Zatoichi
Fra : Rune Zedeler

Dato : 08-04-04 17:04

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 08-04-04 18:23

Fra : Emil Rune

Dato : 08-04-04 17:32

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> wrote in
message news:40757c6e$0$23091$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> "Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> news:c53t0j$81o$1@news.net.uni-c.dk...
> > "Daredevil" gå hjem.
> > "Dancer in the dark" gå hjem.
> > Se den!
>
> Daredevil???? I'm confused

Dancer in the Dark???? I'm seriously confused

Fra : Jesper

Dato : 08-04-04 17:41

Emil Rune <noreply@notpossible.na> wrote:

> "Brian, Rikke & Kristian" <brauner@mail1.stofanet.dkREMOVETHIS> wrote in
> message news:40757c6e$0$23091$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Dancer in the Dark???? I'm seriously confused

Zatoichi har nok en bedre koreografi
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Emil Rune

Dato : 08-04-04 18:40

"Jesper" <pletfjerner@kaffefilter.invalid> wrote in message

> Zatoichi har nok en bedre koreografi

Men det er jo ikke en musical og har da intet med Dancer at gøre? Udover
optrinnet til sidst måske...

Fra : Rune Zedeler

Dato : 08-04-04 19:53

Emil Rune wrote:

> Dancer in the Dark???? I'm seriously confused

Der er gennem filmene nogle scener, hvor "omgivelserne bliver til
musik". Dette bruges for at illustrere de (helt hhv. næsten) blinde
hovedpersoners måde at opfatte verden på.

I Zatoichi ses det dels - 2 gange - hos mark-arbejderne og dels hos
bygningsarbejderne.

Det fungerer væsentligt bedre i Zatoichi end i Dancer.

-Rune

Fra : Rune Zedeler

Dato : 08-04-04 19:51

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> Daredevil???? I'm confused

Han er blind, og han kæmper.

-Rune

Fra : Gromit

Dato : 08-04-04 19:55

Du mener vist, "Gå hjem Kill Bill og The Last Samurai".

Dancer in the Dark og Dareveil er i en anden boldgade end Zatoichi.

Fra : Rune Zedeler

Dato : 08-04-04 19:57

Gromit wrote:
> Du mener vist, "Gå hjem Kill Bill og The Last Samurai".
>
> Dancer in the Dark og Dareveil er i en anden boldgade end Zatoichi.

Da jeg sagde "gå hjem Daredevil" hentydede jeg mere til personen end til
filmen.
Daredevil kan ikke kæmpe i regnvejr, og han kunne næppe gentage
Zatoichis terning-trick

Jeg synes ikke, at dancer er "i en anden boldgade" - der er bestemt
nogle paraleller. Selvfølgelig er universet og flowet helt anderledes.

-Rune

Fra : Emil Rune

Dato : 08-04-04 21:21

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> wrote in message

> Da jeg sagde "gå hjem Daredevil" hentydede jeg mere til personen end til
> filmen.
> Daredevil kan ikke kæmpe i regnvejr, og han kunne næppe gentage
> Zatoichis terning-trick

Daredevil er da netop ekstra hård når det regner, da han kan "se" (høre)
hvor fjenderne er vha. regndråberne. Det ser man da også i filmen (som
stadig er latterlig i forhold til tegneserien).

Fra : Rune Zedeler

Dato : 08-04-04 21:23

Emil Rune wrote:

> Daredevil er da netop ekstra hård når det regner, da han kan "se" (høre)
> hvor fjenderne er vha. regndråberne.

Ups. Det er for lang tid siden, jeg har læst/set Daredevil.
Jeg huskede galt.

-Rune

Fra : @

Dato : 09-04-04 00:58

"Emil Rune" <noreply@notpossible.na> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor fjenderne er vha. regndråberne. Det ser man da også i filmen (som
> stadig er latterlig i forhold til tegneserien).

Jeg har ikke læst tegneserien og jeg mener, at det er en god film.
Jeg vil give den 3 ud af 5 briller!

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 09-04-04 16:13

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> "Daredevil" gå hjem.
> "Dancer in the dark" gå hjem.
> Se den!
>
> 5/6 herfra.

Zatoichi har da kun haft natfilms festival premiere, ikke? får den
almindelig biograf premiere her i dk? For det er en film jeg helt klart skal
ha set, ku bare ikke da de viste den i Symfonien her i Aalborg.

Mvh. Brian

Fra : Rune Zedeler

Dato : 09-04-04 18:28

Brian, Rikke & Kristian wrote:

> Zatoichi har da kun haft natfilms festival premiere, ikke? får den
> almindelig biograf premiere her i dk? For det er en film jeg helt klart skal
> ha set, ku bare ikke da de viste den i Symfonien her i Aalborg.

Den kører fast i de to palads-biografer.

-Rune