ikke er < 1500 kg den har i
> >egenvægt - det ville altså gøre det meget nemmere.
> >Jeg undrer mig, for jeg har på Nørrebro set nogle Transportere nede på
> >1300 og 1400 kg i egenvægt.
>
> Jeps, varevognsmodellerne med benzinmotorer ligger og roder nede under
> 1400 kg
>
> >Og jeg kan ikke forstå i mit hoved hvordan de er kommet helt derned -
> >uden at det også må være muligt at få en Caravelle under 1500 kg.
> >
>
> I følge min instruktionsbog er der en del forskel på modellerne med
> benzinmotor og dieselmotor, faktisk hele 70 kg, så en Caravelle med
> benzinmotor og ikke for meget udstyr vejer mindre end 1500 kg
> (1480 kg i følge bogen).
>
> --
> Venlig hilsen Verner
> 1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
> 1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Min gamle '82 Caravelle (luftkølet) har en egenvægt på 1400 kg.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Jens Jakob Andersen (13-04-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jakob Andersen


Dato : 13-04-04 21:44

>
> Min gamle '82 Caravelle (luftkølet) har en egenvægt på 1400 kg.

Hej Jan

Det er meget interessant. Hvad går den pr. liter, og hvilken motor er
det, og hvilken gearkasse?

Jeg kan se at en benzin på 1400 kg giver lige omkring 5000 i
vægtafgift vs. 10000 årligt for en diesel >1500 kg, og der kan altså
stadigvæk købes mange liter benzin ekstre pr. år for de 5000 kroner.

VIRKELIG tankevækkende!!!

Mvh

Jens Jakob

Jan Vennike (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 14-04-04 17:12



"Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:feb712b0.0404131244.55de7a8c@posting.google.com...
> >
> > Min gamle '82 Caravelle (luftkølet) har en egenvægt på 1400 kg.
>
> Hej Jan
>
> Det er meget interessant. Hvad går den pr. liter, og hvilken motor er
> det, og hvilken gearkasse?
>
> Jeg kan se at en benzin på 1400 kg giver lige omkring 5000 i
> vægtafgift vs. 10000 årligt for en diesel >1500 kg, og der kan altså
> stadigvæk købes mange liter benzin ekstre pr. år for de 5000 kroner.
>
> VIRKELIG tankevækkende!!!
>
> Mvh
>
> Jens Jakob

Det er en 2.0 l motor med 4 trins gearkasse der sidder i og jeg valgte med
vilje en benzin - de ældre VW Transporter/Caravelle med diesel syntes jeg
ikke jeg har hørt godt om. Naboen havde en '83 diesel de ikke havde andet
end bøvl med.

Da den desuden bliver brugt til mange småture, ville jeg ikke slå en diesel
"ihjel" med denne - adfærd

I ferier, hvor vi normalt har lidt længere ture, kører den omkring 7-8
km/liter, men i vintertiden kører den eltså ikke mere end knap 5 km/l (den
har benzinfyr).

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Verner Johnsen (14-04-2004)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 14-04-04 19:57

On Wed, 14 Apr 2004 18:12:15 +0200, "Jan Vennike"
<jan@GARFIELDvennike.dk> wrote:


>Da den desuden bliver brugt til mange småture, ville jeg ikke slå en diesel
>"ihjel" med denne - adfærd

Samme årsag til at jeg fravalgte diesel eller turbodiesel.


>I ferier, hvor vi normalt har lidt længere ture, kører den omkring 7-8
>km/liter, men i vintertiden kører den eltså ikke mere end knap 5 km/l (den
>har benzinfyr).

Hvilket er på niveau med eller endda lidt dårligere end vores 112 hk
Syncro.
Omkring 9 km/l på ferieture.
Lidt over 5 km/l om vinteren (med benzinfyr).
Årsgennemsnit lidt over 7 km/l.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Jan Vennike (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 15-04-04 05:11



"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:p12r70peulnkqb3vo9r12628rpb008edo9@4ax.com...

