Yamaha Neos.
Fra : Gert Christensen

Dato : 08-04-04 18:27

Hvordan kan man se om det er en 30 eller en 45`er.
På forhånd tak.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-04-04 19:32

On Thu, 08 Apr 2004 19:27:02 +0200, Gert Christensen wrote:

> Hvordan kan man se om det er en 30 eller en 45`er. På forhånd tak.

Nummerplade?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : RpR

Dato : 08-04-04 22:11

> Nummerplade?

Der er en del der river pladerne af deres 45'ere og sælger dem som 30'ere
til godtroende knægte.
Det kan ses på stelnummeren hvis ikke andet, og at alle 45'ere er af den
gamle type med gammel speedometer, hvor der ingen tankmåler er men kun en
lampe der lyser når den er på reserve.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-04-04 00:28

On Thu, 08 Apr 2004 23:11:18 +0200, RpR wrote:

> Der er en del der river pladerne af deres 45'ere og sælger dem som 30'ere
> til godtroende knægte.

Hmm jeg troede det var urban legends, men åbenbart ikke... :-/

Fra : Gert Christensen

Dato : 09-04-04 10:41

Vil det sige at hvis der er en lampe der lyser når den er på reserve er det
en 45`er

Fra : RpR

Dato : 09-04-04 12:52

> Vil det sige at hvis der er en lampe der lyser når den er på reserve er
det
> en 45`er

Det er der en meget stor chance for ja. Neo's 30km/t kom til i 2000 svjh, og
de stoppede med at producere 45'erne samme år, så der burde ikke være nogen
30'ere med det gamle speedometer / instrumentpanel.

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 10-04-04 13:07

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"

Jeg har en Neo´s 45 fra 2001 med en tankmåler i højre side.....
Mvh
Jess M

Fra : RpR

Dato : 10-04-04 19:53

> Jeg har en Neo´s 45 fra 2001 med en tankmåler i højre side.....

Hmm hmm. Ud fra deres hjemmeside er den også på som 45'er. Underligt,
forhandleren sagde at de gik over til 30'ere med Neo's dengang jeg købte min
i 2000.

Så blir det ikke just nemmere at se om det er en 45'er eller 30'er.

Fra : Gert Christensen

Dato : 10-04-04 15:42

Hvordan kan man evt. se det på stelnr.

Gert

Fra : RpR

Dato : 10-04-04 19:54

> Hvordan kan man evt. se det på stelnr.

Det _burde_ motorkontoret evt. kunne oplyse dig om vil jeg tro. Ellers så
kan en Yamaha forhandler vel.

Fra : Allan Riise

Dato : 13-04-04 16:17

Gert Christensen wrote:
> Hvordan kan man evt. se det på stelnr.

Det foerste bogstav i stelnemmeret.

R = 1999
S = 2000
T = 2001
U = 2002
V = 2003
X = 2004

--
"Experience is not what happens to you.
It is what you do with what happens to you."

Fra : rotel

Dato : 17-04-04 08:12

hvad er så de to næste bogstaver ?

Fra : Allan Riise

Dato : 17-04-04 08:00

rotel wrote:
> hvad er så de to næste bogstaver ?

Det er desværre forkert det jeg skrev, det er det *sidste* bogstav, der
angiver årstal for typegodkendelsen.

Jeg regner med at de 2 forreste angiver mærke/model, og selve nummeret er så
bare en talfordeling, givet fortløbende uagtet årstal !