Ny toppakning :(
Fra : Unlimited

Dato : 08-04-04 11:12

Er der nogen der har en ide til hvor jeg finder en toppakning til min escrot
rs turbo ?
Jeg må have en forstærket pakning, for det andet holder åbenbart ikke.
Og så skal det helst gå lidt hurtigt, så jeg er klar til den 17...hehe

Er der nogen der har en ide om hvor slemt det er at skifte den, og hvor lang
tid det burde tage ??

Mvh Flemming, der har fået en tørstig escort..

Fra : Cosworth POWER

Dato : 08-04-04 11:18

> [...]
> Og så skal det helst gå lidt hurtigt, så jeg er klar til den 17...hehe
>
> Er der nogen der har en ide om hvor slemt det er at skifte den, og

Hvis ik det var fordi den skulle være klar t. d. 17/4, så ville UK f.eks. PJ
Motorsport var et godt sted at købe reservedele til bilen. De ved alt om
bilen og derved, hvad der skal bruges.

Alt. er vel at ringe til Præstø Autoforum eller Bruno Hansen motorsport.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Henrik B.

Dato : 08-04-04 12:59

Cosworth POWER wrote:
:: Alt. er vel at ringe til Præstø Autoforum eller Bruno Hansen
:: motorsport.

Bruno Hansen? Jow, jow...

M.v.h.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 08-04-04 13:46

>>> Alt. er vel at ringe til Præstø Autoforum eller Bruno Hansen
>
> Bruno Hansen? Jow, jow...

Interessant indlæg. Hvad mener du?

Fra : Henrik B.

Dato : 08-04-04 14:19

Cosworth POWER wrote:
::::: Alt. er vel at ringe til Præstø Autoforum eller Bruno Hansen
::::: motorsport.
:::
::: Bruno Hansen? Jow, jow...
::
:: Interessant indlæg. Hvad mener du?

Har en bekendt der købte en XR3i, som Bruno Hansen havde "lavet". Den mest
sprøde motor jeg nogensinde har prøvet - reagerede straks på hvert et vink
med speederen. Den åd RS Turbo'er til morgenmad. At den så også åd knaster
og olie med stor appetit, udgjorde et dyrt problem.

M.v.h.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 08-04-04 14:42

> [...]
> hvert et vink med speederen. Den åd RS Turbo'er til morgenmad. At den
> så også åd knaster og olie med stor appetit, udgjorde et dyrt problem.

Hvis en RST får samme behandling tror jeg ikke den XR3i kan være med mere ;)

Fra : Brian Sørup

Dato : 08-04-04 11:52

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har en ide til hvor jeg finder en toppakning til min
escrot
> rs turbo ?
> Jeg må have en forstærket pakning, for det andet holder åbenbart ikke.

Må man spørge hvilket ladetryk den kører med, og hvilke andre ændringer
der evt. er lavet ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Unlimited

Dato : 08-04-04 11:59

> Må man spørge hvilket ladetryk den kører med, og hvilke andre ændringer
> der evt. er lavet ?

Det er en xr3i, der er synet og godkendt med konstruktive ændringer
(Montering af turbo), eller en komplet rs turbo motor med ledningsnet :)

Der er smidt størrere benz dysser på, 286 graders knast (Så vidt jeg
husker), en anden mølle med kuglelejer, og ikke så meget mere på nuværende
tidspunkt.. Ladetrykket ligger på 0.6 bar pt. men det skulle gerne op
omkring 1 bar, men den tid den glæde :)

Nu skal den først rulle, og så skal der en ny kobling til, og så kan vi
begynde at snakke om at bygge videre..

/Flemming

Fra : Cosworth POWER

Dato : 08-04-04 12:37

> Nu skal den først rulle, og så skal der en ny kobling til, og så kan
> vi begynde at snakke om at bygge videre..

Hvorfor ringer du ik til Ronnie?? Han kender sådan en bil!!

Fra : Cosworth POWER

Dato : 08-04-04 12:39

> Hvorfor ringer du ik til Ronnie?? Han kender sådan en bil!!

+ han kan sikkert lave det for dig.

Fra : Unlimited

Dato : 08-04-04 12:59

> Hvorfor ringer du ik til Ronnie?? Han kender sådan en bil!!

Han er sat i gang med at finde kobling til mig.. Toppakningen er jeg ikke
nået så langt med endnu.. Den døde i forgårs...
Og jeg havde også tænkt mig at trække lidt på ham...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-04-04 12:02

Unlimited wrote:

> Er der nogen der har en ide om hvor slemt det er at skifte den, og
> hvor lang tid det burde tage ??

Jeg tror ikke der er den store forskel på at skifte toppakningen på en RST
og en alm. CVH maskine.
Jeg har prøvet det en del gange på alm. CVH'ere, og det er ligeså let som at
klø sig i r***n

Per
www.perbeer.ninja.dk