>
> Hvilket er på niveau med eller endda lidt dårligere end vores 112 hk
> Syncro.
> Omkring 9 km/l på ferieture.
> Lidt over 5 km/l om vinteren (med benzinfyr).
> Årsgennemsnit lidt over 7 km/l.
>
> --
> Venlig hilsen Verner
> 1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
> 1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

De gamle luftkølede er vist heller ikke berømte for deres høje ydelse og
gode økonomi

Men jeg skulle bruge en billig bus og da jeg kun gav 25.000 for vores bus,
har jeg lidt at gøre med til benzin og diverse vedligehold (hvad der koster
en del i sådan en gammel bus).

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Jens Jakob Andersen (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jakob Andersen


Dato : 15-04-04 09:02

Hej,

Mange tak for oplysninger om forbrug - meget interessant.

Det får mig meget til at tænke på at finde en benzin caravelle, og så
vel at mærke finde en under 1500 kg - så begynder det at hænge sammen
alt sammen.

<1500 kg, betyder det en luftkølet, eller kan det være en vandkølet?

Hvilke specifikke modeller/årgange vil i anbefale?

Og hvis luftkølet, er de så ikke meget kolde om vinteren?

Jeg havde en GSA (luftkølet) og der var varmen et eventyr for sig
selv....

Mvh

Jens Jakob

Jan Vennike (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 15-04-04 17:16



"Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:feb712b0.0404150002.501ffe37@posting.google.com...
> Hej,
>
> Mange tak for oplysninger om forbrug - meget interessant.
>
> Det får mig meget til at tænke på at finde en benzin caravelle, og så
> vel at mærke finde en under 1500 kg - så begynder det at hænge sammen
> alt sammen.
>
> <1500 kg, betyder det en luftkølet, eller kan det være en vandkølet?
>
> Hvilke specifikke modeller/årgange vil i anbefale?
>
> Og hvis luftkølet, er de så ikke meget kolde om vinteren?
>
> Jeg havde en GSA (luftkølet) og der var varmen et eventyr for sig
> selv....
>
> Mvh
>
> Jens Jakob

Du kan jo se på Verners tal, at det bliver svært med en vandkølet.

Og den eneste varme jeg har i min bus er fra benzinfyret og det er altså i
passagerafdelingen, da resten af varmesystemet er i udu - så om vinteren kan
det godt være lidt koldt for føderne at være fører

Og at finde en benzin luftkølet - det brugte vi ½ år på, så god fornøjelse


--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Verner Johnsen (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 16-04-04 21:13

On 15 Apr 2004 01:02:26 -0700, jj92@hotmail.com (Jens Jakob Andersen)
wrote:

>Hej,
>
>Mange tak for oplysninger om forbrug - meget interessant.
>
>Det får mig meget til at tænke på at finde en benzin caravelle, og så
>vel at mærke finde en under 1500 kg - så begynder det at hænge sammen
>alt sammen.

Uden at kende typegodkendelsen, vil jeg tro, at der findes Benzin
Caraveller på 1500 kg, men jeg tror, som Jan også skriver, den vil
ikke være let at finde.
Et hurtigt kig i Bilbasen giver indtryk af, at de fleste af dem, der
er overlevet, er ombygget til Autocampere, og så holder vægten nok
ikke til de 1500 kg.


><1500 kg, betyder det en luftkølet, eller kan det være en vandkølet?

Transporter/Caravelle gik fra luftkølede motorer til vandkølede fra
oktober 1982 (Årgang 1983), så alle 86'ere vil være vandkølede.


>Hvilke specifikke modeller/årgange vil i anbefale?

Jeg ville nok vælge en fra sidste halvdel af 80'erne


>Og hvis luftkølet, er de så ikke meget kolde om vinteren?

Jeg har tidligere haft en Bus fra 1979, den tidligere model, og den
var godt nok ikke meget varme i om vinteren.

