Regnskabskrav, hvor omfattende skal det væ~
Fra : JS

Dato : 08-04-04 12:15

Hejsa

Jeg har et lille firma med en beskeden årsomsætning sidste år på 6500,-
Jeg er ikke momsregistreret.
Jeg skal jo så indsende et lille regnskab sammen med min selvangivelse, men
er lidt i tvivl om hvor omfattende dette skal være.

Er det nok at stille posterne op i et regneark dato, beskrivelse, indtægter,
udgifter, bilagsnumre m.m. eller skal der angives kontonumre for de enkelte
poster og laves en egentlig resultatopgørelse. Det er da nogenlunde
overkommeligt at gøre, men det virker lidt absurd når det ikke drejer sig om
flere poster. Alt er udbetalt og indbetalt kontant via bank.

Håber på svar
JS

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-04 12:44

Ja, det slap jeg afsted med i lang tid. Så syntes T&S på et tidspunkt,
at der skulle kontonumre m.m. til, da de ikke gad kigge på mine godt 100
posteringer i "kasse-kladde" form.

hilsen
Uffe

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-04 13:29

JS wrote:
> [...]
> Jeg skal jo så indsende et lille regnskab sammen med min
> selvangivelse, men er lidt i tvivl om hvor omfattende dette skal være.

Jeg indsendte indtil jeg startede for alvor nedenstående:

- - -
Skatteregnskab for 2002 for [firma]

Salg 10000,-
Varekøb 5000,-
Kørsel xxx à x,xx 2000,-
Resultat 3000,-
Til selvangivelsens pkt 111 3000,-
- - -

Det har de hidtil ædt

Men efter jeg er startet for alvor - altså mit hovederhverv, så er det en
anderledes smøre der vedlægges min selvangivelse
Tallene er eksempler

/karsten