Er min CDI på FZ'eren begrænset?
Fra : Jesper I. Nielsen

Dato : 08-04-04 13:31

Er der nogle der ved om der er nogle modeller af Suzuki FZ50 hvor CDI'en er
begrænset?

/Jesper

Fra : Brian A.

Dato : 08-04-04 15:37

"Jesper I. Nielsen" <jesperin@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der ved om der er nogle modeller af Suzuki FZ50 hvor CDI'en
er
> begrænset?

Må man spørge hvorfor du spørger?
Jeg har selv en FZ'er med 45mm cylinder, men den render aller højst 50km/t
efter speedo, og det skal der gerne en lille bakke til :-/
Studs, membran samt karburator er godt nok original, dysen er skiftet ud med
en #65, hvilket nok er én tand for meget....

Fra : Jesper I. Nielsen

Dato : 08-04-04 15:51

Grunden til at jeg spørger at at jeg har monteret en 45 mm cylinder med tre
skyllekanaler, topstykke på 45 mm, Tændrør: NGK B7HS (som er lysebrunt),
Karburator og studs på 16 mm, samt en carbon dobbeltmembran et Doppler
Venturi luftfilter og til sidst en Tecnigas Next udstødning (forrør og
flanche er hjemmelavet og udskiftet med
det der sad på).

Karburatoren er omdyset (#94) og indstillet således at den kun firtakter ned
af bakke.

Efter montering af alt dette kører min FZ50 ikke bedre end din, håber det
var svar nok .

/Jesper

Fra : Brian A.

Dato : 08-04-04 16:55

"Jesper I. Nielsen" <jesperilsoe@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det der sad på).
> Karburatoren er omdyset (#94) og indstillet således at den kun firtakter

Netop det kunne tyde på at den er begrænset... men det er ikke sikkert.

> Efter montering af alt dette kører min FZ50 ikke bedre end din, håber det
> var svar nok .

Hehe, sløv fra 0-15, ja nogen gange kan den slet ikke trække hvis vejen bare
hælder en smule. derefter tager den fat indtil 45... den stiger den langsomt
til knap 50....
Jeg vil have boret studsen op samt skiftet membranen, evt. finde en membran
fra en anden moped... så får vi ser hvad den sker...

Fra : Postal

Dato : 08-04-04 16:21

Det er den ikke.

Fra : Jesper I. Nielsen

Dato : 08-04-04 16:48

Hvordan ved du det?

/Jesper

Fra : Postal

Dato : 08-04-04 17:29

Hvis du sætter den op støtte foden og giver den gas så skal den tages mange
flere omdrejninger en når den køre.

Samt ned af bakker kan de komme op på 80-85

Fra : Jesper I. Nielsen

Dato : 09-04-04 20:02

Nu har jeg prøvet at gi' den gas mens den stod på støttefoden i ca 15 sek.
og efter ca 12 sek, tog den ikke flere omdrejninger.

/Jesper

Fra : Martin Petersen

Dato : 11-04-04 13:10

Jesper I. Nielsen (jesperilsoe@nielsen.tdcadsl.dk) skrev følgende:
> Nu har jeg prøvet at gi' den gas mens den stod på støttefoden i ca 15
> sek. og efter ca 12 sek, tog den ikke flere omdrejninger.

Stopper den ved samme omdrejningstal som når du kører?

- Martin

Fra : Jesper I. Nielsen

Dato : 11-04-04 19:47

Det har jeg svært ved at sige med sikkerhed, men umiddelbart er mit svar JA.

Jeg har desuden snakket med min lokale knallertmekaniker, og han siger at
det er samme CDI som der bruges på nogle Suzuki motorcykler, og at den
dermed ikke er begrænset.

Når jeg stiller tændingen på statoren bag svinghjulet, er det som om, at det
slet ikke har nogen effekt.

Håber der er en som kan fortælle mig hvad der galt.

/Jesper

Fra : Brian A.

Dato : 08-04-04 17:38

"Jesper I. Nielsen" <jesperin@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der ved om der er nogle modeller af Suzuki FZ50 hvor CDI'en
er
> begrænset?

Måske den står forkert? Jeg kan ikke lige huske om det kan give mere effekt
at flytte tændingspunktet frem eller tilbage... en af vejen kan give mere
effekt....

Fra : Jesper I. Nielsen

Dato : 08-04-04 16:47

Jeg har prøvet at ændre på statoren, således at tændningstidspunktet bliver
tidligere, men det har slet ingen virkning.