Mens jeg havde den, læste jeg Merkonom på Handelsskolen i Hjørring, og
når jeg skulle køre hjem til Brønderslev kolde vinteraftener, skulle
jeg skrabe is af ruderne inden jeg startede, men derudover var jeg
nødt til at stoppe to gange for at skrabe is af forruden, inden der
var så meget varme på, at den kunne holde forruden isfri.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Jan Vennike (17-04-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 17-04-04 12:12



"Verner Johnsen" <vejoh@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:drd0801nr5001sg9krjdrbc1v3rqss64bp@4ax.com...

>
> Uden at kende typegodkendelsen, vil jeg tro, at der findes Benzin
> Caraveller på 1500 kg, men jeg tror, som Jan også skriver, den vil
> ikke være let at finde.
> Et hurtigt kig i Bilbasen giver indtryk af, at de fleste af dem, der
> er overlevet, er ombygget til Autocampere, og så holder vægten nok
> ikke til de 1500 kg.
>
>
> ><1500 kg, betyder det en luftkølet, eller kan det være en vandkølet?
>
> Transporter/Caravelle gik fra luftkølede motorer til vandkølede fra
> oktober 1982 (Årgang 1983), så alle 86'ere vil være vandkølede.
>
>
> >Hvilke specifikke modeller/årgange vil i anbefale?
>
> Jeg ville nok vælge en fra sidste halvdel af 80'erne
>
>
> >Og hvis luftkølet, er de så ikke meget kolde om vinteren?
>
> Jeg har tidligere haft en Bus fra 1979, den tidligere model, og den
> var godt nok ikke meget varme i om vinteren.
>
> Mens jeg havde den, læste jeg Merkonom på Handelsskolen i Hjørring, og
> når jeg skulle køre hjem til Brønderslev kolde vinteraftener, skulle
> jeg skrabe is af ruderne inden jeg startede, men derudover var jeg
> nødt til at stoppe to gange for at skrabe is af forruden, inden der
> var så meget varme på, at den kunne holde forruden isfri.
>
> --
> Venlig hilsen Verner
> 1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
> 1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Varme - hvad er det ???

Varmesystemet virker over hovedet ikke i vores, så derfor er det rart med
benzinfyret.

Desværre er det omme i børneafdelingen at den varme luft blæses ud, så på
længere ture om vinteren, skal man sørge for at have lune støvler på omme
foran.

Det vigtigste er jo også at de små poder ikke fryser.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Jacob (15-04-2004)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 15-04-04 18:45


"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
news:407d62e9$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> "Jens Jakob Andersen" <jj92@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:feb712b0.0404131244.55de7a8c@posting.google.com...
> > >
> > > Min gamle '82 Caravelle (luftkølet) har en egenvægt på 1400 kg.
> >
> > Hej Jan
> >
> > Det er meget interessant. Hvad går den pr. liter, og hvilken motor er
> > det, og hvilken gearkasse?
> >
> > Jeg kan se at en benzin på 1400 kg giver lige omkring 5000 i
> > vægtafgift vs. 10000 årligt for en diesel >1500 kg, og der kan altså
> > stadigvæk købes mange liter benzin ekstre pr. år for de 5000 kroner.
> >
> > VIRKELIG tankevækkende!!!
> >
> > Mvh
> >
> > Jens Jakob
>
> Det er en 2.0 l motor med 4 trins gearkasse der sidder i og jeg valgte med
> vilje en benzin - de ældre VW Transporter/Caravelle med diesel syntes jeg
> ikke jeg har hørt godt om. Naboen havde en '83 diesel de ikke havde andet
> end bøvl med.

Man kan jo være uheldig, men jeg har gode erfaringer med diesel og ville
ALDRIG købe andet. Min første, som var fra 80 eller 81 var en 1,6 D og der
var aldrig problemer med motoren - den blev kun udskiftet fordi den var for
grim . Vores nuværende er en 88 TD, som har kørt 503000 km (dog ej på
samme maskine). Vi købte den 14.2.2003 og da havde den gået 479000. De 24000
km er kørt med en blanding af småture og lange ture Kalundborg-Århus via
broen og en Norgestur på 5500 km. Der har ingen problemer været med motoren
ud over et sæt nye gløderør.
Den gennemsnitlige økonomi ligger på ca. 11-12 km/l og med de dieselpriser
vi holder os nu om dage, så er det svært at finde argumenter for at køre
benzin. Vi gav 25000 kr for 88´eren.

