Køleskab
Fra : Søren Bo Addemos

Dato : 08-04-04 12:14

Mit køleskab er stået af. Køler ikke og lugter slemt (ammoniak?).
Kan der gøres noget? Hvor får man fat i et brugt (højde 60cm.)?
I øvrigt kan jeg ikke regne ud, hvordan jeg får det gamle afmonteret.
Jeg har en Knaus Südwind 440 ´85.
Hilsen Søren

Fra : Kim Olsen

Dato : 08-04-04 14:36

> [...]
> Kan der gøres noget? Hvor får man fat i et brugt (højde 60cm.)?
> I øvrigt kan jeg ikke regne ud, hvordan jeg får det gamle afmonteret.

Hej Søren

Det er vist ingen tvivl om, at det du kan lugte er ammoniak, som blev
(bliver??) brugt i køleskabene.

Jeg har selv problem med mit køleskab, det er dog ikke utæt, men køler ikke
optimalt mere.

Jeg har heller ikke kunnet gennemskue, hvordan Knaus har sat det sammen. Min
er en Knaus Azur årg. 1986, og det virker som ledningerne simpelt hen er så
korte at man ikke kan trække det ud.

Alle forhandlere jeg har talt med, siger at rep. aldrig kan betale sig, og
et brugt jo let kan være ligeså dårligt, og at det er svært at kontrollere.

Jeg regner derfor med, at vi desværre må købe et nyt inden sommerferien.

Der findes ifølge vore lokale forhandler en tabel, så man kan få et der
fysisk passer i vognen.

Men jeg hører da også meget gerne, hvis nogen har mod på at reparere

hilsen

Kim Olsen

Fra : Me & my pc.

Dato : 08-04-04 15:22

Hej

Kender ikke specielt Knaus, men da vi skiftede køleskab, købte vi et i
www.metro.dk - det kunne både el og 12 v og de havde mange forskellige
modeller.

Ps. Metro er kun for momsreg. - men er det et problem, så giv lyd

Kim

Fra : Kim Olsen

Dato : 08-04-04 18:26

> [...]
> modeller.
>
> Ps. Metro er kun for momsreg. - men er det et problem, så giv lyd

Hej Kim

Nej jeg har metrokort, så det er ikke problemet, men jeg kører mest
køleskabet på gas, og metro's er kun til 12v og 220 v. -desværre for prisen
er ok

hilsen
Kim