Hilsen Jacob

> Da den desuden bliver brugt til mange småture, ville jeg ikke slå en
diesel
> "ihjel" med denne - adfærd
>
> I ferier, hvor vi normalt har lidt længere ture, kører den omkring 7-8
> km/liter, men i vintertiden kører den eltså ikke mere end knap 5 km/l (den
> har benzinfyr).
>
> --
> Jan
>
> Remove the cat in the email to reach me
>
>



Jan Vennike (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 16-04-04 16:13



"Jacob" <mma@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:iSzfc.143497$jf4.7540528@news000.worldonline.dk...

> Man kan jo være uheldig, men jeg har gode erfaringer med diesel og ville
> ALDRIG købe andet. Min første, som var fra 80 eller 81 var en 1,6 D og der
> var aldrig problemer med motoren - den blev kun udskiftet fordi den var
for
> grim . Vores nuværende er en 88 TD, som har kørt 503000 km (dog ej på
> samme maskine). Vi købte den 14.2.2003 og da havde den gået 479000. De
24000
> km er kørt med en blanding af småture og lange ture Kalundborg-Århus via
> broen og en Norgestur på 5500 km. Der har ingen problemer været med
motoren
> ud over et sæt nye gløderør.
> Den gennemsnitlige økonomi ligger på ca. 11-12 km/l og med de dieselpriser
> vi holder os nu om dage, så er det svært at finde argumenter for at køre
> benzin. Vi gav 25000 kr for 88´eren.
>
> Hilsen Jacob
>

Som sagt mange korte ture - vi har 2.5 km til skole/børnehave og den tur
bliver kørt 2 gange dagligt.

I weekenden får den lidt længere ture.

Jeg tror ikke på at en diesel ville holde til dette særlig længe. Jeg har
også snakket med et par mekanikere, som har sagt det samme, så jeg tror der
er noget om det. Og så en benzin'er også lidt billigere at skrue i end
dieseludgaven.

Og så er den også lidt kvikkere end en diesel - naboens havde de vist haft
oppe på 115 km/timen, ned ad bakke, medvind m.v., hvor jeg har haft min oppe
på over 140 under samme betingelser

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Jacob (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 16-04-04 18:54


"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
news:407ff814$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> "Jacob" <mma@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:iSzfc.143497$jf4.7540528@news000.worldonline.dk...
>
> > Man kan jo være uheldig, men jeg har gode erfaringer med diesel og ville
> > ALDRIG købe andet. Min første, som var fra 80 eller 81 var en 1,6 D og
der
> > var aldrig problemer med motoren - den blev kun udskiftet fordi den var
> for
> > grim . Vores nuværende er en 88 TD, som har kørt 503000 km (dog ej på
> > samme maskine). Vi købte den 14.2.2003 og da havde den gået 479000. De
> 24000
> > km er kørt med en blanding af småture og lange ture Kalundborg-Århus via
> > broen og en Norgestur på 5500 km. Der har ingen problemer været med
> motoren
> > ud over et sæt nye gløderør.
> > Den gennemsnitlige økonomi ligger på ca. 11-12 km/l og med de
dieselpriser
> > vi holder os nu om dage, så er det svært at finde argumenter for at køre
> > benzin. Vi gav 25000 kr for 88´eren.
> >
> > Hilsen Jacob
> >
>
> Som sagt mange korte ture - vi har 2.5 km til skole/børnehave og den tur
> bliver kørt 2 gange dagligt.
>
> I weekenden får den lidt længere ture.
>
> Jeg tror ikke på at en diesel ville holde til dette særlig længe. Jeg har
> også snakket med et par mekanikere, som har sagt det samme, så jeg tror
der
> er noget om det. Og så en benzin'er også lidt billigere at skrue i end
> dieseludgaven.
>
> Og så er den også lidt kvikkere end en diesel - naboens havde de vist haft
> oppe på 115 km/timen,

Uden turbo formoder jeg.

ned ad bakke, medvind m.v., hvor jeg har haft min oppe
> på over 140 under samme betingelser

jeg tror min dør ved 125 på lige vej uden modvind.


>
> --
> Jan
>
> Remove the cat in the email to reach me
>
>



Jan Vennike (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 16-04-04 19:04



"Jacob" <mma@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:35Vfc.143869$jf4.7576952@news000.worldonline.dk...

>
> Uden turbo formoder jeg.

Jeps

>
> ned ad bakke, medvind m.v., hvor jeg har haft min oppe
> > på over 140 under samme betingelser
>
> jeg tror min dør ved 125 på lige vej uden modvind.
>

Jeg har absolut ikke noget mod dieselbiler - har selv en Lupo 1.4 TDi og før
den en Seat Toledo 1.9 TDi og kunne da godt tænke mig en Caravelle af nyere
aftapning med en 2,5 TDi.

Men da økonomien sagde ikke over 25.000 og småture - så blev det en benzin
bus

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Jacob (16-04-2004)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 16-04-04 19:32


"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
news:40802001$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> "Jacob" <mma@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:35Vfc.143869$jf4.7576952@news000.worldonline.dk...
>
> >
> > Uden turbo formoder jeg.
>
> Jeps
>
> >
> > ned ad bakke, medvind m.v., hvor jeg har haft min oppe
> > > på over 140 under samme betingelser
> >
> > jeg tror min dør ved 125 på lige vej uden modvind.
> >
>
> Jeg har absolut ikke noget mod dieselbiler - har selv en Lupo 1.4 TDi og
før
> den en Seat Toledo 1.9 TDi og kunne da godt tænke mig en Caravelle af
nyere
> aftapning med en 2,5 TDi.

Det ville jeg også gerne. Men den koster jo også lige ti gange så meget - og
så er det jeg siger til mig selv at der er mere sjæl i en gammel slæde. Men
det ville nogen gange være rart med en nyere

>
> Men da økonomien sagde ikke over 25.000 og småture - så blev det en benzin
> bus
>
> --
> Jan
>
> Remove the cat in the email to reach me
>
>



Jens Jakob Andersen (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jakob Andersen


Dato : 19-04-04 11:47

Hej Verner
>
> I følge min instruktionsbog er der en del forskel på modellerne med
> benzinmotor og dieselmotor, faktisk hele 70 kg, så en Caravelle med
> benzinmotor og ikke for meget udstyr vejer mindre end 1500 kg
> (1480 kg i følge bogen).

Det lyder grumme interessant :)

Hvilken model er det jeg skal kigge feter med lys+lygte?

Mvh

Jens Jakob

Verner Johnsen (19-04-2004)
Kommentar
Fra : Verner Johnsen


Dato : 19-04-04 19:49

On 19 Apr 2004 03:46:34 -0700, jj92@hotmail.com (Jens Jakob Andersen)
wrote:

>Hej Verner

Hej Jens Jakob



>Hvilken model er det jeg skal kigge feter med lys+lygte?
>


Som tidligere nævnt ville jeg lede efter en fra sidste halvdel af
80'erne.

Nu ved jeg ikke hvor ilandet du bor, men der en til salg her i
Nordjylland:

<http://www.bilgaarden-hostrup.dk/pick1.asp?id=306204>

Du kunne jo ringe og spørge hvad egenvægten på denne bil er, inden du
går videre med projektet.

Derefter ville jeg nok søge i udlandet:


<www.mobile.de> og <www.autoscout24.de>

Det er ikke sikkert, at der er så meget at spare ved dette, men
udvalget er større


--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408674
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste